NCOI Opleidingen

NCOI Opleidingen Ook benieuwd naar feedback over de webshop NCOI Opleidingen? Bekijk de ervaringen en reviews op deze site. Powered by The Feedback Company384
Uitstekend (10/10)
95 % van de klanten beveelt dit bedrijf aan.
Klanten beoordelen NCOI Opleidingen met 8/10. Gebaseerd op 384 ervaringen.

NCOI Opleidingen 1 beoordeling

Ik heb recent heb de masterclass verandermanagement bij ncoi gevolgd. dit was mijn eerste ervaring met een masterclass als onderdeel van een masteropleiding. .
terugkijkend heb ik deze als zeer positief ervaren. de wijze waarop de docent de groep cursisten theorie en praktijk heeft bijgebracht was prettig, duidelijk en vakkundig! aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de groep werd de link met theorie makkelijk gelegd en is verandermanagment voor mij gaan leven. .
de masterclass verandermanagement heeft een waardevolle bijdrage geleverd aan de wijze waarop ik, in mijn vakgebied hr, voortaan veranderkundige opdrachten kan benaderen.

Cindy Waterus

Ik volgde de opleiding hbo ergotherapie, maar ik ben er inmiddels achter dat onderstaande klachten ook bij overige opleidingen aan de orde zijn:(.
allereerst zou je je af kunnen vragen of je een praktische opleiding als thuisstudie kan/wil volgen….
hieronder mijn bevindingen van de opleiding hbo ergotherapie:.
bij de start van de opleiding: .
- ncoi biedt de opleiding landelijk aan, in de praktijk worden de opleidingen bijna altijd in utrecht verzorgt..
- je krijgt net voor de start van je module: .
o je boeken (lastig voorbereiden iedere keer weer).
o de informatie waar, wanneer. ik had mij opgeven voor de avondvariant in amsterdam maar ik kreeg iedere keer net voor de start van de module te horen dat het alleen overdag, op maandag in utrecht mogelijk was..
- er zijn 3 momenten van instromen bij de opleiding. het nadeel hiervan is dat je niet start bij een begin..
- veel commentaar op de grote klassen vanuit studenten en docenten. tot nu toe zijn de klassen net onder de 20 studenten. ze adverteren met kleine klassen. .
organisatie van de opleiding:.
- bijna geen schoolvakanties, inhalen of vooruit werken is bijna niet mogelijk..
- rommelig in de informatievoorziening..
- je moet voor alles (behoorlijke) bedragen betalen. bijv. € 200 herexamen. als je 2 keer zakt voor je herexamen dan moet je de module over doen voor €1100..
- lessen en informatie via e-connect vaak incompleet, verschillende informatie en examendata bij verschillende studenten. .
- minors worden plotseling geschrapt (minor “kinderen”).
- docenten hebben niet altijd de juiste achtergrond (bijvoorbeeld fysiotherapie i.p.v. ergotherapie. ).
- op de dag variant volg je 2 lessen achter elkaar op 1 dag. het nadeel is dat je hierdoor je een aantal opdrachten niet of lastig kan maken omdat er voor/tijdens/na elke les opdrachten zijn..
- bij de avondvariant duurt de avond 3 uur (incl. koffie/thee pauze). bij de dagopleiding duurt de dag 6 uur (daar gaat een lunch en koffie/thee pauzes vanaf). dus veel korter les..
- de modules lopen niet in een oplopende volgorde dat heeft nadelen. bijv. tijdens de praktijk avond observeren vroeg de docent: “wie van jullie heeft iets gehad van bewegingsleer? uhm niemand…wat gaan jullie dan observeren?”.
- ik merk dat de meeste studenten nog geen idee hebben hoe ze de stage kunnen combineren met hun werk/studie/privé. op zich is dat een probleem van de betreffende studenten. maar wat mij verbaast is dat de opleider nu adviseert om te starten met stage halverwege jaar 2, maar qua uren verdeling zouden beiden stages in jaar 3 en/of volledig in jaar 4 veel logischer zijn. dat laatste zie je ook terug in de accreditatie nvao besluit. maar dan is weer de vraag, ga je het redden zonder ervaring in de praktijk om alle opdrachten uit te voeren en je alles eigen te maken?.
- toelatingsdossier van de groep die gestart is in september na ¾ jaar nog steeds niet beoordeeld. in de accreditatie nvao staat het volgende “wel wijst het panel erop dat pro education de instroomvereisten goed moet blijven bewaken en dat een goede intake van cruciaal belang is.”.
- opdrachten vaak onduidelijk geformuleerd..
- opdrachten zijn niet genummerd, waardoor er iedere les weer ruis ontstaat..
- na de les worden er antwoorden beloofd in e-connect. helaas staat daar vaak ‘meerdere opties mogelijk’, ‘bespreek met je medestudent’. .
- regelmatig is er ter voorbereiding op een les lesmateriaal/websites toegevoegd die niet echt een meerwaarde is. dit is ook al door meerdere docenten aangegeven tijdens de les..
- weinig tot geen meetinstrumenten ter beschikking waardoor het erg theoretisch blijft..
- een module inhalen met zo’n vol programma en zo weinig vakanties is er lastig, ncoi/proeducation motiveert je dan ook vakken door te schuiven. voor zover ik goed geïnformeerd ben zijn er nu pas 2 studenten die jaar 1 hebben gehaald d.m.v. heel veel herexamens..
- docenten hebben geen inzicht in het examen en hebben zelf niet het les materiaal gemaakt omdat ze allemaal zzp’ers zijn. kunnen de studenten dus ook niet gericht klaarstomen. je moet altijd alles leren want je kan alles krijgen op het examen..
- er was een docent die het erg vreemd vond dat al haar studenten waren gezakt, maar ze kreeg geen toestemming om de vragen van het examen in te zien..

