Ik ben zeer ontevreden over de administratie. Heel slecht hoe mijn EVC-traject aansloot op deze opleiding. Ik hoefde alleen mijn examens af te ronden, dan zou ik in principe al klaar zijn. Niemand... Ik ben zeer ontevreden over de administratie. Heel slecht hoe mijn EVC-traject aansloot op deze opleiding. Ik hoefde alleen mijn examens af te ronden, dan zou ik in principe al klaar zijn. Niemand die dit begreep. Telkens opnieuw bellen, mailen, opnieuw bellen en mailen. Vervolgens weer van het kastje naar de muur gesmeten. De administratieve medewerkers deden aardig aan de telefoon omdat zij werden opgenomen. De mails daarintegen heb ik als hondsonbeschoft ervaren. Door vol te houden heb ik een jaar later toch mijn diploma ontvangen. Ik zat er een tijdje emotioneel doorheen en kon niet eens vieren dat ik mijn diploma behaald had. Het duurde even voordat ik er weer bovenop kwam. Echt verschrikkelijk dit!
Ik zal nooit iemand aanbevelen een opleiding via NCOI of Scheidegger te volgen.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste, allereest bedankt voor het delen van deze waardevolle feedback. Goed dat je je ervaringen over de communicatie met ons deelt. We kunnen ons voorstellen dat deze situatie verre van ideaal is... Beste, allereest bedankt voor het delen van deze waardevolle feedback. Goed dat je je ervaringen over de communicatie met ons deelt. We kunnen ons voorstellen dat deze situatie verre van ideaal is en je je diploma graag eerder in handen had willen hebben. We zullen je feedback met ons meenemen omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We willen je desondanks feliciteren met het behalen van je diploma en hopen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren. Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons dan alsjeblieft weten!

Irma

Boeken vond ik interessant, alhoewel het boek van de laatste module eigenlijk niet ingezien hoefde te worden vanaf hoofdstuk 4 (werd door docent verteld). De docenten zijn allen vaardig en goed... Boeken vond ik interessant, alhoewel het boek van de laatste module eigenlijk niet ingezien hoefde te worden vanaf hoofdstuk 4 (werd door docent verteld). De docenten zijn allen vaardig en goed bereikbaar. De docent van de laatste module heeft meermaals lang laten wachten met een reactie en op het laatst helemaal geen reactie gestuurd. Dit vind ik echt niet goed. De opleiding, maar zeker de laatste module heeft veel impact gehad op privé en ook op het werk en heeft geresulteerd in het feit dat ik nu meer weet van Millennials dan van de inhoud van die module. Maar ik ben geslaagd en dat is voor mij belangrijk. Het geeft me vertrouwen in de toekomst en heb door de opleiding meer inzicht in mijn eigen organisatie gekregen en de manier waarop besluiten (moeten) worden genomen.
De prijs van de opleiding is gebaseerd op o.a. huur van de locaties: dit is niet van toepassing geweest. Ik verwacht een teruggave van inschrijfgeld voor mijn werkgever.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste Irma, allereerst gefeliciteerd met het behalen van je diploma! Dankjewel voor het delen van deze punten. We zullen je feedback betreffende de werkdruk, de lesinhoud en de docent met ons... Beste Irma, allereerst gefeliciteerd met het behalen van je diploma! Dankjewel voor het delen van deze punten. We zullen je feedback betreffende de werkdruk, de lesinhoud en de docent met ons meenemen. Dit helpt ons verder bij het verbeteren van onze opleiding. Zou je je verzoek tot teruggave van een gedeelte van de kosten via e-connect bij ons in willen dienen? Onze afdeling Studiebegeleiding helpt je dan graag verder. Alvast bedankt en veel succes met het toepassen van de opgedane kennis en vaardigheden!

Patrick

Hallo,

Hallo,
Misschien moeten jullie mij even bellen. Ben namelijk dik ontevreden over de situatie rondom mijn cursus Scheidegger.

