De virtuele ruimte had wel wat kuren. Teams werkt beter.
Docent zeer goed

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dankjewel voor het delen! Vervelend om te lezen dat je technische problemen ondervond. We nemen dit met ons mee!

Michal

Ik vond het een goede cursus met inhoudelijk een goed programma. Om het meeste eruit te kunnen halen voor de praktijk wil ik voorstellen dat de cursus wordt omgedraaid, eerste politieke antenne en... Ik vond het een goede cursus met inhoudelijk een goed programma. Om het meeste eruit te kunnen halen voor de praktijk wil ik voorstellen dat de cursus wordt omgedraaid, eerste politieke antenne en daarna de communicatie dag zodat je bij de communicatie kan meenemen wat je hebt geleerd op de andere twee dagen en hier mee van kan leren om mee te nemen in de praktijk. Ik vond dat wij een hele prettige leraar hadden bij de politieke antenne die veel praktijk voorbeeld had waardoor het echt ging leven en het levendiger werd. De locatie was goed, alleen de ruimtes waren wat benauwd, alsof er zuurstof te kort was. Dit droeg niet bij aan de concentratie.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zijn blij dat je tevreden bent met ons product, Michal. Verder zetten we je feedback intern door wat betreft de locatie!

Madelon

Deze opleiding sloot helemaal aan bij mijn wensen. Als ervaren spreker wilde ik vooral alle formele zaken omtrent het sluiten van een huwelijk leren en dat is echt gelukt. Ik voel dat ik nu klaar... Deze opleiding sloot helemaal aan bij mijn wensen. Als ervaren spreker wilde ik vooral alle formele zaken omtrent het sluiten van een huwelijk leren en dat is echt gelukt. Ik voel dat ik nu klaar ben voor mijn rol als trouwambtenaar. Onze docent, die ik hier ivm privacy niet mag noemen, was echt geweldig. Wat een verhalen en inspiratie, maar ook leuke en zinvolle feedback. Ik ben blij.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zijn blij met je positieve feedback, Madelon!

Marjolein

Ik heb de training als zeer positief ervaren. Een hele fijne trainer en een fijne groep.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het nemen van de tijd om je beoordeling te schrijven, Marjolein. Bedankt!

Claire

De docent heeft een vlotte babbel en kan casussen goed uitleggen en bespreken. Echter staat zijn ego in de weg en praat hij gewoon té veel. Hij neemt de signalen van de groep niet goed op om zijn... De docent heeft een vlotte babbel en kan casussen goed uitleggen en bespreken. Echter staat zijn ego in de weg en praat hij gewoon té veel. Hij neemt de signalen van de groep niet goed op om zijn gedrag en trainingsaanpak aan te passen aan wat de groep wenst. Voor een dag(deel) is het niet zo storend en is het leuk om naar te luisteren, maar voor 2 volle dagen is het wel vervelend. De energie in de groep ging er snel uit.
Verder is het interessant onderwerp, alhoewel de focus op integriteit en de focus op de gemeente landschap te prominent is.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Geweldig dat je je mening met ons hebt gedeeld, Claire. We nemen je feedback intern met ons mee.
Bestuursacademie Nederland

Wat de titel doet vermoeden "hoe werkt de gemeente" heb ik nog niet helder. Hoe het bestuurlijk en rechtelijk in elkaar zit, heeft de leraar prima uitgelegd en staat dit in de syllabus. De... Wat de titel doet vermoeden "hoe werkt de gemeente" heb ik nog niet helder. Hoe het bestuurlijk en rechtelijk in elkaar zit, heeft de leraar prima uitgelegd en staat dit in de syllabus. De voorbeelden en oefeningen van de leraar spraken mij veel meer aan. Ik weet nu (nog) niet wat de ambtenaar op welke afdelingen nu eigenlijk doet. De digitale omgeving leek mij helder maar had ik toch niet alle papieren uitgeprint of was mij het huiswerk ontgaan. Dat is nog niet helemaal duidelijk en ik was niet de enige hierin.

Met vriendelijke...

Jip

Prima introductie op het werken bij de gemeente. Theorie en praktijk worden prettig aan elkaar gekoppeld door twee interactieve dagen waarin ruimte is om naast het duiden van de theorie en... Prima introductie op het werken bij de gemeente. Theorie en praktijk worden prettig aan elkaar gekoppeld door twee interactieve dagen waarin ruimte is om naast het duiden van de theorie en voorbeeldcasussen ook de dagelijkse praktijk en wat je daarin tegenkomt te bespreken. Waar het lesmateriaal (syllabus) nog best theoretisch is, zijn de lesdagen verhelderend met voorbeelden.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hartelijk dank voor je recensie, Jip!

Patricia

Alhoewel ik een aantal dingen al behandeld had in een eerder gevolgde opleiding, heb ik toch nog wat nieuwe dingen geleerd.
Ik vind vooral de interactie met medestudenten fijn. Vanuit hun...
Ik vind vooral de interactie met medestudenten fijn. Vanuit hun ervaringen krijg je ook weer andere inzichten.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het delen van je beoordeling, Patricia!

Kasper

Een training die goed aansluit op mijn behoeften.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat fijn om horen, Kasper! We wensen je veel succes toe met de opgedane kennis en bedankt voor het delen van je beoordeling met ons.
Bestuursacademie Nederland

Een online training -in een beperkte omgeving met de nodige technische mankementen- vraagt veel van het didactische vermogen van de docent. Werkvormen bleven nu beperkt tot geeltjes plakken in een... Een online training -in een beperkte omgeving met de nodige technische mankementen- vraagt veel van het didactische vermogen van de docent. Werkvormen bleven nu beperkt tot geeltjes plakken in een aparte room. Het klassikale deel was erg statisch en miste geregeld vaart. Het geheel was hierdoor niet zo inspirerend.
Ook de getoonde materialen waren van mindere kwaliteit; spelfouten, niet leesbare of scherpe afbeeldingen en een zeer diverse opmaak, hier is nog een slag te slaan.
Er is zeker leeropbrengst en de lesdagen waren niet onaangenaam maar er was meer uit te halen geweest.

Met vriendelijke...