NTI-nl

Mentor
7.4/10
Studie-materialen

Emelda Kuijpers

Je hebt om een thuisstudie te volgen natuurlijk behoorlijk wat discipline nodig. Als je daarover beschikt en gemotiveerd bent om aan de slag te gaan om je doelen te bereiken is het NTI een goede... Je hebt om een thuisstudie te volgen natuurlijk behoorlijk wat discipline nodig. Als je daarover beschikt en gemotiveerd bent om aan de slag te gaan om je doelen te bereiken is het NTI een goede keuze. Als je hulp nodig hebt kun je docenten benaderen, al duurt het soms wel wat langer voordat je antwoordt krijgt. Gelukkig is er op initiatief van de studenten van de opleiding per leerjaar een groepsapp waarin we elkaar helpen door het beantwoorden van vragen en geven van tips.

aya

Nti is een particuliere school die diverse opleidingen aanbied. In de eerste instantie wanneer je, je inschrijft lijkt alles te kloppen en wordt er vanuit hun ook contact met je gezocht zodat je, je... Nti is een particuliere school die diverse opleidingen aanbied. In de eerste instantie wanneer je, je inschrijft lijkt alles te kloppen en wordt er vanuit hun ook contact met je gezocht zodat je, je inschrijft. Je krijgt mails met alles wat er komen gaat en het lijkt allemaal goed geregeld.

Todat je begint aan de opleiding!!
Je moet als persoon enorm sterk in je schoenen staan en erg onafhankelijk zijn en oplossingsgericht, anders loop je snel vast.

NTI heeft veels te weinig personeel!! Telefoon van de klantenservice wordt soms na uren opgenomen. Daarnaast vinden er enorm veel veranderingen plaats binnen het bedrijf. Alles wat je van te voren beloofd is klopt niet. Je hebt een eigen mentor, kunt bij haar terecht met al je vragen. Is halverwege de jaar er mee gestopt en nooit iemand voor terug gekomen terwijl je 350 per maand betaald!!

Daarnaast verschilt het lesgeld per individu wat ook super raar is!!! De administratiekosten kan je door middel van een telefoontje weg werken. Het is super slecht geregeld.
Zo is het voorgekomen dat leraren niet weten of we op locatie moesten zijn of online, daarnaast veel onduidelijkheid over hoe en wat.

Het lijkt allemaal mooier dan het is, maar het is een enorme puinhoop. ik raad het absoluut af. Ik ben nu helaas al in me derde jaar dus ik hoop het af te kunnen maken. Maar je kan beter een reguliere opleiding doen en anders deeltijd want je hebt helemaaaaaal niks aan de voltijd opleiding waar je zogenaamd wordt ondersteund door mentor en docenten!!

Ook is er geen mogelijkheid om na de lessen contact op te nemen met de docenten. Sommige staan het toe ivm coulance of omdat ze daar voor open staan en anderen willen nooit gemaild worden het is gewoon echt uiterst slecht!

Ik denk dat als er echt goed wordt gekeken naar hoe het bedrijf opereert er grote errors worden ontdekt!!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

- sommige docenten die zpper's zijn moet je net maar de juiste treffen zijn erg behulpzaam

- verbetering bedrijfsstructuur
- verbetering communicatie naar studenten en docenten toe
- verbetering klantenservice
- verbetering eerlijkheid
- verbetering aanbod

Tessa

Slechte opleiding aanbieder!

Claudia

Handige cursus, ook snel reactie van de docent.

Sterre van Golden

Vivian was heel erg spontaan en de workshops droegen echt bij aan het leren. Het was heel leerzaam en fijn om te horen hoe het in het beroepsveld gaat.

Timo van Mierlo

Niet flexibel en slechte communicatie

Digitale leeromgeving werkt oke

Nti is totaal niet flexibel, verplichte contactdagen zijn maar 2 keer per jaar. Je kunt maar 3 modules tegelijk open hebben staan. Contact is verschrikkelijk, gemiddeld 3 weken wachten op antwoord.... Nti is totaal niet flexibel, verplichte contactdagen zijn maar 2 keer per jaar. Je kunt maar 3 modules tegelijk open hebben staan. Contact is verschrikkelijk, gemiddeld 3 weken wachten op antwoord. Ze hebben de studie technische bedrijfskunde zonder overleg of akkoord stopgezet en de gene die hun studie hierdoor niet af kunnen maken mogen zelf voor de kosten opdraaien. Verschrikkelijk slechte ervaring mee gehad en zou het iedereen afraden.