Patrick van der Jagt

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Hoi Patrick, het spijt ons te lezen dat je ontevreden bent. Mocht je nog contact met ons nodig hebben, dan willen we je vragen om even telefonisch contact met ons op te nemen. We helpen je dan graag... Hoi Patrick, het spijt ons te lezen dat je ontevreden bent. Mocht je nog contact met ons nodig hebben, dan willen we je vragen om even telefonisch contact met ons op te nemen. We helpen je dan graag verder.
Scheidegger Opleidingen

Online lessen waren niet goed, er was geen live beeld beschikbaar.
Leraren waren prima.
Lessen sluiten goed aan op de praktijk.
Algemeen, er moet duidelijker gecommuniceerd worden...
Online lessen waren niet goed, er was geen live beeld beschikbaar.
Leraren waren prima.
Lessen sluiten goed aan op de praktijk.
Algemeen, er moet duidelijker gecommuniceerd worden naar een leerling wat hij/zij kan verwachten in het gehele proces. Zoals praktijkexamen, normering examens en, duur keuzemodules enz.
Dit moest ik persoonlijk zelf uitvinden gedurende de opleiding

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Dankjewel voor het delen! Vervelend om te lezen dat je technische problemen ondervond. We nemen dit met ons mee samen met je andere feedback! Verder vinden we het fijn om te lezen dat je tevreden... Dankjewel voor het delen! Vervelend om te lezen dat je technische problemen ondervond. We nemen dit met ons mee samen met je andere feedback! Verder vinden we het fijn om te lezen dat je tevreden bent over de docenten en de lesinhoud die aansluit op de praktijk. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Ruënna

Jammer genoeg kon ik geen belans vinden tussen werk en de studie. En het invloed van corona speelde ook een rol omdat de lessen online gegeven moesten worden.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Hoi Ruënna, het spijt ons te lezen over je ervaringen en dat je dit niet goed kon combineren. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag!
Scheidegger...

Jeroen

De opleiding HBO Management van Verandering voldoet niet aan mijn verwachtingen. Aan de hand van de brochure en de titel van de opleiding verwachte ik een opleiding te doen waarbij ik... De opleiding HBO Management van Verandering voldoet niet aan mijn verwachtingen. Aan de hand van de brochure en de titel van de opleiding verwachte ik een opleiding te doen waarbij ik managementvaardigheden zou leren van het implementeren van veranderingen in een organisatie. Helaas blijkt de training zich meer te richten op organisatiekunde en dan voornamelijk op grote personeel wijzigingen in een organisatie.

De opleiding sluit niet aan bij mijn verwachtingen en niet aan bij mijn praktijk. In mijn 25 jarige carrière ben ik de behandelde theorie (van voornamelijk de laatste module Verandermanagement) nog niet eerder tegengekomen en heb ik niet gemist. Deze module heeft voor mij geen toegevoegde waarde gehad want de theorie verwacht ik verder niet te gebruiken.
Recentelijk hebben we de afdeling van Business Analisten en Ontwikkelaars samengevoegd in Agile teams. Dat heeft betrekking op 100 personen. Theoretisch leuk al die behandelde modellen, maar in de praktijk zit niemand er op te wachten. Naar mijn idee staat de behandelde theorie ver af van de praktijk, zoals ik die ken. Misschien 20 jaar geleden toen door de Rabobank nog dure externe consultantbureaus werden ingehuurd voor reorganisaties werden die modellen toegepast maar heden ten dagen is de praktijk dat alles zo goedkoop en zo snel mogelijk moet. Alles wat geen direct toegevoegde waarde heeft wordt niet meer gedaan.

De leeromgeving e-connect is statisch en ouderwets. Ik verwacht van een digitale leeromgeving filmpjes van docenten die nader uitleg geven over onderwerpen en waarbij je naar meer toelichting kan zoeken over een onderwerp en meer interactie met de leeromgeving. Nu is e-connect een statische website met wat teksten en opdrachten. Die opdrachten zijn vaak niet concreet in wat men verwacht van de student en bevatten geregeld spellingsfouten.
Daarnaast wil ik nogmaals vermelden dat Rabobank medewerkers alleen vanaf hun werkplek e-connect kunnen benaderen echt heel vervelend is. Hierdoor kom ik eigenlijk niet meer op e-connect anders dan alleen mijn huiswerk in te leveren. Ik heb bij begin van de module alle teksten en bijlagen gedownload van e-connect en omgezet naar een Word document en vanuit dat Word document volg ik de module. Op deze manier kan ik dat doen op mijn eigen laptop waar en wanneer ik dat wil.
Ik heb voor de zelfstudie opleiding gekozen met de begeleidend docent heb ik geen contact gehad.

