Hoe heb je het (telefonische) contact met Herniapoli ervaren?
Ben je tevreden met de behandeling bij Herniapoli?
Ben je tevreden met de snelheid waarop Herniapoli heeft gehandeld?

Johannes

Geen greintje flexibiliteit of klantvriendelijkheid in het voortraject. Enorm bureaucratisch.

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Ik wilde graag met deze kliniek in zee vanwege de korte wachtlijst en de veronderstelde Duitse Gründlichkeit. Maar ze maken het je wel heel erg moeilijk! Ze willen geen behandelplan en prijs geven... Ik wilde graag met deze kliniek in zee vanwege de korte wachtlijst en de veronderstelde Duitse Gründlichkeit. Maar ze maken het je wel heel erg moeilijk! Ze willen geen behandelplan en prijs geven voordat je een behandelovereenkomst tekent. Is dat niet merkwaardig? En daarna kun je er nauwelijks nog onderuit. Annulering kost je maar liefst 50% van de het totaalbedrag!!

Omdat je pas achteraf (= na het tekenen van de overeenkomst) met de benodigde papieren (= behandelplan en kosten) naar je zorgverzekeraar kunt, zit je dus vast aan een operatie waarvan je niet weet hoeveel je er uiteindelijk van uit eigen portemonee moet betalen.

Ik ben niet armlastig en ik zou er zo een paar duizend euro tegenaan smijten om van mijn voortdurende pijn (en arbeidsongeschiktheid) af te komen. Dat mijn zorgverzekeraar lang niet alles vergoed, daar zou ik vrede mee hebben. En ik heb er ook geen moeite mee het hele bedrag voor te schieten.

Maar hoe simpel zou het zijn voor de Herniapoli om de procedure om te keren: ze geven je een behandelplan met het bijbehorende bedrag, dat voeg je bij het aanvraagformulier buitenland van je zorgverzekeraar en dan hoor je hoeveel je vergoed krijgt, zodat je met een gerust hart de behandelovereenkomst kunt tekenen.

Dat kun je dus net zo goed tegen een blinde muur roepen, ze willen gewoon niet met de patiënt meedenken.

Trouwens, als je wilt dat je MRI-scan in het voortraject door een neurochirurg wordt beoordeeld, zul je 300 euro moeten betalen. Die worden later van de operatiekosten afgetrokken. Vind ik op zich helemaal niet gek, al staat het niet op hun website. Krijg je daar dan een verslagje van, al was het van 6 regels? Nee doen we niet.

Ik word een beetje achterdochtig van dat gebrek aan transparantie. Waar zijn ze bang voor?

Reactie Herniapoli:

Beste heer Geluk,
Beste heer Geluk,
Het spijt ons te moeten lezen dat u dit gevoel heeft overgehouden aan de drie lange en inhoudelijk uitvoerige adviesgesprekken die we met u hebben gevoerd. In deze gesprekken hebben wij u aan de hand van uw MRI beelden en ingevulde diagnose formulier geïnformeerd over uw situatie en de mogelijkheden toegelicht. Helaas blijkt het voor u een situatie welke uw verzekeraar niet op voorhand goedkeurt. Daar kan de Herniapoli helaas niets aan doen of veranderen, aangezien het besluit voor goedkeuring en eventuele vergoeding bij deze verzekeraar onder andere afhankelijk is van stukken, in dit geval bijvoorbeeld een operatieverslag, die pas na een operatieve ingreep beschikbaar zal zijn en komen. Net als u vinden wij deze procedure ook vreemd. Echter is het niet Herniapoli die deze procedure heeft bedacht en er net als u ook (nog) geen verandering in heeft kunnen krijgen. Wij kunnen u dan ook slechts adviseren zo snel mogelijk te switchen van verzekeraar welke er wel coöperatieve werkwijzen op nahouden. Intussen helpt het natuurlijk als u uw beklag ook doet bij uw verzekeraar. Hoe meer patiënten dit doen, des te groter de kans dat zij hierin wijzigingen doorvoeren.
Intussen hebben Herniapoli en haar Duitse partners ook te maken met voorgeschreven (kwaliteit) procedures waaraan zij zich wil en dient te houden. Duitse procedures die onder andere in uw belang zijn voorgeschreven. U vraagt ons in deze fase documenten op te stellen inzake een behandelplan welke nog niet eens is bepaald. Daarnaast vraagt u ons een kosten overzicht op te stellen van een operatie waarvan nog niet duidelijk is welke dat moet zijn/worden. Feitelijk vraagt u Herniapoli medewerking te verlenen aan een soort van frauduleuze handeling. Herniapoli staat bekend als een open, transparante en integere organisatie welke als doel heeft haar Patiënten met hoogwaardige kennis en technologie en bovenal zeer snel te helpen in haar Duitse partnerkliniek. Deze werkwijze en doelen willen wij u ook graag aanbieden, echter zonder af te wijken van deze transparantie en integriteit.
Met vriendelijke groeten,
Directie Privatescan / Herniapoli

