De opleiding was vooral ingericht voor mensen zonder specifieke ervaring binnen de hulpverlening. Er is veel aandacht en tijd gegaan naar de basis die in orde moet zijn als hulpverlener. Prima en... De opleiding was vooral ingericht voor mensen zonder specifieke ervaring binnen de hulpverlening. Er is veel aandacht en tijd gegaan naar de basis die in orde moet zijn als hulpverlener. Prima en broodnodig wanneer je niets van hulpverlening weet, maar veel herhaling als je hulpverlener bent. Ik zou deze opleiding dan ook niet aanraden aan deze (beroeps)groep. De reden waarom ik deze opleiding wilde volgen was mijn arsenaal als professional op het gebied van spel en beweging uitbreiden. Daar hebben we , mijn inziens, onvoldoende mee geoefend en onvoldoende aanbod in gekregen.
De docent heeft er binnen de (beperkte) mogelijkheden van het online lesgeven en met de groep die aanwezig was, het beste van proberen te maken.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je review! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!
Met vriendelijke...
Met vriendelijke groeten,
Scheidegger Opleidingen

Ariënne

Ik vond het een fijne module, pedagogisch coach. goede docent die de leeromgeving goed kent en de functies daarvan. waardoor een hele dag les niet als lang werd ervaren. De docent is kundig en... Ik vond het een fijne module, pedagogisch coach. goede docent die de leeromgeving goed kent en de functies daarvan. waardoor een hele dag les niet als lang werd ervaren. De docent is kundig en heeft mij veel kunnen leren, waar ik in de praktijk mee aan de slag kan. Het lees werk thuis was interessant, maar wel soms moeilijk te combineren met werk en thuis, maar doordat het een overzichtelijke opleiding is, goed vol te houden. Dus zeer positief, nu alleen nog mijn examen halen;)

Miriam

Het was een leerzame studie met verschillende werk vormen.

Trudy

Deze opleiding bestond uit 2 modules. De eerste module ging over Coaching en gespreksvaardigheden. Dit kon ik direct toepassen in mijn werk in de gehandicaptenzorg. De module was op een prettige... Deze opleiding bestond uit 2 modules. De eerste module ging over Coaching en gespreksvaardigheden. Dit kon ik direct toepassen in mijn werk in de gehandicaptenzorg. De module was op een prettige manier opgebouwd, met duidelijke en praktijkgerichte opdrachten. De online leeromgeving werkt zeer prettig. De tweede module ging over Diversiteit. Zeker in het begin van de module miste ik de samenhang met de vorige module. Daarnaast waren de opdrachten erg groot en kostte het me veel meer tijd dan de eerste module. Dat vond ik niet prettig, en ik had er ook minder aan in mijn werkveld. De laatste paar lessen van de module sloten beter aan bij mijn werkveld, maar de opdrachten bleven erg groot.

Kirsten

Met de examentraining waren er problemen met inloggen en vond ik 3 uur te weinig om de stof uitgebreid te bespreken.
Daarnaast waren er problemen met het aanvragen van het examen omdat de...
Daarnaast waren er problemen met het aanvragen van het examen omdat de vouchers niet klaar stonden.

Felix

Op zich is het een hele mooie opleiding echter is de stof teveel om in 6 lessen onder de knie te krijgen want het is voor een groot deel alleen leren, leren en nog eens leren. De termen die worden... Op zich is het een hele mooie opleiding echter is de stof teveel om in 6 lessen onder de knie te krijgen want het is voor een groot deel alleen leren, leren en nog eens leren. De termen die worden gebruikt in het boek zijn van zo'n hoeveelheid dat het moeilijk is om het allemaal te onthouden. Het examen bestaat uit 12 open vragen terwijl bij de andere HBO modules het bestaat uit 50 meerkeuze vragen waardor ook aangetoond kan worden dat men de stof beheerst. Dit is ook een punt wat deze HBO-opleiding onnodig verzwaard.

Patricia

De les inhoud was heel goed. Ik had graag meer les dagen gehad. Zeker gericht op het schrijven van het coaching en advies plan.

Erwin

De docent gaf prettige zinvolle lessen waar je echt iets mee kon.
Dank daarvoor.

Seyran

Alles is helder en duidelijk. Onze docent licht het op een duidelijke taal en begrijpelijke manier naar ons toe, alleen mis ik wel het klassikale, waarvan ik het ondersteunen en het wegwijzen van... Alles is helder en duidelijk. Onze docent licht het op een duidelijke taal en begrijpelijke manier naar ons toe, alleen mis ik wel het klassikale, waarvan ik het ondersteunen en het wegwijzen van opdrachten, modulen en antwoorden voor degelijke vragen van de examen wel heel erg mis. Vooral als je van een heel ander richting komt en probeer je te begrijpen en opnemen zoveel als je kan zonder enig hulp van iemand. Dit omdat je het beste ervan wilt uithalen en op de juiste manier wilt afmaken.

Met Vriendelijke Groeten
Seyran Sahin