Thomas

Gister ben ik gestart met de cursus IT voor niet IT'ers in Amsterdam. Ik ben zeer ontevreden over het niveau van de inhoud, gedeelde kennis en de trainer.

Jammer genoeg heeft de trainer...

Jammer genoeg heeft de trainer eigenlijk alleen maar de slides voorgelezen en verteld waar ze zelf gewerkt heeft en wat ze gedaan heeft. De filmpjes die werden getoond kwamen uit het jaar nul en waren totaal niet meer actueel. Het boek bij deze cursus is een grap. De inhoud daarvan is zo achterhaald dat je dit echt niet meer kunt aanbieden.

De verwachtingen die jullie scheppen met de wervende tekst en onderwerpen die aan bod komen zorgen ervoor dat er een groep mensen op af komt die al iets van IT weet of er iets mee doet, en d.m.v. deze training zijn basiskennis wil vergroten. 7 van de 9 deelnemers hadden deze verwachting en hebben gister allemaal hun teleurstelling uitgesproken.
Zo schrijven jullie bijvoorbeeld dat je IT gerelateerde memos of rapporten beter zult begrijpen na deze training. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Tenzij iemand een memo stuurt over de installatie van nieuwe beeldschermen. De helft van de training gister ging over toetsenborden, de pc kast, het beeldscherm en soorten geheugen. Dat is meer 'IT voor dummys' materiaal, niet iets wat je verwacht bij een training die ervoor moet zorgen dat je beter met je collega's over IT kunt praten.

Daarnaast geven jullie aan dat 'de eigen doelstellingen de leidraad van de training vormen'. Daar heb ik gister absoluut niets van teruggezien. Het was echt heel simpel: hier is een slide, vervolgens een minimale toelichting, simpele vraag waar niemand iets aan had (bijvoorbeeld: wie haalt er wel eens een pc uit elkaar?) en weer door.

Enige inhoudelijke vragen werden door de trainer niet beantwoord en zij heeft helaas ook niets gedaan met de input die het grootste deel van de groep op voorhand heeft geleverd. Ze heeft vast haar best gedaan, maar er was totaal geen match met wat de groep nodig had.

Het was, al met al, een absolute aanfluiting. Ik vind het heel erg dat ik deze woorden moet gebruiken, maar ik moet het echt zo duidelijk mogelijk maken.
Ongelooflijk zonde van het geld op deze manier. Ik zag de slides voor de 2e trainingsdag en dacht: hier ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Wellicht heb ik zelf ook een deels verkeerde inschatting gemaakt. Maar de bevestiging dat 6 medestudenten net als ik een totaal andere verwachting hadden geeft mij het gevoel dat wat jullie schrijven over de training niet overeenkomt met de praktijk.

I

Beste Thomas,
Beste Thomas,
Wat jammer om te lezen over je ervaringen. We kunnen ons goed voorstellen dat je bepaalde dingen graag anders had gezien. Indien je een klacht wilt indienen en hier nog assistentie bij nodig hebt, neem dan gerust even contact met ons op.
NCOI Opleidingen

Ik wilde de opleiding op locatie gaan volgen, heel fijn dat ze dit aanbieden maar als er niet genoeg aanmeldingen zijn gaat dat dus niet door. Nu online les gehad maar zou het niet nog een keer... Ik wilde de opleiding op locatie gaan volgen, heel fijn dat ze dit aanbieden maar als er niet genoeg aanmeldingen zijn gaat dat dus niet door. Nu online les gehad maar zou het niet nog een keer doen. Heel blij dat het is afgerond. Zou dit niemand aanraden.

Reactie NCOI Opleidingen:

We kunnen ons goed voorstellen dat je graag fysiek op locatie les krijgt, wanneer je hiervoor kiest, proberen we dit zo goed mogelijk naar jouw voorkeuren in te plannen. Het kan soms voorkomen dat... We kunnen ons goed voorstellen dat je graag fysiek op locatie les krijgt, wanneer je hiervoor kiest, proberen we dit zo goed mogelijk naar jouw voorkeuren in te plannen. Het kan soms voorkomen dat er door te weinig aanmeldingen er een en ander geschoven moet worden, daardoor kan het dus voorkomen dat je opleiding alleen nog maar op een bepaalde locatie, online via een virtual classroom of e-learning beschikbaar is. Onze excuses hiervoor. We hopen dat je ondanks dat de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Barry

Algemene indruk is prima. Docent weet waar hij het over heeft.

Reactie NCOI Opleidingen:

Fijn dat je ons product hebt beoordeeld. Bedankt, Barry!

Wybren

Goede verhouding tussen theorie en praktijk, tevens goede verdeling over het ochtend- en middagdeel. Goede lunch en faciliteiten! Ervaren docent, dat is tevens een plus!

Reactie NCOI Opleidingen:

Wat goed te horen. Bedankt voor het achterlaten van je review, Wybren!

Robert

BCN Rijnsweerd is altijd een prettige locatie en goed bereikbaar.

BCN Rijnsweerd is altijd een prettige locatie en goed bereikbaar.

De docent was erg goed. Rustig, helder, duidelijk en heel sterk in het overbrengen van de materie. De combinatie theorie oefening was perfect in balans.

Een aanrader.

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je positieve feedback met ons, Robert!

Karin

Ik ben enthousiast over deze training. De theorie wordt heel praktisch onderwezen waardoor ik meteen een link kon leggen naar mijn werkomgeving. De trainer wist de stof ook boeiend over te brengen... Ik ben enthousiast over deze training. De theorie wordt heel praktisch onderwezen waardoor ik meteen een link kon leggen naar mijn werkomgeving. De trainer wist de stof ook boeiend over te brengen met veel opdrachten zodat het een interactieve training werd.

Reactie NCOI Opleidingen:

We zijn blij dat je tevreden bent met ons product, Karin.

Ilse

Leuke club van cursisten en een fijne docent die alles helder uitlegt.
Leuke club van cursisten en een fijne docent die alles helder uitlegt.
Lesstof was goed te doen (in combi met werk en gezin). Alleen sommige opdrachten na les sluiten niet aan bij de lesstof. De docent vertelde dat er een wijzing in de hoofdstukken in het boek heeft plaats gevonden en niet is doorgevoerd.

Reactie NCOI Opleidingen:

We zijn blij met je positieve feedback, Ilse!

Paul

Training geeft extra inzichten om je gespreksvaardigheid aan te scherpen. Heldere werkvormen in gemêleerde groep cursisten. Leren van elkaar en duidelijke toelichtende verklaring van docente. Het... Training geeft extra inzichten om je gespreksvaardigheid aan te scherpen. Heldere werkvormen in gemêleerde groep cursisten. Leren van elkaar en duidelijke toelichtende verklaring van docente. Het middaggedeelte met de acteur verliep in mijn beleving stroever. De inbreng van een deel van de cursisten bleef wat achter. Reden is mogelijk dat docente en acteur voor het eerst met elkaar samenwerkten.
Weer rake aanknopingspunten om 'in verbinding te raken en blijven' met je gesprekspartner(s)/stakeholder(s).

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor het nemen van de tijd om je beoordeling te schrijven, Paul!
NCOI Opleidingen

Jammer dat de lessen niet in de juiste volgorde stonden in de online agenda. Hierdoor hebben we ons niet goed kunnen voorbereiden.

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je feedback! We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de kwaliteit en service!

Frida

Docent was af en toe te onduidelijk en ging van de hak op de tak de les geven

Reactie NCOI Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je review, Frida! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!
Met vriendelijke...