Anja & Tjeerd

Selfdrive safari met kampeerauto (4x4) door drie parken: Kgalagadi Transfrontier Park, Moremi en Chobe National Park met als afsluiting een 'cruise' van drie dagen over de Chobe rivier.

Beschrijf hier uw ervaringen

Na twee jaar wachten, waarbij Jan en Marianne van Khuduga Botswana met veel zorg uiteindelijk drie keer de reis hebben gepland, hebben we in april 2022 een kampeerreis door drie totaal verschillende... Na twee jaar wachten, waarbij Jan en Marianne van Khuduga Botswana met veel zorg uiteindelijk drie keer de reis hebben gepland, hebben we in april 2022 een kampeerreis door drie totaal verschillende parken in Botswana gemaakt. Het was in één woord geweldig. De kennis, ervaring en het enthousiasme van Jan en Marianne helpen om een reis-op-maat samen te stellen. Met de praktische aanwijzingen in de reisbeschrijving, het kaartmateriaal en de wetenschap dat Jan en Marianne je ook tijdens de reis met raad en daad bij kunnen staan, maakte het tot een weliswaar avontuurlijke, maar heerlijke vakantie. De suggesties, zoals een nacht in een luxe tented camp en de afsluitende boottocht met de Chobe Princess maakten het extra afwisselend.

Remco Vegting

Botswana en Zuid-Afrika

Beschrijf hier uw ervaringen

Prachtige reis gemaakt, enorm geholpen door de uitgebreide reisgids en perfecte organisatie van Khuduga Botswana

Bas en Anita

Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Fantastische reis gemaakt met als hoogtepunt Magotho Campsite. Wat een paradijs! Olifanten, nijlpaarden, wilde honden, veel mooie vogels, alles kwam voorbij. Zoals altijd (dit was niet de eerste... Fantastische reis gemaakt met als hoogtepunt Magotho Campsite. Wat een paradijs! Olifanten, nijlpaarden, wilde honden, veel mooie vogels, alles kwam voorbij. Zoals altijd (dit was niet de eerste keer dat Marianne en Jan een reis hebben georganiseerd) was het perfect georganiseerd en omdat zij in Botswana wonen kennen zij inmiddels veel speciale plekjes. We hebben weer genoten en we komen zeker weer bij jullie terug.

Sheralyn en Thomas

Rondreis in Botswana (september 2019)

Beschrijf hier uw ervaringen

Jan en Marianne van Khuduga Botswana hebben alles perfect voor ons geregeld. We hebben genoten van de prachtige accomodaties, van relatief luxe tot de meest basic accomodaties in de wildernis. De... Jan en Marianne van Khuduga Botswana hebben alles perfect voor ons geregeld. We hebben genoten van de prachtige accomodaties, van relatief luxe tot de meest basic accomodaties in de wildernis. De absolute highlights waren voor ons het slapen op de zoutpannen en de kayaktour met overnachting in de Okavango. Jan en Marianne zijn erg betrokken, zowel voor, tijdens als na de reis. Ook hebben zij veel leuke ideeën en geven zij goede tips. Aanrader!

L. de Bruijn

Selfdrive en kamperen in Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Fijne voorbereiding en adviezen, meedenken en goede suggesties in de route. Goede keuzes in nationale parken, lodges, autoverhuurder etc. Prima tips vooraf en uitleg ter plaatse en vooral heel... Fijne voorbereiding en adviezen, meedenken en goede suggesties in de route. Goede keuzes in nationale parken, lodges, autoverhuurder etc. Prima tips vooraf en uitleg ter plaatse en vooral heel persoonlijk contact en fijne mensen om contact mee te hebben. Altijd/snel bereikbaar en ze doen graag een stapje extra. Zeker tijdens het einde van onze reis toen de corona lockdowns begonnen. Ik kan echt niets verzinnen dat beter/anders had gekund.

Roy Cuppen

Budget Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

De reis was genieten. De voorbereiding was erg persoonlijk met fijn contact over en weer. De route was goed en duidelijk gecommuniceerd en de campsites waren perfect. We hebben een hele mooie reis... De reis was genieten. De voorbereiding was erg persoonlijk met fijn contact over en weer. De route was goed en duidelijk gecommuniceerd en de campsites waren perfect. We hebben een hele mooie reis gehad. Zeker een aanrader!

