Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Susanna

Het onderwijs van Stichting Landmerk was ontzettend leuk en leerzaam. Tijdens de colleges werd door Jordi en Roeland iedere deelnemer erbij betrokken en deed iedereen dan ook goed mee. Het bespreken... Het onderwijs van Stichting Landmerk was ontzettend leuk en leerzaam. Tijdens de colleges werd door Jordi en Roeland iedere deelnemer erbij betrokken en deed iedereen dan ook goed mee. Het bespreken van de essays heeft me echt enorm geholpen, je leerde hoe je een lezer geïnteresseerd kon maken en hoe je je schrijfstijl kon verbeteren. Tussen de colleges door was het ook gezellig met de andere deelnemers, waarmee ik ‘goede gesprekken’ heb gehad. Kortom, zeker de moeite waard

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

‘Politiek, Plato en de kunst van het schrijven’

De colleges tijdens de cursus waren erg interessant en je kon onderling veel praten over het onderwerp. Zo leerden we ook hoe anderen tegen iets aankeken, dit maakte het heel interessant en leuk.

Eigenlijk valt er weinig aan te verbeteren. Maar het zou leuk zijn als je ook zou speechen&spreken voor anderen. (Werd gedaan maar heel weinig.)

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk dat ik het meeste geleerd heb van de momenten dat we gesprekken hadden over de theorie, omdat je steeds nieuwe dingen eruit kunt blijven halen.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijk, niet te ingewikkeld.

Wytze Putker

Het onderwijs bij Landmerk is zo prettig omdat het niet, zoals op scholen meer en meer het geval is, gefocused is op eindtermen en begrippen kunnen reproduceren maar het echt wetenschappelijk... Het onderwijs bij Landmerk is zo prettig omdat het niet, zoals op scholen meer en meer het geval is, gefocused is op eindtermen en begrippen kunnen reproduceren maar het echt wetenschappelijk onderwijs is waar je aan het nadenken word gezet over de grote vragen in het leven.

De plato zomercurses

De persoonlijke feedback, het contact met mensen met vergelijkbare interesses waar je vriendschappen sluit en de leukere activiteiten die naast het lesprogramma staan if er bij aansluiten

De feedback sessies op de schrijfopdrachten aan het einde van de dag waren soms lastig de aandacht bij te houden op het einde.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De colleges omdat je hier dieper over teksten nadenkt en ze beter analyseert dan normaal.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Goed, het persoonlijke contact dat hierbij komt kijken werkt ook zeker motiverend

Norah Sanders

De Zomerschool: Plato, Politiek en de Kunst van het Schrijven van Stichting Landmerk heeft mijn manier van denken voorgoed veranderd. Tijdens deze gezellige, maar vooral ook educatieve week zijn... De Zomerschool: Plato, Politiek en de Kunst van het Schrijven van Stichting Landmerk heeft mijn manier van denken voorgoed veranderd. Tijdens deze gezellige, maar vooral ook educatieve week zijn mijn mens en wereldbeeld verandert door de ideeën van Plato en de diepgaande discussies die wij daarover hebben gehad.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Zomerschool: Plato, Politiek en de Kunst van het Schrijven.

- De colleges waarin aan de hand van de discussies van de leerlingen de stof wordt behandeld.
- Het bespreken van de essays, door ze woord voor woord door te lezen en te verbeteren.

- De tijd die wij kregen om onze essays in te schrijven was een beetje krap. Als je mensen meer tijd geeft om hun essays te schrijven zullen deze beter doordacht zijn en ze hebben meer tijd om te... - De tijd die wij kregen om onze essays in te schrijven was een beetje krap. Als je mensen meer tijd geeft om hun essays te schrijven zullen deze beter doordacht zijn en ze hebben meer tijd om te werken aan hun verbeter punten.
Aan de andere kant, is dit tijdslimiet ook goed omdat het helpt perfectionisme tegengaan en gewoon je best doen in de tijd die je hebt.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

ik heb het meeste geleerd van de essays bespreken. Tijdens de zomerschool bespraken wij essays door, in kleine groepjes, woord voor woord door onze essays heen te gaan en deze te verbeteren.... ik heb het meeste geleerd van de essays bespreken. Tijdens de zomerschool bespraken wij essays door, in kleine groepjes, woord voor woord door onze essays heen te gaan en deze te verbeteren. Hierdoor wordt je echt geconfronteerd met je fouten en kan je deze verbeteren.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Ik vindt de omschrijving van de cursus op de website duidelijk. Het aanmeldproces zit ook goed in elkaar.

