Henrieke Goeken / Stedin

Via het Eerste Huis heb ik de training Art of Hosting gevolgd. Ik heb vanuit het Eerste Huis contact gehad met Marloes en ben zeer tevreden met de manier waar op ze tijdig informatie aanleverde,... Via het Eerste Huis heb ik de training Art of Hosting gevolgd. Ik heb vanuit het Eerste Huis contact gehad met Marloes en ben zeer tevreden met de manier waar op ze tijdig informatie aanleverde, meedacht over de handigste manier van factureren en ook al mijn vragen kon beantwoorden over de training. Ook de opvolging na de training was top.
De training zelf was intensief en fantastisch. Zeer uniek om als deelnemer ook gelijk te experimenteren met het geleerde door het toe te passen in de praktijk. Ik was onderdeel van een fijne, warme groep mensen en heb genoten van 4 dagen Bakkum en training.

Leuke training met verassende opdrachten en oefeningen die anders zijn dan anders.

Erg goede ervaring, goede communicatie vooraf en zeer leerzame training.

Het was een goede training en de contacten met het eerste huis waren fijn en prettig.

Putzeys Christel

Na de training Art Of Hosting, een alumnidag was ik klaar om mee te werken als apprentice tijdens de Training Art Of hosting meaningful conversations. Dit betekende dat ik mee aan de slag ging om de... Na de training Art Of Hosting, een alumnidag was ik klaar om mee te werken als apprentice tijdens de Training Art Of hosting meaningful conversations. Dit betekende dat ik mee aan de slag ging om de training te designen voor deze groep. Het eerste Huis zorgde voor een perfecte praktische organisatie, de kwaliteit van de training loopt in rechte lijn met deze ervaring.

Saxion Hogeschool

De training was zorgvuldig voorbereid met veel oog voor details en de leervragen van de deelnemers. De uitvoering was erg plezierig en inspirerend: ervarend en gerelateerd aan persoonlijke... De training was zorgvuldig voorbereid met veel oog voor details en de leervragen van de deelnemers. De uitvoering was erg plezierig en inspirerend: ervarend en gerelateerd aan persoonlijke ontwikkeling zelf aan het werk met een variatie aan verschillende werkvormen. Heldere toelichting op werkwijze en principes van art of hosting. In de groep ontstaat synergie, openheid en verbinding. Toegevoegde waarde was het leiden/ oefenen met de werkvormen door de deelnemers zelf.
Het leerproces werd telkens weer door visual harvesten in beeld gebracht. Reflectie leidt tot inzichten in processen die belangrijk zijn in het hosten van een groep.

Colette van der Minne // eigenaar Storytelling for Good Guys

The Art of Hosting is wat mij betreft veel meer dan een training. Ik vond het een ontzettend waardevolle ervaring. Een verrijking op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Intensief leerzaam en praktijkgericht. Een training die als fundament kan dienen en waarop je verder kunt bouwen.

futurelead

Zeer waardevolle training om teams te helpen omgaan met een emerging future.

Marco Snoek, HvA

Ik heb de training Art of Hosting gekozen omdat ik vaardigheid en aanpakken wilde ontwikkelen voor het vormgeven van groepsprocessen gericht op gezamenlijke brainstorm en productontwikkeling. Ik heb... Ik heb de training Art of Hosting gekozen omdat ik vaardigheid en aanpakken wilde ontwikkelen voor het vormgeven van groepsprocessen gericht op gezamenlijke brainstorm en productontwikkeling. Ik heb daar wel handvatten voor gekregen, maar de verbinding tussen al die handvatten (hoe maak ik een samenhangend ontwerp?) ontbrak nog.
Belangrijkste minpunt was voor mij dat de trainers erg instaken op een persoonlijk transformatieproces ('wat moet je loslaten, wat kan er ontstaan?'). Dat sloot niet aan bij mijn verwachtingen en behoefte. Ik had graag mee aandacht willen hebben voor het ontwerpen van cocreatieprocessen. Veel processen in de training gingen over het verzamelen van individuele feedback en niet zozeer over het verzamelen van collectieve inzichten om daarmee tot nieuwe oplossingen te komen.