NCOI Opleidingen 1 beoordeling
Anna van der Plas (zzp'er)

De opleiding hbo bachelor bedrijfskunde heb ik met heel veel plezier gevolgd. momenteel ben ik bezig met de afronding van de portfoliopdrachten fase ii en iii, kernkwaliteiten en zelfreflectie. .
in mijn werk heb ik veel profijt gehad van deze opleiding. ik voer mijn werkzaamheden al vele jaren op hbo niveau uit, daarbij merkte ik dat ik qua werkzaamheden niet onderdeed voor mijn collega's, maar dat ik wel een "handicap" had met 'een bredere ontwikkeling' . ik heb me daar altijd ten opzichte van mijn collega's minder en onzeker om gevoeld. tijdens het volgen van deze studie is dat gevoel van minder voelen compleet verdwenen. ik voel me veel zelfverzekerder in de omgang met collega's die universitair opgeleid zijn en ook hoger in de hierarchie voel ik me en handel ik veel zelfbewuster. .
ik werk als zzp'er bij verschillende overheidsorganisaties. wat mij laatst opviel was dat ik gekwalificeerd werd als "zwaar". in het begin dat ik als zzp'er werkte was ik een lichtgewicht, maar nu ben ik een zwaargewicht geworden, niet alleen door werkervaring maar ook dankzij de studie. daar ben ik trots op. .
de lessen en lesmateriaal sluiten goed aan op de praktijk. ik heb de module opdrachten dan ook altijd goed kunnen maken omdat wat in de les verteld werd, zichtbaar werd op de werkvloer. .
de ene module spreekt wat meer aan dan de andere maar het meest frapante was wel de module organisatie en verandering. ik had er helemaal niets mee. maar de docente van deze module kon de lesstof zo goed brengen, dat het echt interessant was. hier heb ik echt genoten van de lessen. soms waren ze hilarisch door de praktijk verhalen van de docent, omdat het allemaal zo herkenbaar was. .
de ene docent is de andere niet. over het algemeen zijn het goede docenten die echt weten hoe het in de praktijk gaat. .
het lesmateriaal is goed. sommige lesstof is gortdroog om te lezen, maar dan is het de kunst van de docent dat het op een zodanige wijze gebracht wordt, dat de lesstof begint te leven. vaak genoeg wordt er veel verteld en gediscusseerd over de lesstof zonder dat het boek open is geweest. .
zelf heb ik niet meegemaakt dat een docent letterlijk vanuit het boek heeft lesgegeven, door de lesstof te volgen. nee, de docent vertelde (over de praktijk en vroeg ernaar bij de studenten) en aan het eind van de les wat het: nu hebben we het gehad over dat en dat hoofdstuk, wat vandaag op het programma stond. .
de begeleiding van de docenten voor het uitwerken van de module opdrachten is verschillend. de ene docent vertelt tijdens de lessen welke onderwerpen er in de moduleopdracht verwerkt moeten worden en laat het daarbij, de andere docent is bijna in staat om je letterlijk voor te kouwen hoe de moduleopdracht eruit moet zien. en alle varianten daar tussen in. .
het feit dat modules met module opdrachten worden afgesloten was voor mij heel prettig. door het schrijven moet je goed nadenken waarom je iets schrijft. je gaat onbewust nog beter nadenken over wat er op de werkvloer gebeurd en de aansluiting met de lesstof. .
omdat de samenstelling van de groep studenten divers is (verschillende soorten organisaties) is het ook goed en leerzaam om te horen hoe dingen in andere organisaties werken. hoe verschillend bedrijfsculturen kunnen zijn etc. .
de tijd die ik besteed heb aan deze studie varieert. door de week kwam ik er niet echt aan toe en heb daarom heel veel weekenden besteed aan de studie. als ik zo terug kijk denk ik dat ik toch wel twee dagen per week aan studietijd kwijt was (gemiddelde 16 uur per week). af en toe heb ik ook wel vrije dagen opgenomen om een inhaalslag te maken. dit was het me allemaal dubbel en dwars waard. .
ik heb bewust gekozen voor de ncoi. in het verleden heb ik cursussen gevolgd via de loi en dan mis je het contact met docenten en mede studenten. omdat je alles zelf moet doen, moet je enorm veel zelfdiscipline hebben om vol te houden. ik wilde deze studie graag doen, maar dan wel klassikaal. bij de ncoi had ik ook de mogelijkheid om in het weekend naar school te gaan. doordat er contact is met docenten en medestudenten blijft de motivatie tijdens de studie onverminderd. .
natuurlijk heb ik ook perioden gehad dat het teveel werd, werk, studie, privé etc. maar na enkele weken rustig aan doen, kwam het goede gevoel weer terug en ging ik er weer volop tegenaan. .
de locaties waar de lessen gegeven worden zijn goed. ze zijn goed bereikbaar, goede parkeervoorzieningen, schoon en vooral goede lunchbuffetten. die ga ik nog missen :-). de medewerkers van de bcn locaties zijn vriendelijk, behulpzaam, zorgen ervoor dat er voldoende water klaar staat op de tafels in de klas en lekkere snoepjes tijdens de pauzes. .
de begeleiding vanuit de ncoi was goed. lesmateriaal was altijd ruim op tijd in huis, studiebegeleiders waren goed bereikbaar en stonden me netjes en goed te woord. ik voelde me altijd geholpen. ik heb geen slechte ervaringen bij de ncoi opgedaan. .
al met al ben ik heel blij dat ik deze studie heb gevolgd. ik merk dat het me heel veel heeft gebracht. ik heb er wel wat voor moeten doen, maar ik ben trots op mezelf dat ik zover gekomen ben. ik kan het iedereen aanraden. .

