Wendy de Kok

Voor het kind: levenservaring, out-of-the-comfort-zone
Voor de ouders: gedegen, behulpzaam

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Wij hadden geen twijfels. Onze dochter vond het heerlijk dat zij op de boot haar schoolwerk in 4 uur kon maken en daarna klaar was met school. Dit sloot prima aan op de corona-tijd die onze dochter,... Wij hadden geen twijfels. Onze dochter vond het heerlijk dat zij op de boot haar schoolwerk in 4 uur kon maken en daarna klaar was met school. Dit sloot prima aan op de corona-tijd die onze dochter, qua school, als prettig heeft ervaren. Niet luisteren naar een docent die veel te veel herhaald en lang van stof is.

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Wij zijn zeer enthousiast over Masterskip. Het is een prettige organisatie. De kinderen en ouders worden in het hele traject goed begeleid. Wij werden aangenaam verrast door het halfway-report en... Wij zijn zeer enthousiast over Masterskip. Het is een prettige organisatie. De kinderen en ouders worden in het hele traject goed begeleid. Wij werden aangenaam verrast door het halfway-report en final report.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Onze dochter is persoonlijk gegroeid door Masterskip. Zij is nog zekerder geworden van zichzelf. Ze heeft ervaren dat ze meer aan kan dat ze dacht.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Mensen die midden in het leven staan, die houden van reizen en nieuwe dingen ontdekken. Die openstaan voor andere culturen en betrokken zijn bij de wereld om hen heen en het milieu. Die zelfstandig... Mensen die midden in het leven staan, die houden van reizen en nieuwe dingen ontdekken. Die openstaan voor andere culturen en betrokken zijn bij de wereld om hen heen en het milieu. Die zelfstandig kunnen werken aan hun schoolwerk en sociaal vaardig zijn.

Wat is verder nog leuk/interessant om te vertellen aan mensen die overwegen om met Masterskip mee te gaan?

Direct starten met geld inzamelen en meegaan!!

Roos van der Laan

(vanuit ouderperspectief)
spannend, grensverleggend, uitstekende organisatie

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Op het laatst vond onze dochter het toch wel heel spannend; we twijfelden toen een beetje of ze toch niet te jong was (15). Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Hele positieve ervaring. De reis was geweldig, met goede begeleiding van docenten en crew. Leuke afwisselende activiteiten, ook leerzaam op andere vlakken dan alleen school. Veel aandacht voor... Hele positieve ervaring. De reis was geweldig, met goede begeleiding van docenten en crew. Leuke afwisselende activiteiten, ook leerzaam op andere vlakken dan alleen school. Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling.
We merken nu onze dochter alweer een tijdje terug is, dat het moeilijk is om weer in de gewone routine te komen. Misschien is het goed om daar tijdens de reis nog iets meer aandacht aan te geven: hoe willen de trainees hun leven thuis weer aanpakken? Wat zijn ankerpunten :)) Vanuit Masterskip geven jullie ook aan dat het ook lastig is voor de trainees en daar hebben we ook alle begrip voor. Maar misschien kunnen ze zelf van te voren wat praktische acties bedenken die ze kunnen doen als ze terug zijn.
We hadden het als ouders nog wel leuk gevonden om iets vaker een algemene update te krijgen en misten de blogs de laatste anderhalve week.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Onze dochter heeft veel geleerd en overwonnen. Het is wel weer lastig om het geleerde ook toe te passen/te gebruiken in het gewone dagelijkse leven. Het verschil tussen het leven op de boot en het... Onze dochter heeft veel geleerd en overwonnen. Het is wel weer lastig om het geleerde ook toe te passen/te gebruiken in het gewone dagelijkse leven. Het verschil tussen het leven op de boot en het leven thuis is erg groot; misschien nog wat praktische handvatten aanreiken om wat je geleerd hebt ook thuis te gebruiken.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Voor jongeren die van zeilen/water en avontuur houden. Heimwee is wel een aandachtspuntje..

Het is een onvergetelijke reis!

Niels van der Glas

Zelfstandig, levenservaring, nieuwe wereld

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Eten aan boord, of de reis beviel omdat cuba/jamaica niet bezocht zouden worden

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Heel goed, misten alleen een reguliere blog, die is 2 weken voor einde reis niet meer bijgewerkt.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Levenservaring, vrienden voor het leven, andere kijk op de wereld en leven

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Scholieren mavo havo en vwo, gehandicapten en kinderen met een beperking, goed voor kind en ouders

De foto,s en films laten zien, dat spreekt meer dan 1000 woorden.

