2.6/10

Boret

Erg slecht

Beste Boret,
Beste Boret,
Dank voor het delen van jouw feedback. We staan met elkaar in contact over jouw punten van aandacht. Over de verdere voortgang van de procedure ben je geïnformeerd. Bedankt voor je geduld in het afwachten van verdere berichtgeving.

Winfried

De geleerde lesstof wordt op examen anders beoordeeld dan in de les aangegeven

Beste Winfried,
Beste Winfried,
Bedankt voor het delen van je feedback. Wij zijn intern op de hoogte van jouw ervaringen en hebben hierover enige tijd geleden met elkaar in contact gestaan. Mochten er toch nog vragen voor je bestaan dan helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.

Anouk Bonte

Zeer slecht geregeld en nu in de Corona tijd geen contact kunnen krijgen als je dan eindelijk contact hebt word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Beste Anouk,
Beste Anouk,
Hartelijk dank voor je feedback inzake het contact met onze organisatie. We vinden het vervelend als je deze ervaring hebt. We brengen jouw ervaring intern onder de aandacht en zorgen voor verdere opvolging.

Priscilla Meijer

Zeer slecht

Beste Priscilla,
Beste Priscilla,
Bedankt voor het delen van jouw feedback. We vinden het jammer dat je niet tevreden bent over de opleiding die je bij ons volgt. We hebben reeds eerder contact met je gezocht om jouw persoonlijke ervaringen te bespreken, maar je niet bereikt.
We verzoeken je telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen. We kijken dan graag hoe we je verder kunnen helpen. Alvast hartelijk dank.
Scheidegger Opleidingen

Ik voel mij door Scheidegger misleid: Ik koos voor Scheidegger omdat de klassikale opleidingen in mijn woonplaats Leeuwarden zouden zijn. In de praktijk blijkt dat het steeds niet doorgaat en ik... Ik voel mij door Scheidegger misleid: Ik koos voor Scheidegger omdat de klassikale opleidingen in mijn woonplaats Leeuwarden zouden zijn. In de praktijk blijkt dat het steeds niet doorgaat en ik alleen naar Utrecht (of nog verder weg) kan afreizen. Helaas kan ik niet naar Utrecht op en neer elke keer, dus heb ik moeten kiezen voor de thuisstudie variant. Mijn ervaring is dat het erg lang duurt voordat ik reactie via het leersysteem krijg van de docent. Antwoord kan dagen duren. Dat vind ik jammer want in de docenten heb ik echt wel vertrouwen, ze komen enthousiast en kundig over. Helaas is mijn ervaring tot nu toe ook dat medestudenten zich niet tot weinig mengen op de online leeromgeving. Ik vind het jammer dat ik deze interactie niet heb, ik moet 'm ook al missen omdat klassikaal in het water valt. De website van Scheidegger wekt tot op heden dmv lesdata de suggestie dat er opleiding is, maar ik heb weken geleden al bericht gekregen dat de opleiding op mijn locatie niet doorgaat. Toch wordt het nog steeds op de website vermeld. Dit is een misleidende manier van klanten binnen halen. Iets anders wat niet op de site vermeld staat is stage lopen. Hoewel het niet verplicht is heb je eigenlijk wel een stageplek nodig om iig de praktijkopdracht met een examinator te kunnen doen. Pas toen ik de opleiding was gestart hoorde ik iets over stage lopen. Inmiddels weet ik ook dat de praktijkopdracht behoorlijk uitgebreid is: 1 intakegesprek, 1 vervolggesprek en 1x30 minuten een presentatie geven voor minimaal 5 personen. Als ik dit op voorhand had geweten dan had ik niet voor Scheidegger gekozen. De medewerkers en docenten waarmee ik in aanraking ben geweest zijn stuk voor stuk aardig, maar wat heb je er aan als je je helemaal alleen voelt in een opleiding? Ook baal ik enorm dat ik onlangs heb vernomen dat als je een module uitstelt je geen recht meer hebt op de hulp van je docent. Al met al vind ik dus dat de informatie die Scheidegger geeft op de website te summier en eigenlijk ook wel misleidend als je kijkt naar het stage lopen en de klassikale opleiding. Super jammer. Het lesmateriaal vind ik wel netjes en goed en is tot nu toe ook steeds netjes en snel geleverd.

Beste Anoniem,
Hartelijk bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback. Vervelend om te vernemen dat je hier tegenaan loopt.
We bespreken dit graag met je en we zullen hierover...
Beste Anoniem,
We bespreken dit graag met je en we zullen hierover telefonisch contact met je opnemen.

Dichterbij

Maar 3 van de 4 modules kunnen volgen doordat de 4de module steeds niet doorgaat op de plaats waar ik de andere 3 ook heb gevolgd. Ik heb geen mogelijkheid om verder te reizen en wil deze graag... Maar 3 van de 4 modules kunnen volgen doordat de 4de module steeds niet doorgaat op de plaats waar ik de andere 3 ook heb gevolgd. Ik heb geen mogelijkheid om verder te reizen en wil deze graag klassikaal volgen. Dat was een bewuste keuze. Erg slecht!

