Thomas

Gister ben ik gestart met de cursus IT voor niet IT'ers in Amsterdam. Ik ben zeer ontevreden over het niveau van de inhoud, gedeelde kennis en de trainer.

Jammer genoeg heeft de trainer eigenlijk alleen maar de slides voorgelezen en verteld waar ze zelf gewerkt heeft en wat ze gedaan heeft. De filmpjes die werden getoond kwamen uit het jaar nul en waren totaal niet meer actueel. Het boek bij deze cursus is een grap. De inhoud daarvan is zo achterhaald dat je dit echt niet meer kunt aanbieden.

De verwachtingen die jullie scheppen met de wervende tekst en onderwerpen die aan bod komen zorgen ervoor dat er een groep mensen op af komt die al iets van IT weet of er iets mee doet, en d.m.v. deze training zijn basiskennis wil vergroten. 7 van de 9 deelnemers hadden deze verwachting en hebben gister allemaal hun teleurstelling uitgesproken.
Zo schrijven jullie bijvoorbeeld dat je IT gerelateerde memos of rapporten beter zult begrijpen na deze training. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Tenzij iemand een memo stuurt over de installatie van nieuwe beeldschermen. De helft van de training gister ging over toetsenborden, de pc kast, het beeldscherm en soorten geheugen. Dat is meer 'IT voor dummys' materiaal, niet iets wat je verwacht bij een training die ervoor moet zorgen dat je beter met je collega's over IT kunt praten.

Daarnaast geven jullie aan dat 'de eigen doelstellingen de leidraad van de training vormen'. Daar heb ik gister absoluut niets van teruggezien. Het was echt heel simpel: hier is een slide, vervolgens een minimale toelichting, simpele vraag waar niemand iets aan had (bijvoorbeeld: wie haalt er wel eens een pc uit elkaar?) en weer door.

Enige inhoudelijke vragen werden door de trainer niet beantwoord en zij heeft helaas ook niets gedaan met de input die het grootste deel van de groep op voorhand heeft geleverd. Ze heeft vast haar best gedaan, maar er was totaal geen match met wat de groep nodig had.

Het was, al met al, een absolute aanfluiting. Ik vind het heel erg dat ik deze woorden moet gebruiken, maar ik moet het echt zo duidelijk mogelijk maken.
Ongelooflijk zonde van het geld op deze manier. Ik zag de slides voor de 2e trainingsdag en dacht: hier ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Wellicht heb ik zelf ook een deels verkeerde inschatting gemaakt. Maar de bevestiging dat 6 medestudenten net als ik een totaal andere verwachting hadden geeft mij het gevoel dat wat jullie schrijven over de training niet overeenkomt met de praktijk.

I

Reactie NCOI Opleidingen:

Beste Thomas,
Wat jammer om te lezen over je ervaringen. We kunnen ons goed voorstellen dat je bepaalde dingen graag anders had gezien. Indien je een klacht wilt indienen en hier nog assistentie bij nodig hebt, neem dan gerust even contact met ons op.
NCOI Opleidingen

Score voor NCOI Opleidingen: 1.5/5