M. Boesveld

Top ervaring en perfecter service

service

n.v.t.

N.deg

Prettig, snelle levering en reactie op bestelling

Duidelijke site en snelle levering

Was brievenbus pakket. Hoefde er niet voor thuis te zijn. Misschien vermelden met bestellen?

Roel

Zeer duidelijk, goede kwaliteit, goede prijs

Goede en correcte communicatie

EL

Teleurstellende Ervaring

Teleurstellende Ervaring

Ik wil graag mijn ervaring delen over het product en de service van rutten-totaal. Helaas kan ik niet anders dan teleurgesteld zijn. Bij hen kocht ik de ‘Serveerplank rond / 50 jaar getrouwd’.

Ze geven o.a. aan “Het beukenhout is een natuurproduct, afkomstig uit de Europese bossen. Elke plank van Puur Hout is gestoomd, waardoor het stabieler wordt en minder snel vervormt door invloed van vocht of temperatuurwisselingen. De plank kan prima als snijplank gebruikt worden.” met ook “Fijn afgewerkt, geen splinters”.

Het product dat ik ontving, voldeed niet aan mijn verwachtingen, namelijk: een rechte streep beukenhout voelde ruw/harig aan en hierdoor was de opdruk slecht te lezen. Toen ik dit direct melde bij hen via mail kreeg ik als reactie: “Ik heb uw foto bekeken. Dit zit in het hout. De plank is machinaal bedrukt. Dus overal op dezelfde manier. Dat komt omdat dit een houtproduct is. Elk product is uniek.”

Ik was het daar niet mee eens. Dit leek eerder op een kwaliteitscheck fout bij hen. Voordat ze het product hadden bedrukt konden ze voelen dat die streep hout niet goed was om op te bedrukken. Ook doordat het harig aanvoelt zou ik absoluut niet aanbevelen om dit hout ook daadwerkelijk als snijplank te gebruiken. De houthaartjes zijn zacht genoeg om niet ‘splinters’ te heten, maar bij gebruik als snijplak zullen ze in je voedsel komen.

Toen ik dit nogmaals per mail bij hen aangaf was de reactie: “Wij kopen deze planken rechtstreeks in en deze zijn klaar voor gebruik. Deze hoeven niet voorbehandeld te worden door ons. In principe mogen producten die gepersonaliseerd zijn niet retour, maar ik wil in deze wel een uitzondering maken. Zodra ik je retour heb ontvangen, zal ik het geld terugstorten. De retourkosten zijn voor jezelf.”

Dus de enige opties die mij geboden werden waren; om het product te houden (en dus zelf de nodige schuur- en schilderwerkzaamheden uit te voeren om het op te knappen zodat het als cadeau weggegeven kon worden), óf om het product terug te sturen en mijn geld terug te krijgen minus de € 6,95 retourkosten.

Deze opties lieten me eigenlijk geen bevredigende keuze. Als ik ervoor koos om het product te behouden, moest ik extra moeite investeren om het geschikt te maken voor gebruik. En als ik het zou retourneren, zou ik uiteindelijk geld verliezen zonder zelfs het product te hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit een niveau van klantenservice is dat ik niet had verwacht. In mijn ervaring hebben andere bedrijven en individuele verkopers die ik in het verleden heb behandeld, altijd een kwaliteitscontrole uitgevoerd op het basisproduct voordat ze het aan de klant leverden. Dit bedrijf lijkt echter te vertrouwen op de verklaring dat het product uniek is vanwege het gebruik van hout, als excuus voor het leveren van een product dat duidelijk ondermaats is zonder kwaliteitscontrole.

Wat betreft de servicekosten voor retourzending, dit is een praktijk die ik normaal gesproken alleen heb gezien bij schimmige Chinese websites die proberen oplichting te plegen. Het is zeer teleurstellend om te zien dat dit bedrijf ook deze aanpak hanteert. Dit draagt zeker niet bij aan een positieve indruk van hun klantenservice.

