Itec

7.8/10
Prijs-kwaliteitverhouding
7.4/10
Bereikbaarheid (service)

- Prima bedrijf. Apparaat werkt goed.

- Goede service.

- Op het moment niet.

Escape mobility company

- Ik ben tevreden, geen klachten.

Wat zijn de sterke punten voor Itec?

- Communicatie is erg sterk.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

- Online bestellen beetje onduidelijk.

Blue Tomato BV

We hebben een service contract.

Nvt

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

Snellere oplossingen voor storingen en een bedrijf niet dagen lang laten wachten zodat het bedrijf niet zijn werk verder kan doen.

Goede service1

- Service
- Snelle probleem oplossing
- goede apparatuur

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

Contact binnen bedrijf kan soms wat beter.

Danny Bertisen, Micromedia

ITec ben ik mee in contact gekomen, omdat de leverancier waar wij de multifunctional printers onder contract hadden overgenomen werd door iTec.
Als start van deze samenwerking werd onze...
Als start van deze samenwerking werd onze organisatie verwelkomd met een indexatie (prijsverhoging) van 9% over het bestaande onderhoudscontract.
Later is er een poging gedaan het huidige contract over te zetten naar een eigen contract onder de vlag van iTec. Het voorgestelde vervangende contract was zowel in rugdekking (terug betaling van niet gebruikte afdrukken uit de ingekochte bundel) als in maandelijkse kosten minder interessant voor ons als huurder.
Vervolgens is bij aanhoudende problemen bij onze kleuren machine een viertal toners afgeschreven door de monteurs. Deze toners zijn door iTec onder de noemer ‘doorbelasting meerverbruik supplies’ aan onze organisatie gefactureerd (~€1300 ex.BTW).
Herhaaldelijk is door mij niet alleen een symptoom, maar ook de eigen bevindingen, gerapporteerd tijdens het aanmelden van een Support Aanvraag bij iTec. Deze extra informatie is, gedurende de volledige contract duur van 6 jaar, in geen van de gevallen meegenomen en doorgegeven aan de monteurs. Waardoor de monteurs telkens opnieuw binnen 48 uur de klacht kwamen onderzoeken; om dan pas onderdelen te bestellen. Met een gemiddelde extra vertraging van twee werkdagen.
Vaker terugkerende monteurs zijn na twee bezoeken dan ook begonnen met mij persoonlijk bellen om te overleggen en zo de klacht te inventariseren, wat geregeld zorgde voor een werkdag korter uitval (stilstand) van de machines.
Alles bij elkaar heb ik een wrange nasmaak van iTec. Iedereen die ik tref wijs ik op de meest voorkomende kleine letters in het contract.
- Stilzwijgende verlegging van het contract met de duur van het oorspronkelijke contract; wat bij een 6 jarig contract dus zorgt voor een stilzwijgende verlenging van 6 jaar, met dezelfde machines.
- Opzegtermijn van 12 maanden; wat er in de praktijk voor zal zorgen dat mensen te laat zijn met het afmelden van het huidige contract.
- Opzeggen gaat niet door een nieuwe leverancier. Dit werd expliciet geweigerd door iTec.
- Opzeggen gaat alleen via aangeschreven post door de huurder organisatie zelf en uit naam van de contract houder. Deze brief, met contract nummers, machine types en machine serienummers, was naar verluid drie keer niet ontvangen. Een digitale kopie van de laatste twee zendingen bleek verloren uit de mailbox bij iTec. Het werd in ons geval zelfs zo erg dat mails naar iTec niet aan kwamen bij de mailserver van iTec; we kregen een ‘bounce’-melding terug. Uiteindelijk hebben wij annulering van de stilzwijgende verlenging (daarmee einde van het contract) pas voor elkaar door een koerier heen en weer te sturen; waarna eindelijk een bevestiging van beëindiging via post verkregen is.
Enige tijd hierna is er door iTec getracht het huidige contract om te zetten naar nieuwe machines. Met in het voorstel, afkoop van het huidige contract, tegen een nieuw contract van 6 jaar.

Wat zijn de sterke punten voor Itec?

