Hoe heb je het (telefonische) contact met Herniapoli ervaren?
Ben je tevreden met de behandeling bij Herniapoli?
Ben je tevreden met de snelheid waarop Herniapoli heeft gehandeld?

Johannes

Geen greintje flexibiliteit of klantvriendelijkheid in het voortraject. Enorm bureaucratisch.

Beschrijf hier je ervaring met Herniapoli

Ik wilde graag met deze kliniek in zee vanwege de korte wachtlijst en de veronderstelde Duitse Gründlichkeit. Maar ze maken het je wel heel erg moeilijk! Ze willen geen behandelplan en prijs geven voordat je een behandelovereenkomst tekent. Is dat niet merkwaardig? En daarna kun je er nauwelijks nog onderuit. Annulering kost je maar liefst 50% van de het totaalbedrag!!

Omdat je pas achteraf (= na het tekenen van de overeenkomst) met de benodigde papieren (= behandelplan en kosten) naar je zorgverzekeraar kunt, zit je dus vast aan een operatie waarvan je niet weet hoeveel je er uiteindelijk van uit eigen portemonee moet betalen.

Ik ben niet armlastig en ik zou er zo een paar duizend euro tegenaan smijten om van mijn voortdurende pijn (en arbeidsongeschiktheid) af te komen. Dat mijn zorgverzekeraar lang niet alles vergoed, daar zou ik vrede mee hebben. En ik heb er ook geen moeite mee het hele bedrag voor te schieten.

Maar hoe simpel zou het zijn voor de Herniapoli om de procedure om te keren: ze geven je een behandelplan met het bijbehorende bedrag, dat voeg je bij het aanvraagformulier buitenland van je zorgverzekeraar en dan hoor je hoeveel je vergoed krijgt, zodat je met een gerust hart de behandelovereenkomst kunt tekenen.

Dat kun je dus net zo goed tegen een blinde muur roepen, ze willen gewoon niet met de patiënt meedenken.

Trouwens, als je wilt dat je MRI-scan in het voortraject door een neurochirurg wordt beoordeeld, zul je 300 euro moeten betalen. Die worden later van de operatiekosten afgetrokken. Vind ik op zich helemaal niet gek, al staat het niet op hun website. Krijg je daar dan een verslagje van, al was het van 6 regels? Nee doen we niet.

Ik word een beetje achterdochtig van dat gebrek aan transparantie. Waar zijn ze bang voor?

Reactie Herniapoli:

Beste heer Geluk,
Het spijt ons te moeten lezen dat u dit gevoel heeft overgehouden aan de drie lange en inhoudelijk uitvoerige adviesgesprekken die we met u hebben gevoerd. In deze gesprekken hebben wij u aan de hand van uw MRI beelden en ingevulde diagnose formulier geïnformeerd over uw situatie en de mogelijkheden toegelicht. Helaas blijkt het voor u een situatie welke uw verzekeraar niet op voorhand goedkeurt. Daar kan de Herniapoli helaas niets aan doen of veranderen, aangezien het besluit voor goedkeuring en eventuele vergoeding bij deze verzekeraar onder andere afhankelijk is van stukken, in dit geval bijvoorbeeld een operatieverslag, die pas na een operatieve ingreep beschikbaar zal zijn en komen. Net als u vinden wij deze procedure ook vreemd. Echter is het niet Herniapoli die deze procedure heeft bedacht en er net als u ook (nog) geen verandering in heeft kunnen krijgen. Wij kunnen u dan ook slechts adviseren zo snel mogelijk te switchen van verzekeraar welke er wel coöperatieve werkwijzen op nahouden. Intussen helpt het natuurlijk als u uw beklag ook doet bij uw verzekeraar. Hoe meer patiënten dit doen, des te groter de kans dat zij hierin wijzigingen doorvoeren.
Intussen hebben Herniapoli en haar Duitse partners ook te maken met voorgeschreven (kwaliteit) procedures waaraan zij zich wil en dient te houden. Duitse procedures die onder andere in uw belang zijn voorgeschreven. U vraagt ons in deze fase documenten op te stellen inzake een behandelplan welke nog niet eens is bepaald. Daarnaast vraagt u ons een kosten overzicht op te stellen van een operatie waarvan nog niet duidelijk is welke dat moet zijn/worden. Feitelijk vraagt u Herniapoli medewerking te verlenen aan een soort van frauduleuze handeling. Herniapoli staat bekend als een open, transparante en integere organisatie welke als doel heeft haar Patiënten met hoogwaardige kennis en technologie en bovenal zeer snel te helpen in haar Duitse partnerkliniek. Deze werkwijze en doelen willen wij u ook graag aanbieden, echter zonder af te wijken van deze transparantie en integriteit.
Met vriendelijke groeten,
Directie Privatescan / Herniapoli