Belinda Gabriëls

Goed georganiseerd, vriendelijk, duidelijke communicatie

Geweldig

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Een zeer blije, tevreden zoon die geweldige ervaringen heeft opgedaan.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Mensen die van veel sociale interactie houden.

Een ervaring voor het leven voor je kind, waarin ze veel zien en doen, maar vooral veel leren op het gebied van sociale interacties en zichzelf.

Zaagmans

Levenservaring genieten zelstandigheid groei plezier

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

We waren wel een beetje ongerust dat de heimwee misschien parten zou gaan spelen.

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Heel positief. We werden als ouders goed op de hoogte gehouden, en Silke heeft een geweldige tijd gehad!

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Silke is persoonlijk gegroeid, en heeft een bredere blik op de wereld gekregen.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Mensen die van avontuur houden, en die sociaal sterk zijn (of daarin graag willen groeien). Interesse in zeilen is denk ik ook wel een pre, want dat loopt door alles heen.

Pauline Marcusse

Professioneel, uitdagend, unieke ervaring

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Zeer goed. Communicatie goed en professioneel.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Een unieke ervaring voor onze dochter met vele levenslessen

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Iedereen met een zoon of dochter die dit avontuur aan wil en durft.

Maaike

Avontuur, leerzaam, gezellig.

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Geweldig. Goede communicatie. Juiste balans tussen ‘goed geregeld’ en ‘aanpassen aan de omstandigheden’. Voor mijn dochter was het een geweldige ervaring. Veel geleerd, hard gewerkt (huiswerk en... Geweldig. Goede communicatie. Juiste balans tussen ‘goed geregeld’ en ‘aanpassen aan de omstandigheden’. Voor mijn dochter was het een geweldige ervaring. Veel geleerd, hard gewerkt (huiswerk en zeilen), goede vrienden gemaakt.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Een bruine blije zelfstandige dochter.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Zin iets anders, avontuur onder begeleiding.

Eline

Experience, gezelligheid, uniek, "tijd van me leven", leerzaam

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Of de reis zou zijn zoals ik vooraf in gedachten had. Maar het was nog leuker dan ik had verwacht:-)

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Het was een reis om nooit meer te vergeten met veel leermomenten. Om jezelf beter te leren kennen en vrienden voor het leven te maken.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Ik heb geleerd hoe je op alle vlakken, denk aan studie maar ook ontwikkeling of onzekerheden zaken anders (beter) kunt aanpakken. Ik heb ook geleerd om in het moment te leven en te genieten van wat... Ik heb geleerd hoe je op alle vlakken, denk aan studie maar ook ontwikkeling of onzekerheden zaken anders (beter) kunt aanpakken. Ik heb ook geleerd om in het moment te leven en te genieten van wat er op dat moment is.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Sta je open voor een avontuur, wil je wat van de wereld zien en nieuwe dingen leren dan is Masterskip zeker wat voor je. Je hoeft niet van zeilen te houden, want zeebenen krijg je vanzelf!

Ga naar een voorlichtingsavond en stel daar vooral al je vragen.

Karel Henk Maass

Mooi avontuur, spannend, omgaan met tegenslag

Welke twijfels hadden jullie over het Masterskip programma?

Of het allemaal goed zou gaan met alle covid beperkingen ter plekke

Hoe was je ervaring met Masterskip uiteindelijk?

Ik vind dat de leiding aan boord de tegenslag met de massale besmettingen aan boord goed heeft opgevangen, complimenten daarvoor. Daarnaast vond ik ook dat we als ouders goed geïnformeerd werken... Ik vind dat de leiding aan boord de tegenslag met de massale besmettingen aan boord goed heeft opgevangen, complimenten daarvoor. Daarnaast vond ik ook dat we als ouders goed geïnformeerd werken over de ontwikkelingen aan boord.

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Het was voor Pijke volgens mij een mooie en leerzame tijd waar hij met veel plezier op terugkijkt.

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Mensen die wel van een beetje avontuur houden en tegen een stootje kunnen.

Dit lijkt me meer een vraag voor Pijke

Pien Huisman

Bijzonder, ontdekkend, prachtig, vriendschappen

Weinig

Geweldig

Wat was het resultaat van de tijd met Masterskip?

Blijer op de reis dan ooit eerder

Aan wie zou je Masterskip aanbevelen? (type mensen)

Iedereen die houdt van leren en ontdekken, die ook openstaan voor nieuwe en geweldige mensen

Zelfs met covid op de boot was het toch nog leuk