Wendy Visser

De beste hulp die ik kon wensen

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Vanaf het eerste contact tot aan thuiskomst geweldige en professionele zorg. Er was eindelijk hulp voor mijn constante pijn waar ik 6 weken mee heb gelopen. Pijnstillers hielpen voor maximaal 5-6... Vanaf het eerste contact tot aan thuiskomst geweldige en professionele zorg. Er was eindelijk hulp voor mijn constante pijn waar ik 6 weken mee heb gelopen. Pijnstillers hielpen voor maximaal 5-6 uur. Wel bewegen niet bewegen maakte geen verschil. Zonder ook maar enige hulp van mijn huisarts en het ziekenhuis. Er is totaal niet naar mij geluisterd en bovenop alles de verkeerde diagnose werd in het begin gesteld waardoor ik op een dwaalspoor raakte. Nadat ik een fysio aan huis vond, constateerde hij direct een hernia. Zonder hem had ik dit niet geweten. Hierna vond ik de website van herniapoli en ik las de ervaringen van andere mensen die overeenkwamen met wat ik dan in dag uit voelde en in de nacht werd het erger waardoor ik niet meer normaal kon slapen. Door de ervaringen van anderen te lezen wist ik gelijk dat ik niet de reguliere weg moest gaan bewandelen. Mijn advies is dan ook als je zoveel pijn hebt: neem contact op met herniapoli en laat professionele mensen jouw klacht bekijken en sneller handelen dan dat dat in Nederland gebeurd. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven hoe snel dat allemaal ging. Ik heb donderdag een scan laten maken, deze is direct doorgestuurd naar de arts, dezelfde dag ben ik telefonisch al voor de volgende week vrijdag ingepland voor een operatie van mijn dubbele hernia. Het is erg goed vooraf geregeld en al helemaal wanneer je er aankomt. De kamer was direct klaar bij aankomst. Dus ik kon gelijk liggen. Nadat de operatie was besproken met de dokter en anesthesist kreeg ik wat te eten en kon ik later daarna gaan slapen zodat ik de volgende dag aan de beurt was. Na de operatie was mijn pijn weg. Wat een rust. Ik ben nu 1 week thuis en word elke dag blij en uitgerust wakker. Dit was het beste dat ik voor mijzelf kon doen. Je bent bij deze poli in zeer goede en professionele handen. Ook na de operatie zijn ze voor je bereikbaar. Ik ben enorm dankbaar dat ze er zijn.

Marloes Versteeg

Van weken op bed liggen naar tennissen zonder (na)pijn

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Het is nu exact 3 maanden na de operatie en ik sta weer op de tennisbaan met tranen van geluk.
Meer dan 5 weken lag ik 24/7 op bed, en kon alleen mijn nek een beetje bewegen. Het kon niet meer. Ik was echt invalide en na injecties en heel veel zelfzorg was er nauwelijks vooruitgang geboekt. De reguliere zorgpaden liegen er niet om. Omdat mijn plasspier nog functioneerde moest ik nog maanden wachten voor een operatie, ondanks dat de musculoskeletaal arts had aangegeven dat er wel spoed was.
Dat was het moment dat ik zelf het heft in handen heb genomen en in contact ben gekomen met de Herniapoli. Vanuit een zeer emotionele staat, met verslagenheid door het zorgsysteem, werd ik direct verrast door het eerste oprechte telefonische contact met Frank en Wout. Mijn verhaal werd ontzettend serieus genomen en alles werd gelijk in actie gezet om mij verder te helpen. Een week later werd ik geopereerd in Essen door Neurochirurg dr. Jost Thissen.
Dr. Jost Thissen kwam meteen na de operatie en hielp mij op te staan. Het was een onbeschrijfelijk moment, waarin ik pijnvrij was en kon staan en lopen na maanden. Ook de medewerkers van Procelsio waren fantastisch. Er is veel aandacht, bereidheid en zorg waardoor de gehele opname en operatieperiode ontspannen verliep.
De PTED-methode vind ik briljant, het is zo subtiel gedaan, ook het littekenweefsel is minimaal. Dat heeft mede geholpen in de revalidatie. Sindsdien heb ik geen enkele dag meer pijn gehad.
Het is ongelooflijk hoe snel je lichaam pijnvrij kan zijn en blijven. Maar je bent natuurlijk wél geopereerd en je lijf heeft tijd nodig om goed te herstellen. Wat ik als advies wil meegeven, is om heel trouw te blijven aan het revalidatietraject. Gun jezelf deze periode, en bevestig daarmee ook de ingreep die je hebt gedaan bij de Herniapoli. Na de operatie krijg je vanuit de Herniapoli goede begeleiding voor de eerste weken, waarna de fysio revalidatie kan starten. Mijn advies is om je lichaam serieus te nemen, volg de stappen zorgvuldig op en zorg aanvullend voor goede mentale begeleiding. Denk aan een coach, meditatie, yoga, rebalancing, psycholoog of een andere vorm van bewustzijnswerk.
De begeleiding vanuit de Herniapoli is van begin tot eind uitmuntend. De zorgverzekering heeft 95% van mijn behandeling vergoed. Ook hier word je goed in begeleid door de Herniapoli. Ik adviseer echt iedereen om deze stap te maken, je bent in hele betrouwbare zorgvuldige en getalenteerde handen.
Succes met herstel en ik wens dat je, net als ik, je leven weer kan oppakken en letterlijk en figuurlijk vrij door het leven kan bewegen. Ik verheug me erop weer de tennisbaan op te gaan.