Inge

Selfdrive Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Een 4x4 zelfdrive om niet te vergeten! Alles was fantastisch geregeld, goede reisomschrijving, van tevoren betaalde park fees, de boekingen bij de accommodaties. Dit maakte dat wij volop konden... Een 4x4 zelfdrive om niet te vergeten! Alles was fantastisch geregeld, goede reisomschrijving, van tevoren betaalde park fees, de boekingen bij de accommodaties. Dit maakte dat wij volop konden genieten van onze reis. We hebben zowel in tent-en-suites geslapen als gekampeerd, en die combinatie is ons zeer goed bevallen. De hele reis ben je een met de natuur, wat een geweldige ervaring is. We zaten aan de start van het regenseizoen, maar nooit problemen ervaren met onze Landcruiser. Jan & Marianne reageerden voorafgaand aan de reis altijd snel op onze vragen en hebben ons een hele fijne vakantie bezorgd! :) Veel dank daarvoor!

Arvid en Iris

Self-drive Zuid Afrika, Botswana en Namibië

Dankjewel Khuduga!

Dankjewel Khuduga!

Toen we vorig jaar het idee hadden om een langere reis door Afrika te maken en we ons begonnen te oriënteren, hadden we niet verwacht mee te maken wat we hebben meegemaakt. Dit dankzij Khuduga.

Vanaf het eerste contact met Jan en Marianne hebben we alleen maar goede adviezen gekregen. Zij hebben onze reis van twee maanden gemaakt heeft tot een fantastische belevenis. In het kort: we zijn begonnen in Johannesburg en via Botswana en Namibië geëindigd in Kaapstad. Twee maanden lang en 11000 kilometer is best een eind en de adviezen van Jan en Marianne en de excursies die zij ons hebben aangeraden hebben echt enorm veel waarde toegevoegd. Jan en Marianne hebben goed geluisterd naar onze intenties en onze interesses, maar ook adviezen gegeven die anders waren, waar we achteraf erg blij mee waren. Zo leek het ons vanuit Nederland leuk om alleen maar safari’s te doen, maar op advies van Jan en Marianne, hebben we ook andere stops tussendoor gepland, op plekken waar we anders niet waren gekomen maar die achteraf absoluut hoogtepunten bleken te zijn.

Tijdens de reis merkten we vrijwel dagelijks hoe goed de lokale kennis van Jan en Marianne. Door gebruik te maken van Khuduga krijg je de beste plekjes, mooiste ervaringen en minste tegenslagen. De reisbeschrijving van Khuduga, onze reisbijbel, was af en toe dusdanig precies, dat het leek alsof Jan en Marianne over paranormale gaves beschikken. Wederom is dit de ervaring die zij hebben en waardoor je echt merkt dat ze weten hoe ze zo’n reis moeten organiseren. Achteraf gezien zijn we zo blij dat we niet zelf hebben geprobeerd de reis te boeken, dan hadden we nooit de ervaring gehad die we nu hebben. De volgende keer dat we die richting op gaan, zijn zij de eerste die we bellen!

jao

Selfdrive namibie/botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Goed georganiseerde reis, alle overnachtingen en activiteiten waren prima geregeld. Alle reserveringen waren goed doorgekomen, nergens kwamen we onverwacht. Ook activiteiten gedaan die we zelf nooit... Goed georganiseerde reis, alle overnachtingen en activiteiten waren prima geregeld. Alle reserveringen waren goed doorgekomen, nergens kwamen we onverwacht. Ook activiteiten gedaan die we zelf nooit zouden hebben bedacht/geboekt.

Ellie Roetgerink

4x4 selfdrive in Botswana in de Central Kalahari Game Reserve, Moremi Game Reserve, Chobe National Park, Chobe Forest Reserve, Leshomo Valley, Kubu Island, Tswapong Hills.

Beschrijf hier uw ervaringen

Een 4x4 selfdrive die aan alle verwachtingen voldeed! Mooie natuur, goede reisbeschrijvingen en prachtige campsites of accommodaties (tent- en-suite, chalet, lodge).