Helaas is deze opleiding HBO Management van Verandering dus voor mij op een teleu

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Dank je wel voor het achterlaten van een review. Wat jammer om te lezen dat de training niet helemaal aan de verwachtingen heeft voldaan. Goed dat je jouw feedback hierover met ons deelt! Indien je... Dank je wel voor het achterlaten van een review. Wat jammer om te lezen dat de training niet helemaal aan de verwachtingen heeft voldaan. Goed dat je jouw feedback hierover met ons deelt! Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.

Willem

Docent 2e module weinig toegevoegde waarde.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste Willem, dankjewel voor het achterlaten van je review en het delen van je feedback betreffende de docent. We waarderen dit enorm omdat het ons helpt om onze diensten te verbeteren en zullen je... Beste Willem, dankjewel voor het achterlaten van je review en het delen van je feedback betreffende de docent. We waarderen dit enorm omdat het ons helpt om onze diensten te verbeteren en zullen je feedback met ons meenemen. We hopen dat je desondanks tevreden was over de opleiding en je de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Scheidegger Opleidingen

Ik ben zeer teleurgesteld over deze opleiding. Ik vind dit geen HBO niveau. Ik heb mijn HBO en mijn master behaald en daarom weet ik wat ik had kunnen verwachten. Maar opdrachten maken waarbij het... Ik ben zeer teleurgesteld over deze opleiding. Ik vind dit geen HBO niveau. Ik heb mijn HBO en mijn master behaald en daarom weet ik wat ik had kunnen verwachten. Maar opdrachten maken waarbij het antwoord letterlijk in het boek staat is zonde van mijn tijd.
In de opleiding zit te weinig praktijkvoorbeelden waardoor ik nog steeds niet zou weten hoe ik een kind en zijn/haar ouders moet begeleiden.
De wetenschappelijke literatuur die meegeleverd werd is gedateerd. Bijvoorbeeld een artikel over HB kinderen dat dateert uit 2011. Dat is zo'n 10 jaar oud. Ik mag toch verwachten dat de nieuwste wetenschappelijke literatuur met ons gedeeld wordt. Ik weet dat hier de afgelopen 10 jaar veel onderzoek naar is gedaan.
Ik zal niemand aanbevelen om naar een kindercoach te gaan die de opleiding heeft gevolgd bij Scheidegger.
Ik vind het echt zonde van het geld. Het is een prijzige opleiding maar ik heb dit totaal niet terug gezien in de opgedane kennis. Ik heb hier echt zo veel spijt van!

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het achterlaten van je review! We zullen je feedback betreffende het lesmateriaal met ons meenemen. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je... Bedankt voor het achterlaten van je review! We zullen je feedback betreffende het lesmateriaal met ons meenemen. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.

Daphne

Virtual classroom is waardeloos met Vitero, absoluut een slecht syteem. Fysieke locaties waar ik voor gekozen had zijn nooit doorgegaan, moest uitwijken naar Utrecht.
Les inhoud was verouderd...
Les inhoud was verouderd en stond vol fouten. De ene docent kwam wel terug op vragen via mail of app maar 2 docenten hebben nooit iets laten horen. Veel examens waren niet op de lesstof gebaseerd. Je hoefde niet eens alle lessen te volgen om examen te kunnen doen. Ik vind het een dure opleiding voor wat je er voor krijgt.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Dank je wel voor het achterlaten van jouw review, Daphne. Jammer om te lezen dat je technische problemen ondervond. We kunnen ons voorstellen dat dit invloed heeft gehad op je algehele ervaring. We... Dank je wel voor het achterlaten van jouw review, Daphne. Jammer om te lezen dat je technische problemen ondervond. We kunnen ons voorstellen dat dit invloed heeft gehad op je algehele ervaring. We zullen ook je feedback wat betreft de lesinhoud met ons meenemen. Excuses voor dit ongemak en bedankt dat je de moeite hebt genomen jouw aandachtspunten met ons te delen.

Lian

Goede opleiding, alleen de module financieel inzicht had ik graag voor de module periode afsluiting en belastingaangifte gehad. Omdat bij financieel inzicht zaken behandeld worden die je eigenlijk... Goede opleiding, alleen de module financieel inzicht had ik graag voor de module periode afsluiting en belastingaangifte gehad. Omdat bij financieel inzicht zaken behandeld worden die je eigenlijk nodig hebt bij periode afsluiting en belastingaangifte.

Beoordeling locatie heb ik 1 ster gegeven, omdat ik online de cursus heb gevolgd, kan ik dit dus niet goed beoordelen.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding! We zullen je feedback verder intern meenemen. Bedankt voor het delen van je beoordeling!