ITec is een van de grootse leveranciers van Multifunctionals, hierdoor heeft iTec landelijke dekking, wat in principe ervoor zou moeten zorgen dat er altijd binnen 24 uur een monteur ter plaatse zou... ITec is een van de grootse leveranciers van Multifunctionals, hierdoor heeft iTec landelijke dekking, wat in principe ervoor zou moeten zorgen dat er altijd binnen 24 uur een monteur ter plaatse zou kunnen staan.
iTec is zeer goed in eigen kleine lettertjes benutten om een huurder op te zadelen met extra facturen. Hetzij uit meerverbruik (meer toners gebruikt als van tevoren door iTec berekend), dan wel uit over-bedrukking (hogere dekkingsgraad, dikker/zwarter printen), tevens bij afschrijving van onder slijtage onderhevige onderdelen (zoals bijvoorbeeld transportrollen of papier oppakrollen) of uit nacalculatie op indexatie (jaarlijkse inflatie met terugwerkende kracht innen).
Ook is iTec zeer goed in het voor de huurder onduidelijk maken wie zijn aanspreekpunt (accountmanager) is en zelfs onmogelijk maken tot contact leggen om een klacht of aanvraag tot uitleg te kunnen plaatsen.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

De praktijk leert dat er inderdaad binnen 24 uur telefonisch contact was, maar dat er vaak binnen 48 uur na dat telefoontje pas een monteur op de stoep stond; deze monteur was vervolgens niet... De praktijk leert dat er inderdaad binnen 24 uur telefonisch contact was, maar dat er vaak binnen 48 uur na dat telefoontje pas een monteur op de stoep stond; deze monteur was vervolgens niet geïnformeerd over de klacht en/of bevindingen van ons als huurder/gebruiker.
Dit heeft er in ruim 80% van de gevallen voor gezorgd dat er binnen 48 uur geen oplossing was, want de monteur moest ter plaatse de klacht opnieuw constateren en kon vervolgens pas onderdelen bestellen om een oplossing te bieden.
Voorraad uit eigen bus, zoals in onderhandelingen gecommuniceerd was alleen van toepassing in het eerste jaar dat wij te maken hadden met iTec. Na dat eerste jaar merkte ik aan de monteurs, dat het aan de monteur was om de correcte rolletjes bij te hebben. En grotere onderdelen waren helemaal niet meer binnen handbereik voor de monteurs. Alleen maar op bestelling en soms op afroep uit eigen magazijn.
Halverwege onze contractduur is iTec begonnen met meer digitaliseren. Aanvragen moesten via de site ingediend worden en werden niet meer via mail in behandeling genomen. Met name de eerste twee keer (wat dan gaat over een periode van bijna 5 maanden) is er via telefonische navraag ondervonden dat de aanvraag voor support via de website niet ontvangen is door iTec Support.
Opvolgende handelingen van mij om een kopie van de website aanvraag in een mail er achteraan naar Support te mailen heeft vervolgens telkens gezorgd voor correcte oppak handelingen en telefonische bevestiging binnen contractueel gebonden 24 uur van iTec.

- Apparaat van Itec is goed. Als er iets is komt er altijd iemand om het op te lossen.

Wat zijn de sterke punten voor Itec?

- Reactie snelheid van Itec is goed.
- Afspraken worden altijd nagekomen.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

- In het verleden wat opdringerig met het verkopen van papier. Nu niet meer.

Fuhr Benelux

- Bestellen van toners gaat altijd snel bij Itec.

Wat zijn de sterke punten voor Itec?

- Je wordt altijd snel geholpen.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

- Een keer gebeld door een dame en ze wist niet welk bedrijf ze voor zich had en hoe het precies.

Riezebos foto

- Geen problemen met Itec. Bijna nooit contact met Itecis positief.

- Alles is naar wens.

- Op het moment niet.

Veron

- Itec is een prima bedrijf. Goede service en goed bereikbaar.

- Alles is prima.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

- Als een printer 2de hands leveren een handleiding erbij geven.

Jungiaans instituut

- Positieve ervaring met Itec.

- Alles is naar wens.

Wat zijn verbeterpunten voor Itec?

- Geen verbeterpunten op het moment.