Verstrepen

Leuke site.

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

Tel. bereikbaarheid door drukte.

Georges Mombaerts

Zeer goed, vlotte afhandeling

Neen

Denhaene Luugardis

Zoals altijd bijzonder professioneel en crrect

neen

Roger Steurs

Cruis IJsland van 26/08 tot 09/09/2023 . Moet je zeker doen de moeite waard . Super bediening en roomservice uitstekend van Kholik & Budi zeer vriendelijk. Spijtig van de annulering Reykjavick... Cruis IJsland van 26/08 tot 09/09/2023 . Moet je zeker doen de moeite waard . Super bediening en roomservice uitstekend van Kholik & Budi zeer vriendelijk. Spijtig van de annulering Reykjavick wegens zware storm maar veiligheid voor alles natuurlijk . Dit was onze 8e cruis en weer goed bevallen .

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

De dansschows waren zeer goed maar had meer mogen zijn.

Reactie Wondercruises.be:

Beste Roger Steurs,
Hartelijk dank voor uw review! Wij hopen dat u genoten heeft van uw cruise en dat wij u in de toekomst weer van dienst mogen zijn.
Uw...
Beste Roger Steurs,
Uw Wondercruises team

Tavergne

Erg goed

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

de standaard e-mails nakijken, wij ontvingen een email met een nederlands begroeting, dan een paragraaf in het Frans en voorts in het nederlands. Passwoord en account opstarten was nogal chaotisch

Reactie Wondercruises.be:

Beste Tavergne,
Beste Tavergne,
Hartelijk dank voor uw feedback. We hebben de emails nagekeken en aangepast. Mochten wij u verder ergens mee van dienst kunnen zijn, horen we het graag. Veel voorpret en plezier gewenst op uw cruise!
Uw Wondercruises team

Anna M.

Prima, uit de kunst!

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

Beslist niet, ga zo door!

Corné van Riel

Mooie praatjes vullen geen gaatjes
Mooie praatjes vullen geen gaatjes
Op 9 maart hebben wij een cruise geboekt via Wondercruises.be (WC) met als rederij Norwegian Cruise Line (NCL), duur 9 dagen. Het boeken ging vrij vlot, aanbetaling gedaan en daarna wachten op de reisbescheiden. Ons is verteld dat slechts koffie en thee bij de maaltijden inbegrepen was. Om deze reden hebben wij een drankenpakket bijgeboekt van € 400,=
Tevens wilde wij 3 dagen eerder in Miami zijn, offerte ontvangen met een extra van € 550,= voor dezelfde vlucht alleen op een andere dag.
Nadat de volledige reissom zouden reisbescheiden uiterlijk 10-14 dagen voor vertrek toegezonden worden. Deze werden niet toegezonden door W.C. maar moesten we zelf maar downloaden van de NCL site. Dit was echter niet mogelijk. Vele telefoontjes gepleegd zowel naar W.C. als naar NCL. NCL wilde ons niet helpen omdat wij niet rechtstreeks bij hun geboekt hebben, W.C. wilde of was niet in staat het probleem op te lossen. Kortom enkele dagen voor vertrek hadden wij nog steeds geen reisbescheiden. W.C. deed NIETS. Uiteindelijk na vele telefoontjes meldde NCL dat er een dubbel account was aangemaakt. NCL heeft één account verwijderd en toen konden we uiteindelijk vlak voor onze vlucht de tickets en vouchers downloaden.
Ook hebben wij aan WC gevraagd voor een offerte voor de 3 overnachtingen in Miami voor een budget van max. € 150,=/nacht. We kregen een offerte van bijna € 200,= per nacht. Uiteindelijk zelf maar een *** hotel geboekt voor minder dan € 150,= per nacht.
Eenmaal aan boord kwamen we er al snel achter dat niet alleen de koffie en thee inbegrepen was maar ook de frisdranken. We hebben dus betaald voor alcoholische dranken en frisdranken terwijl deze laatste reeds in de reissom begrepen zitten. In diverse havens moesten we toch nog bijbetalen voor de alcoholische dranken, ook daar is geen woord over gerept door WC. Hierover WC gecontacteerd deze vertelde ons dat we dit zelf maar op moesten lossen aan boord.
Het internetpakket was waardeloos, inloggen duurde zeker 5 – 10 minuten, eenmaal online was een foto versturen al zeer moeizaam en duurde vele minuten. De laatste avond hadden we nog 40 van de 150 minuten over, deze bleken om middernacht plotseling op NUL gezet te zijn zodat we geen internet meer hadden. Op de laatste dag is er ’s nachts om 05h00 een afrekening gestuurd door NCL, deze konden we niet lezen omdat we geen internet meer hadden door het vroegtijdig op nul zetten door NCL van ons internetaccount. Eenmaal op het vliegveld zagen we dat er servicecharges aangerekend werden van € 360,= en nog de nodige taxen. Nergens is te lezen of is ons verteld dat er servicecharges aangerekend zouden worden van € 20,= / dag /persoon. Ook bleek dit bedrag direct van onze creditcard afgeschreven te zijn. Op de factuur staat dat je alleen kunt reclameren als je aan boord bent. Lekker handig, eerst het internet afsluiten, daarna rekening sturen en direct incasseren. Het was dus niet mogelijk om de rekening aan boord te lezen, pas als je weer internetverbinding hebt als je van boord bent.
We vonden het prettig om in het restaurant te eten i.p.v. het buffetdiner. Zeer lange wachttijden en koud eten zijn het resultaat van een zeer lage bemanningsgraad. ( 899 personeelsleden op meer dan 2000 gasten). Mijn vorige cruise bij Holland America line was de verhouding 1 op 1. Uiteindelijk zijn we maar weer in het buffetrestaurant gaan eten.
Resumerend kunnen we stellen dat wij zeer slecht behandeld zijn door WC, nadat de betaling binnen was werd er nauwelijks of geen actie meer ondernomen, we hebben het allemaal zelf op moeten lossen. Ook de wijze waarop NCL kosten in rekening brengt nadat ze eerst het internet hebben verwijderd is schandalig. Als je eenmaal van boord bent is reclameren zeer lastig en volgens de factuur niet meer mogelijk.
Voor ons een eenmalige samenwerking met zowel Wondercruises.be als met Norwegian cruise line. U bent gewaarschuwd als u met een van beide organisaties “in zee” gaat.

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

beter communiceren, klanten beter helpen,

Rudy Mestdagh

Zeer goede service, zowel via mail als tel. vriendelijk te woord gestaan door Noortje. Boeken verliep perfect, ook al vroegen wij een rolstoeltoegankelijke balkonkajuit en een binnenhut, op... Zeer goede service, zowel via mail als tel. vriendelijk te woord gestaan door Noortje. Boeken verliep perfect, ook al vroegen wij een rolstoeltoegankelijke balkonkajuit en een binnenhut, op hetzelfde dek te boeken.

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

niet echt, tel. contacteren was wel moeilijk.

De Bruyn

Weinig positiefs na ervaring ris Brazilie recent - verouderde boot - geen infrastructuur - eentonig eten zowel n resto als in self service -

Heeft u verbeterpunten voor Wondercruises?

klasseer boot voor afbraak of grote verniuwing

de biscop

Uitstekend