Voor rutten-totaal: Over het algemeen was mijn interactie met jullie bedrijf verre van bevredigend. Ik hoop echt dat jullie dit als een kans zien om te verbeteren en te leren van deze ervaring. Het is duidelijk dat er ruimte is voor groei en verandering om de tevredenheid van toekomstige klanten te waarborgen. Helaas kan ik op basis van mijn huidige ervaring dit bedrijf niet aanbevelen aan anderen. Ik hoop oprecht dat jullie stappen ondernemen om jullie productkwaliteit en klantenservice te verbeteren.

nee

kwaliteitchecks

Reactie Rutten-Totaal:

Ik wil graag mijn ervaring delen over dit product en de reactie van de klant.
Ik wil graag mijn ervaring delen over dit product en de reactie van de klant.
Wij verkopen degelijke producten voor een mooie aantrekkelijke prijs. Er gaat heel veel in overleg met de klant, want we willen uiteraard het liefste iedereen tevreden hebben, maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Dat blijkt wel uit de reactie van deze klant. Fijn dat ze hierin ook onze reactie heeft meegenomen.
De ronde serveerplanken zijn van een zeer degelijke kwaliteit van het welbekende merk Bowls & Dishes. Maar uiteraard een houtproduct en daarbij is geen enkel product hetzelfde.
Wat betreft retour is dat idd voor de klant zelf mits er een gegronde reden is. Dan komen wij daarin de klant uiteraard tegemoet door de retourkosten te vergoeden.
MVG Creaties van Hier

Saskia

Goede kwaliteit en snelle service.

Duidelijke info tijdens bestelling.

Geen tips.

GMW

Eerst heel goed, later niet goed

in goed overleg een bord met tekst ontworpen, mevrouw stond open voor onze ideeën en dacht mee, waardoor het precies zo werd als we in gedachten hadden. Fijn om van tevoren een ontwerp te ontvangen

Het uiteindelijke resultaat viel ons erg tegen. Het bord op zich was erg mooi, maar de letters waren niet allemaal even duidelijk. Sommige letters waren amper te lezen als je op een meter afstand... Het uiteindelijke resultaat viel ons erg tegen. Het bord op zich was erg mooi, maar de letters waren niet allemaal even duidelijk. Sommige letters waren amper te lezen als je op een meter afstand stond, andere letters waren wel duidelijk. Contact gehad met bedrijf, maar mevrouw stond totaal niet open voor onze aanmerkingen. Ze reageerde zelfs zeer geïrriteerd. Wij hebben een groot deel van de letters zelf bij moeten kleuren met nieuw aangeschafte watervaste potloden om een mooi resultaat te krijgen. Zeer teleurstellend !

Reactie Rutten-Totaal:

Wat jammer om te lezen dat u uiteindelijk toch niet tevreden was.
Van irritatie is zeker geen sprake geweest. We hebben elkaar niet eens gesproken maar alleen app contact gehad hierover.
U...
Wat jammer om te lezen dat u uiteindelijk toch niet tevreden was.
U had helaas een ander idee over het bord dan wij. Als ik het niet duidelijk had gevonden had ik hem zeker niet verstuurd.
Omdat ik dit bord in overleg heb gemaakt was dit voor mij een nieuw ontwerp en omdat ik deze erg goed gelukt vond en ook erg mooi is deze inmiddels ook opgenomen op mijn site.
Ik verwacht zeker dat deze meer mensen enthousiast zullen zijn en deze plank met hun eigen personalisering zullen gaan bestellen.

Middin

Hele fijne communicatie. Het houtenplankje is prachtig geworden. De locatie is er erg blij mee! Ik heb het ook voorgesteld aan andere locaties binnen de organisatie.

Communicatie

Annelies/Stichting Koosje

Last-minute nog een houten kist bestellen met eigen logo en tekst? Dat kan! Echt heel erg top, snelle service en klantvriendelijk. Mooi product!

Snelle, vriendelijke, klantgerichte communicatie en levering

Nvt

van Polen

Super mooi product en perfecte communicatie en service

Communicatie

Niets

Richard

Snel verzonden, niks aan te merken.

Duidelijke foto's en afmetingen erbij.

Aftersales beoordelen kan ik niet echt als alles goed is gegaan