AALO

Danielle, Middelburg

Pilates Apparatus is een intensieve kennismaking met diverse Pilates toestellen. Met ruime kennis en vol enthousiasme dragen Mirjam, Eva en Suzanne deze praktische opleiding. Ik hoor nog vaak hun stemmen in mijn hoofd tijdens mijn lesgeven of training, of gebruik het geschrevene als naslagwerk. ‘Sportieve klanten willen bewegen’ of ‘Dit is jouw leermoment’ of ‘Meer verbaal’ of ‘Touch alleen met een bedoeling’. Hoe zit het ook alweer met in- en uitademen? Wat is het doel van de oefening?

Wat fijn is dat de opleidingsdagen voldoende gespreid zijn, zodat je tijd hebt om de oefeningen zelf in je lichaam te krijgen. Maar ook tijd om de fantastische grondslag achter deze bewegingsmethode te leren en tijd om de oefeningen te kunnen cue-en aan klanten.

De basis van de opleiding Pilates Apparatus ligt bij het bewegen en lesgeven. Er zou een verdieping naar de anatomie, anker van theoretische kennis, meegenomen kunnen worden. Een versterking voor de opleiding.

Het is aan te raden om zelf al een aantal privé lessen op de toestellen te nemen. Niet alleen de Reformer, maar vraag ook eens of je oefeningen mag doen op de Cadillac, Wundachair, Spine Corrector en Barrel.

Pilates Apparatus verrijkt je Pilates visie. Hierna heb je voldoende kennis om te starten met les geven op de toestellen. In een echte Pilates studio, dat willen we toch allemaal. Echter je bent er nog niet! Van hieruit kan je jezelf nog meer verdiepen. Niet alleen via de vele andere oefeningen op de toestellen, maar ook een wisselwerking met de Mat serie.
Zeker een aanrader!

Hilda van der Burgh

Ik heb de afgelopen maanden de cursus Kinderyoga gedaan, een geweldige indrukwekkende opleiding met heel veel creativiteit een uitstekende docent met veel passie voor yoga Reina

Susan Fens

Zeer professioneel en meedenkend in maatwerk.

Miranda Freeke

Power yoga level 1
Begon al rommelig verkeerde locatie. Wel goed gereageerd door de administratie door 100 euro terug te geven.

Ik vond de opleiding te snel gaan. Dit ook...
Power yoga level 1

Ik vond de opleiding te snel gaan. Dit ook aangeven ben helaas gezakt maar als ik meer tijd had en geoefend had voor de klas, was ik sterker het examen in gegaan.

Ik was erg onzeker over alles toch het examen gedaan. Mijn gevoel komt niet overeen met de uitslag. En ik vind het ook heel streng de criteria... Had ook meer begeleiding verwacht het is een yoga opleiding. Ik weet power...yoga maar toch geeft het me een dubbel gevoel.

Rosemarijn de groot

Fijne ervaring, leuke docenten. Alleen de ruimtes zijn soms te klein

Francis Vlot

Ik doe de 200 uurs yoga opleiding, vind het pittig maar leerzaam.

Yinyogastudent

Vroegere opleidingen ok
Laatste opleiding teleurgesteld

Brigitte van Wegen

Mijn ervaring met AALO bestaat uit het doorlopen van het traject tot personal trainer en het 200 uurs traject van de Yoga Academy.

De docent(en) gedurende de PT (m.n. Ian vd Werf) waren...

De docent(en) gedurende de PT (m.n. Ian vd Werf) waren zeer gedreven, ervaren, motiverend en beschikte over veel kennis. Ik heb daar erg veel van geleerd.
De afhandeling van de feedback en diploma's echter liet vaak lang op zich wachten. Erg traag administratief proces binnen het AALO.
De telefonische ondersteuning daar en tegen is possitief; klantvriendelijk, open en daadkrachtig.
Binnen de Yoga Academy heb ik nog niet zo veel ervaring omdat ik daar net ben gestart.
Maar de eerste indruk is positief. Fijne docente met veel kennis en ervaring. Goede sfeer.
Het lesmateriaal is nog in ontwikkeling, er zijn eat kleine punten die duidelijker kunnen, maar dat is reeds aangegeven door de groep en opgepakt door de docente.
Ik zie uit naar de verdere verloop van dit traject!