Bart, Ozephius Stainless

De lessen van ervaren docenten uit de praktijk heb ik als zeer prettig ervaren. ik ben altijd met veel plezier aanwezig geweest. de modules en examens zijn allemaal erg gericht op de praktijk wat me erg aanspreekt. qua impact op werk-privé heb je enkele momenten per jaar pieken waarin het wat drukker is i.v.m. voorbereiden examens en deadlines. verder is het belangrijk alles goed bij te houden vanaf het begin. in combinatie met zelf-discipline is een opleidingstraject goed te doorlopen..
wat ik echter heel jammer vind is dat de ncoi-organisatie niet flexibel is met doorlooptijden, wat je het gevoel geeft dat je een 'studentnummertje' bent: wanneer een schriftelijk of mondeling (her)examen over moet worden gedaan moet je 6 maanden(!) wachten. ik vind dat echt onacceptabel. als student wil je een herexamen gewoon in enkele weken kunnen doen en niet 6 maanden wachten. ik snap dat het voor ncoi makkelijk is om 2 momenten per jaar een locatie in te plannen voor examens, maar studenten doe je er echt geen plezier mee om zo lang te wachten op een herkansing. bij enkele examens heb ik tevergeefs geprobeerd om de doorlooptijden van een herexamen te verkorten naar bijv. 1 maand ipv 6 maanden maar dat kon (wilde) ncoi niet regelen. voor studenten is dit alles behalve fijn. wanneer je een half jaar moet wachten moet je weer volledig opnieuw in de boeken duiken, terwijl je op dat moment weer met andere examens bezig bent. idealiter kun je enkele weken na een niet behaald examen een herkansing doen. ook het nakijken van standaard 4 weken is echt veel te lang. volgens mij moeten examens en module-opdrachten gewoon in 2 weken kunnen worden nagekeken. daar valt echt veel te verbeteren. resumé: examencijfers moeten gewoon in 2 weken bekend kunnen zijn en (her)examens moeten 4-6 keer per jaar kunnen worden gedaan i.p.v. 2 keer per jaar. desondanks heb ik de studie met veel plezier gevolgd en ben ik op dit moment bezig met de afronding van mijn scriptie voor de hbo-bachelor bedrijfskunde. als ik vragen had ben ik wel altijd goed en netjes geholpen door ncoi en komen de mensen aardig op mij over..
omdat de docenten uit de praktijk komen en de bijeenkomsten altijd erg praktijkgericht zijn kan ik ncoi dan ook aanbevelen voor werkend nederland.