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Hartelijk bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback.
Hartelijk bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback.
Begrijpelijk dat je het vervelend vindt dat je modules uit jouw opleiding niet konden worden aangeboden op de door jou gekozen voorkeurslocatie.
Wij bieden verschillende locaties aan, verspreid door Nederland. Het is ook zeker onze intentie om de modules aan te kunnen bieden in alle locaties die wij aanbieden.
Echter zijn wij hierin wel afhankelijk van het aantal inschrijvingen dat wij binnenkrijgen.
Wanneer een module niet kan worden aangeboden in de voorkeurslocatie van een student geven we de student keuze(s) uit één of meerdere alternatieven. De module kan in de e-learning variant gevolgd worden, de module kan vaak op een andere klassikale locatie gevolgd worden en de module kan worden doorgeschoven naar een volgend startmoment.
We nemen je feedback mee en we willen je hiervoor bedanken. Veel succes gewenst met het vervolg van jouw opleiding!
Scheidegger Opleidingen

Ik vond de opleiding niet kwalitatief waardig. Van de 4 modules heb ik er maar liefst 3 vanuit huis moeten volgen en slechts 1 module klassikaal gekregen. Ook voor mij waren de andere opties niet... Ik vond de opleiding niet kwalitatief waardig. Van de 4 modules heb ik er maar liefst 3 vanuit huis moeten volgen en slechts 1 module klassikaal gekregen. Ook voor mij waren de andere opties niet haalbaar; of aan de andere kant van het land en ook niet mijn eerste of tweede keuze.
Je kunt juist zoveel van elkaar leren door samen in gesprek te gaan. Dat heb ik echt gemist. Kwalitatief onder de maat. Dit is ook niet waar ik voor gekozen heb toen ik mij ging inschrijven. Ik zou Scheidegger dan ook zeker niet aanraden.

Beste Anoniem,
Hartelijk bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback. Vervelend om te lezen dat de opleiding niet aan jouw verwachtingen heeft voldaan. We komen hierover graag telefonisch met je in contact om jouw bevindingen te bespreken. Wij zullen je binnenkort telefonisch benaderen.

Scheidegger Opleidingen

Scheidegger adverteert met klassikaal leren in de buurt. Beiden, klassikaal en in de buurt zijn niet waar! Mijn studie bestond uit 4 modules. Hiervan werden er 2 niet klassikaal gegeven wegens te... Scheidegger adverteert met klassikaal leren in de buurt. Beiden, klassikaal en in de buurt zijn niet waar! Mijn studie bestond uit 4 modules. Hiervan werden er 2 niet klassikaal gegeven wegens te weinig aanmeldingen. Deze mocht ik dus zelf uit een boek gaan leren. Ik had speciaal voor de klassikale lessen gekozen, online studies zijn veel goedkoper elders te vinden.
Daarnaast geeft scheidegger dus aan dat het mogelijk is op vele locaties in het land je opleiding te volgen. Ik had mij ingeschreven voor Sittard, maar moest uiteindelijk naar Eindhoven. Dat bleek nog een geluk, want ik zat samen met studenten uit Apeldoorn, en Breda..
Tot slot gaf Scheidegger aan dat mijn opleiding een HBO opleiding was. Echter bij alle modules zaten zowel MBO als HBO studenten gemengd, maar wel dezelfde stof en examen te maken. Dat kan toch niet?!
Kortom, kies nooit voor Scheidegger, het is zonde van je tijd en geld!

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback en wat vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de planning van de modules uit jouw opleiding.
We komen hierover graag met je...
We komen hierover graag met je in contact en we zullen hierover dan ook telefonisch contact met je opnemen.

Gevotec BV

Niet kunnen volgen. Gaat niet op gewenste locatie door. 2e keus is voor niks, want daar doen ze niets mee. Tja, jammer mevrouw, maar die zit net helemaal vol... En dat al voor de 3e keer! Heb me uit... Niet kunnen volgen. Gaat niet op gewenste locatie door. 2e keus is voor niks, want daar doen ze niets mee. Tja, jammer mevrouw, maar die zit net helemaal vol... En dat al voor de 3e keer! Heb me uit laten schrijven, dit nooit weer

Beste Gevotec BV,
Hartelijk bedankt voor het delen van jouw persoonlijke feedback. Vervelend om te lezen dat je een negatief gevoel hebt overgehouden aan jouw inschrijving bij ons.
Op het...
Beste Gevotec BV,
Op het moment van inschrijven wordt aan de student gevraagd om een voorkeurslocatie en voorkeursvariant (dag, avond of e-Learning) op te geven. Wij proberen altijd zoveel mogelijk rekening te houden met de door de student opgegeven voorkeurslocatie en –variant, maar zijn hierin afhankelijk van het aantal aanmeldingen. Wij hanteren namelijk een minimaal aantal studenten per klassikale groep.

Wanneer het bij ons duidelijk is dat er onvoldoende aanmeldingen zijn voor de voorkeurslocatie en –variant van de student om de module definitief van start te laten gaan, dan nemen wij hierover contact met de student op. Wij hopen in een dergelijk geval natuurlijk dat een van de beschikbare alternatieven, een optie is voor onze studenten. In veel gevallen blijkt dit ook een mogelijkheid, maar er komen ook gevallen voor waarin dit niet het geval is. Wanneer dit niet zo is, is het doorschuiven van de module naar een volgend startmoment nog een alternatief.

De student is niet verplicht te kiezen voor een alternatief en heeft ook de mogelijkheid om de opleiding te beëindigen. In dat geval worden de kosten voor de reeds door ons aangeboden modules in rekening gebracht.
Inmiddels is jouw inschrijving kosteloos geannuleerd. We wensen je veel succes bij het vinden van een andere passende opleiding. Mochten we hierin iets kunnen betekenen voor je dan horen we het graag.