NTI

Op 27 juni Nederlands 3f toets gedaan, kreeg op 7 juli een bericht dat ik het met succes heb afgerond. Op 20 augustus is mijn diploma aanvraag gedaan. We zijn nu weer in oktober en nog steeds geen... Op 27 juni Nederlands 3f toets gedaan, kreeg op 7 juli een bericht dat ik het met succes heb afgerond. Op 20 augustus is mijn diploma aanvraag gedaan. We zijn nu weer in oktober en nog steeds geen diploma. Al 8 keer gebeld om te vragen hoever ze mee zijn, bij elke telefoontje krijg je weer wat anders te horen. Wat een zooitje is het toch. Vandaag weer gebeld en ze gaan weer erachter aan, dat hoor ik al weken. Wat is dit toch slecht NTI. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Niemand en niemand weet het.

Agnes

De inhoud van de cursus was goed. Administratieve afhandeling ver ondermaats. Onduidelijke mails met foutieve rekeningen, verborgen kosten en administratieve medewerkers die geen antwoord... De inhoud van de cursus was goed. Administratieve afhandeling ver ondermaats. Onduidelijke mails met foutieve rekeningen, verborgen kosten en administratieve medewerkers die geen antwoord kunnengeven op vragen en hun afspraken niet nakomen. Om willen van deze administratieve problemen zou ik nooit meer voor een NTI cursus kiezen.

inhoud cursus

administratieve organisatie

Julia

Waar moet ik beginnen. Ik heb meerdere officiële klachten ingediend bij NTI waar niks mee is gedaan.
- de “mentoren” zijn slecht bereikbaar en als je ze eindelijk te pakken hebt weten ze nooit ergens wat van. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ze kunnen nooit ergens een direct antwoord op geven. Op 1 mentor na, die wist en kon wel wat.
- binnen de leeromgeving werden vakken niet goed afgesloten waardoor ik soms lange tijden moest wachten om aan een nieuw vak te beginnen. Hier heb ik ontzettend vaak contact over gehad, via de mail/whatsapp/telefonisch. Maar toch heb ik door zoiets onnozels heel veel studievertraging opgelopen.
- in de leeromgeving stonden veel spellings- en rekenfouten. Ook stonden er verwijzingen naar hoofdstukken/bijlagen die niet bestonden.
- ik ben 5 maanden bezig geweest om ervoor te zorgen dat een rekenmodule open werd gezet en dat ik boeken zou ontvangen.
- er is geen vast aanspreekpunt, dus je moet elke keer dat je contact opneemt met NTI je hele verhaal weer doen. Het schijnt dat ze notities maken in je dossier maar hier kreeg ik de indruk niet van.
- toen ik mijn diploma aanvraag deed werd deze over het hoofd gezien waardoor het nog weer een maand langer duurde.

De gang van zaken was ontzettend frustrerend en als ik niet direct het volle bedrag al betaald had dan had ik mij na de eerste maand waarschijnlijk al bij een andere aanbieder aangemeld. De administratie bij NTI is niet op orde, ze liepen achter met de mail, te weinig personeel, niet goed ingewerkt, als je belt sta je eerst minimaal 7 minuten in de wacht om daarna te horen “we zijn helemaal niet zo druk hoor!”

Mijn stageadviseur was top, enige persoon bij NTI die wel wat voor elkaar kreeg.

Ruben Jetten

De opleiding is duidelijk gestructureerd en de docenten zijn kwalitatief goed. Alhoewel de praktische communicatie, bijvoorbeeld rondom de nakijk termijn van de examens en het aanschaffen van een... De opleiding is duidelijk gestructureerd en de docenten zijn kwalitatief goed. Alhoewel de praktische communicatie, bijvoorbeeld rondom de nakijk termijn van de examens en het aanschaffen van een diploma niet altijd even soepel verliepen, ben ik over het algemeen tevreden met hoe de opleiding is verlopen, en zou ik deze aan anderen aanraden

Reactie NTI-nl:

Goedemiddag, we zijn blij dat je over het algemeen tevreden bent. Mocht je tegen bepaalde zaken aan lopen kan je dit altijd melden bij de mentoren of klantenservice. Met vriendelijke groet, NTI