Jurgen Huisman

Stichting Landmerk benadert het onderwijs op een geheel andere manier dan het huidige onderwijssysteem nu doet. Nu hoeft anders uiteraard niet beter te zijn, maar ik kan de tijd met Landmerk om meer... Stichting Landmerk benadert het onderwijs op een geheel andere manier dan het huidige onderwijssysteem nu doet. Nu hoeft anders uiteraard niet beter te zijn, maar ik kan de tijd met Landmerk om meer dan alleen haar naam beschouwen als een landmerk in mijn schoolperiode.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Zomerschool ‘Plato, politiek en de kunst van het schrijven’

Persoonlijke aandacht, intelligente diepgang en een uitmuntende balans tussen alle gedane activiteiten, van onderwijs tot ontspanning.

N.v.t.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De visie van Plato aangaande rechtvaardigheid en de ultieme staatsinrichting die tijdens de cursus uiteen is gezet, intrigeert me nog tot nu toe!

Degelijk.

Isabella

Het onderwijs van landmerk is anders dan op school. Je gaat samen met de leerlingen op zoek naar een vraag ipv. Dat de antwoorden je vertelt worden. Er is veel ruimte voor je eigen inbreng: jouw... Het onderwijs van landmerk is anders dan op school. Je gaat samen met de leerlingen op zoek naar een vraag ipv. Dat de antwoorden je vertelt worden. Er is veel ruimte voor je eigen inbreng: jouw mening en vragen. Ook buiten colleges is er geen enkele drempel om vragen te stellen aan de docenten.

Zomerschool 2020

Sfeer in de groep, manier van onderwijs

Nabespreken van opstels korter, duidelijker prorgramma van de colleges door de week heen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De colleges van Plato, heeft mij het meest gegrepen en het was mij vaker duidelijk wat het doel was van het college.

Makkelijk

Mette

Het was een geweldige en leerzame week. De sfeer was goed en je leert lessen voor het leven.

Zomerschool over plato

Goede afwisseling tussen leren en plezier maken.

Ik kan zo snel niks bedenken

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Bij het essay schrijven werd je elke dag verbeterd, hierdoor heb ik veel geleerd.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Een onderwijs dat ik nooit eerder gehad heb. Zo ingrijpend, diepgaand op de stof. Echt een enorm genot.

Sleuteljaar

Diepgang
Relevantie voor mij als persoon
Plezier van de docenten
Academische kwaliteit van de docenten
Lesmateriaal was enorm verrijkend

Ik wil vaker meedoen, is er ook onderwijs in het weekend mogelijk?

Literatuur

prima

Imme

Het was een hele georganiseerde cursus! Er was een sterke presentatie op het begin, dit een goede inhoud had. Ook was het fijn hoe alles geregeld was.

Retorica

Goed georganiseerd! En goede begeleiding

Misschien iets meer inhoudelijk ingaan.. nu was het allemaal een beetje eentonig.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het schrijven van een speech, en gebruik maken van stijlfouten.

Geen idee

Naila

Leerzaam

Debatteren

Er was veel ruimte voor vragen. En we kregen nuttige feedback (tips en tops)

De voorbeelden in het nederlands houden

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het spreken en de tips en tops daarvan

Ok

Het was een kort maar krachtige introductie. Top!

Debat cursus (speech) retorica

Vriendelijke docenten die goed te groep konden begeleiden.

Beetje meer diversiteit in de opdracht.

De feedback

Niet van toepassing