Hoe heb je het (telefonische) contact met Herniapoli ervaren?
Ben je tevreden met de behandeling bij Herniapoli?
Ben je tevreden met de snelheid waarop Herniapoli heeft gehandeld?

Marloes Versteeg

Van weken op bed liggen naar tennissen zonder (na)pijn

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Het is nu exact 3 maanden na de operatie en ik sta weer op de tennisbaan met tranen van geluk.
Meer dan 5 weken lag ik 24/7 op bed, en kon alleen mijn nek een beetje bewegen. Het kon niet meer. Ik was echt invalide en na injecties en heel veel zelfzorg was er nauwelijks vooruitgang geboekt. De reguliere zorgpaden liegen er niet om. Omdat mijn plasspier nog functioneerde moest ik nog maanden wachten voor een operatie, ondanks dat de musculoskeletaal arts had aangegeven dat er wel spoed was.
Dat was het moment dat ik zelf het heft in handen heb genomen en in contact ben gekomen met de Herniapoli. Vanuit een zeer emotionele staat, met verslagenheid door het zorgsysteem, werd ik direct verrast door het eerste oprechte telefonische contact met Frank en Wout. Mijn verhaal werd ontzettend serieus genomen en alles werd gelijk in actie gezet om mij verder te helpen. Een week later werd ik geopereerd in Essen door Neurochirurg dr. Jost Thissen.
Dr. Jost Thissen kwam meteen na de operatie en hielp mij op te staan. Het was een onbeschrijfelijk moment, waarin ik pijnvrij was en kon staan en lopen na maanden. Ook de medewerkers van Procelsio waren fantastisch. Er is veel aandacht, bereidheid en zorg waardoor de gehele opname en operatieperiode ontspannen verliep.
De PTED-methode vind ik briljant, het is zo subtiel gedaan, ook het littekenweefsel is minimaal. Dat heeft mede geholpen in de revalidatie. Sindsdien heb ik geen enkele dag meer pijn gehad.
Het is ongelooflijk hoe snel je lichaam pijnvrij kan zijn en blijven. Maar je bent natuurlijk wél geopereerd en je lijf heeft tijd nodig om goed te herstellen. Wat ik als advies wil meegeven, is om heel trouw te blijven aan het revalidatietraject. Gun jezelf deze periode, en bevestig daarmee ook de ingreep die je hebt gedaan bij de Herniapoli. Na de operatie krijg je vanuit de Herniapoli goede begeleiding voor de eerste weken, waarna de fysio revalidatie kan starten. Mijn advies is om je lichaam serieus te nemen, volg de stappen zorgvuldig op en zorg aanvullend voor goede mentale begeleiding. Denk aan een coach, meditatie, yoga, rebalancing, psycholoog of een andere vorm van bewustzijnswerk.
De begeleiding vanuit de Herniapoli is van begin tot eind uitmuntend. De zorgverzekering heeft 95% van mijn behandeling vergoed. Ook hier word je goed in begeleid door de Herniapoli. Ik adviseer echt iedereen om deze stap te maken, je bent in hele betrouwbare zorgvuldige en getalenteerde handen.
Succes met herstel en ik wens dat je, net als ik, je leven weer kan oppakken en letterlijk en figuurlijk vrij door het leven kan bewegen. Ik verheug me erop weer de tennisbaan op te gaan.

Score voor Herniapoli: 5/5
Zou je Herniapoli aanbevelen? Ja