NCOI Opleidingen 1 beoordeling

hieronder mijn bevindingen van de opleiding hbo ergotherapie:.
bij de start van de opleiding: .
- je krijgt net voor de start van je module: .
o je boeken (lastig voorbereiden iedere keer weer).
organisatie van de opleiding:.
- rommelig in de informatievoorziening..
- minors worden plotseling geschrapt (minor “kinderen”).
- opdrachten vaak onduidelijk geformuleerd..
- opdrachten zijn niet genummerd, waardoor er iedere les weer ruis ontstaat..

UWV

Het is interessante opleiding met een aardige studie belasting. studie vind van mijn kant vaak in de weekenden plaats. de lesinhoud sluit goed aan op de praktijk.

Ian van der Jagt

Tot dusver ben ik goed tevreden over de tot dusver gevolgde opleiding. de lesinhoud, het lesmateriaal, de docenten en de locatie waar we worden ontvangen voldoet aan de verwachting. de impact op zowel werk als prive is groot. .
de zaken die we wat minder bevallen zijn het beperkt aantal lessen die gevolgd kunnen worden voor het maken van de eindopdrachten ( 2 avonden) en het verschil in examinatoren qua beoordeling. .

NCOI Opleidingen 1 beoordeling

Ik volg nu al ruim 2 jaar de opleiding hbo bachelor communicatie en het bevalt mij best goed. over het algemeen zijn de docenten, de lessen en studiemateriaal erg goed en sluiten ze goed aan bij de verwachtingen. de locaties zijn ook prima (zeker als je in de randstad woont). alleen het parkeren is soms erg vervelend. daar staat dan weer tegenover dat die locaties weer goed met openbaar vervoer te bereiken zijn..
ncoi kan wel heel bureaucratisch zijn, dat is vooral merkbaar als je iets wilt wat niet volgens de ncoi richtlijnen is. zolang je zelf professioneel opstelt is het allemaal prima te doen. ncoi heeft wel de neiging om belangrijke dingen te verbergen of te suggereren. zo geven ze wel aan als een opleiding geaccrediteerd is, maar niet als het niet is geaccrediteerd. of suggereren ze dat ze altijd op jouw gewenste locatie les gegeven kan worden, maar in de praktijk wijk je vaak uit naar een andere locatie..
een hbo opleiding heeft wel een behoorlijke impact op privé én je werk. privé zal je echt tijd moeten reserveren voor je studie. ook op je werk moet je verschillende opdrachten doen, niet alle werkgevers vinden dat fijn..
uiteindelijk is de geleerde stof een goede toevoeging op mijn werk en zelfs privé kan ik het gebruiken. en op de arbeidsmarkt merk je dat een hbo opleiding van ncoi een zeer goede toevoeging is op je cv. veel werkgevers noemen het een hbo plus opleiding.

NCOI Opleidingen 1 beoordeling

Het lesmateriaal is in de loop van de jaren verbeterd, zo ook de uniformiteit van de presentaties die worden gebruikt. bij sommige modules krijg je nog veel naslagwerk die je zelf moet printen. docenten komen allemaal uit de praktijk en kunnen uit eigen ervaring veel toevoegen aan het lesmateriaal. de meeste locaties zijn bcn locaties, hier is alles prima. een 4 jarige opleiding heeft nogal impact op je privé leven, veel huiswerk, de bijeenkomsten en het contact met medestudenten zorgt ervoor dat je weinig tijd over houdt voor je gezin en sociaal leven.

Wageningen University

7 modules in een 1-jarig hbo programma management, economie en recht. alle 7 vakken heb ik nuttig en ter zake doende gevonden. de verschillende manieren van examens afnemen waren een uitdaging, maar altijd nuttig en passend bij het vak. de docenten verschillen veel in hun manier van aanpak. de een houdt ervan zich tot op de letter aan het studiemateriaal te houden, de ander doet dat minder, maar illustreert tijdens de lessen meer wat je aan materiaal hebt voorbereid.

Bedrijfsinformatie

Werkend Nederland sterk maken en sterk houden, dat is waar NCOI voor staat. Jaarlijks vergroten we de kennis, vaardigheden en competenties van tienduizenden werkenden. Onze aanpak is sterk gericht op uw eigen werkpraktijk en biedt een hoge mate van flexibiliteit. Wij bieden u meerdere startmomenten, verschillende studievarianten, topdocenten, klassikale lessen en een waardevol diploma. Kies hieronder het niveau of vakgebied van uw voorkeur.
Adres
Marathon 7