Tico Reizen als organisator van de reis

Frank

Refúgio da Ilha

Jef Caelen

Geweldige reis ervaring!!!

Hoogtepunten

Iguazu en rond Salta in Argentinië waren hoogtepunten, maar dit rijtje is gemakkelijk te verlengen met Pantanal, Ilha Grande en San Pedro de Atacama! Allemaal wereldtoppers!!!

Nicole

Super! Heel afwisselend, nog niet zo toeristisch, vriendelijke mensen. Mooi rondje was Bogota met Villa de Leiva, Popayan, koffiegebied, Medellin en Cartagena.

Hoogtepunten

Van Bogota naar Villa de Leiva, via de zoutkathedraal, nacht in Villa de Leiva, en langs el Fósil en klooster vonden we erg leuke trip. Ook de markt in Silvia bij Popayan.
Leuk was de...
Leuk was de afwisseling; koloniale steden, haciënda's/indianen bij Popoyan/koffiegebied/modern en hip Medellin met het prachtige museum en de beelden van Botero/vrolijk en kleurrijk Cartagena. Prettig is dat in Colombia alles op tijd gaat, heel betrouwbaar. Al onze (interne) vluchten vertrokken stipt op tijd. De stop-over in Panama was een geweldige afsluiting van onze reis. Het Panama kanaal is heel indrukwekkend en interessant, oren en de oude stad gezellig.

We hebben een prachtige en indrukwekkende reis gehad met fantastische accomodaties.

Hoogtepunten

Permai rainforest en Abai lodge, prachtige accomodaties in mooie natuur met leuke excursies.

Biesheuvel

Prima; chauffeur/gids Freddy Morejan liet ons bijzondere uitstapjes meemaken; ieder was keurig op tijd met dien verstande dat op de Galapagos 'makkelijker' hiermee werd omgegaan. Bij sommige... Prima; chauffeur/gids Freddy Morejan liet ons bijzondere uitstapjes meemaken; ieder was keurig op tijd met dien verstande dat op de Galapagos 'makkelijker' hiermee werd omgegaan. Bij sommige slaapplaatsen ( Otavalo: Las Palmeras Inn; Banos: Samari; Riobamba: Andaluza) kan net zo goed incl. diner, liggen te ver afgelegen voor iets anders. In Cuenca had gids/chauffeur ook aanwezig kunnen zijn voor omgeving-bezoek.

Hoogtepunten

Mashpi; op Galapagos -mede dankzij activiteitenleider Rafaël- fietsen en los Tunelos

Patricia

Het was de overweldigende sensatie van natuurschoon, indrukwekkend dierenrijk overlevend in een kwetsbare leefomgeving en de gastvrijheid en enthousiasme van de gidsen en rangers die ons een... Het was de overweldigende sensatie van natuurschoon, indrukwekkend dierenrijk overlevend in een kwetsbare leefomgeving en de gastvrijheid en enthousiasme van de gidsen en rangers die ons een onvergetelijke ervaring hebben bezorgd in het bijzondere Borneo.

Hoogtepunten

De overnachting in Bako NP heeft ons veel mooie sighings van Probiscus en Silver Leaf Monkey's opgeleverd. En gaf ons de kans om prachtige wandelingen te maken. Voor ons een mooie herinnering. Ook... De overnachting in Bako NP heeft ons veel mooie sighings van Probiscus en Silver Leaf Monkey's opgeleverd. En gaf ons de kans om prachtige wandelingen te maken. Voor ons een mooie herinnering. Ook Abai aan de rivier is een heerlijke plek. Rust, kans op Pigmy Elephant en krokodillen, veel vogels. Danum Valley is een fantastische plek! Zeer professioneel opgezet, goede gidsen, weergaloze omgeving waar veel te zien is!! Vogels, meerdere soorten apen, bijzondere kikkers, slangen, insecten, maar ook herten. Veel activiteiten, en toplocatie in de jungle.

"AMAZING"

Danum Valley
Lankayan island

Erica

Zie sterke punten tijdens rondreis.

Hoogtepunten

De reis op het schip Eclips was geweldig. Goed georganiseerd, mooie kajuit, super bediening en eten.
Gidsen waren de gehele reis overal keurig op tijd, spraken goed Engels en waren goed op de hoogte van "hun" land. Bij aankomst kregen wij netjes een reisschema van de gidsen. Vluchten en vervoer waren ook prima geregeld. Accommodatie waren erg goed op Plaza Sucre en Yandub Island Lodge na. Zie hieronder.

Sonja en Ivo

Prachtige reis door Namibie, heel mooie natuur, vele dieren en hele leuke logementen, echt genoten van dit prachtige land

Hoogtepunten

het verblijf in: Dune Camp, Camp Kipwe en Okonjima Bush Camp en het desolate landschap tussen Cape Cross en Torra Bay en de ballonvaart boven Sossusvlei

Schitterende reis gehad zonder enig probleem

Hoogtepunten

Lankayan was beter dan verwacht. We hadden een iets of wat 'basic' accomodatie verwacht maar deze bleek toch luxueuzer te zijn. Hele nette kamer ook (geen enkel ongedierte in de kamer gezien). Eten... Lankayan was beter dan verwacht. We hadden een iets of wat 'basic' accomodatie verwacht maar deze bleek toch luxueuzer te zijn. Hele nette kamer ook (geen enkel ongedierte in de kamer gezien). Eten was er top!
Dip pool in Sukau. Zeker gezien de zeer warme kamer.