Edwin

In 1 woord: FANTASTISCH!

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Super prettige ervaring met de Herniapoli. In het ziekenhuis was het traject gericht op pijnstilling, die overigens niet aansloeg.
Deze PTED techniek is gericht op het oplossen van het...
Deze PTED techniek is gericht op het oplossen van het probleem en daarmee ook andere problemen voorkomen. Ik ging er heen en kon niet langer dan 10 minuten staan, zitten ging al helemaal niet, alleen liggen was enigszins houdbaar. Rond 14.00 ging ik onder narcose en rond 16.00 uur stond ik zonder pijn naast mijn bed, ik kon weer lopen. In 1 woord: FANTASTISCH!

Fleurvk

Eindelijke geopereerd

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

De operatie in Duitsland is goed verlopen. Het voelt achteraf als een kleine ingreep. Ik ben nu pas 1,5 week verder, maar heb bijna geen pijn gehad. Ik moet wel herstellen maar dat is meer van de... De operatie in Duitsland is goed verlopen. Het voelt achteraf als een kleine ingreep. Ik ben nu pas 1,5 week verder, maar heb bijna geen pijn gehad. Ik moet wel herstellen maar dat is meer van de maanden hiervoor met veel pijn. Tijdens het contact met Herniapoli werd ik voor het eerst echt goed geïnformeerd over mijn hernia. De huisarts komt daar niet aan toe en ook de kliniek in Nederland waar ik eerst zat had niet zo veel tijd en informatie voor mij.

Carmen heddes

Ik kan weer lopen

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Ik was wanhopig toen ik de hernia poli benaderden. Want in nederland was ik uitbehandeld.En uiteindelijk zagen hun wel een reden om mij te operen aan mijn rug . Ik ben zo ontzettend blij dat ze... Ik was wanhopig toen ik de hernia poli benaderden. Want in nederland was ik uitbehandeld.En uiteindelijk zagen hun wel een reden om mij te operen aan mijn rug . Ik ben zo ontzettend blij dat ze mij geholpen hebben . Ik loop weer .ik heb nog een lange weg te gaan met revalideren omdat het een intense operatie was .ook ivm meerdere operatie aan de rug in het verleden . maar ik vind het allemaal prima zolang ik maar weer kan lopen en geen zenuwen pijn meer hebt. Ik ben dankbaar. Vrg. Carmen heddes

John Beernink

Super geholpen door Herniapoli, binnen 1 week! Een fijne ervaring met zorg van deskundige mensen.

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Nadat Dr. Jost Thissen mijn MRI scan heeft, werd mij dezelfde dag verteld dat ik geopereerd kon worden met de PTED methode. De informatie voor de operatie was erg duidelijk en door de snelle acties... Nadat Dr. Jost Thissen mijn MRI scan heeft, werd mij dezelfde dag verteld dat ik geopereerd kon worden met de PTED methode. De informatie voor de operatie was erg duidelijk en door de snelle acties kon mijn operatie de week erop al plaatsvinden. Het intakegesprek was fijn en door de aanwezigheid van een begeleider van Herniapoli is alles goed gecommuniceerd. Ze legden de procedure nogmaals uit en beantwoordden alle vragen die ik nog had. Hierdoor voelde ik mij vertrouwd met het medische personeel. Na de operatie was van geen enige pijn sprake meer! Van Dr. Thissen mocht ik ook al een stukje lopen, pijnvrij! Samen met mijn vrouw ben ik de dag na de operatie in de bijstoel half liggend naar huis gereden. Nu 12 weken verder ben ik nog steeds pijnvrij. Ik heb Herniapoli beloofd om mijn ervaring op papier te zetten.

Marijke Riesmeijer

Fijne ervaring en snel contact.

Zeer goed!