Joan Pieter en Jojanneke

Selfdrive met 4x4 met daktent van Victoria Falls, Zimbabwe naar Kaapstad in Zuid-Afrika

Beschrijf hier uw ervaringen

We zijn erg tevreden met de door Jan en Marianne geplande en geboekte vakantie. We waren laat met plannen en toch hebben we de mooiste plekken kunnen bezoeken. We kregen een uitgebreide en volledige... We zijn erg tevreden met de door Jan en Marianne geplande en geboekte vakantie. We waren laat met plannen en toch hebben we de mooiste plekken kunnen bezoeken. We kregen een uitgebreide en volledige reisgids speciaal op onze reis gericht met handige tips.
Voor en tijdens de reis hebben we goed contact gehad en zijn we goed geholpen bij vragen.
Bedankt voor de goede organisatie , we hebben een veelzijdige, mooie reis gehad waarin we hebben ervaren dat jullie veel kennis hebben van de landen en een betrouwbare, flexibele organisatie zijn.

Klaas en Petra (Almere)

We reisden 4 weken door Namibië met een 4WD met daktent.

Beschrijf hier uw ervaringen

Het was een werkelijk schitterende reis met ongelooflijk veel hoogtepunten: de Sossusvlei, Walvisbaai met de honderduizenden flamingo's en kajakken tussen de zeehonden, Desert Tour bij Swakopmund,... Het was een werkelijk schitterende reis met ongelooflijk veel hoogtepunten: de Sossusvlei, Walvisbaai met de honderduizenden flamingo's en kajakken tussen de zeehonden, Desert Tour bij Swakopmund, Etosha, de Caprivistrook en als onbetwist hoogtepunt Chobe. We hebben daar meerdere nachten gekampeerd op de campings in het park. Daar zijn geen hekken en geen afrasteringen. Het is heel bijzonder om daar midden tussen de wilde dieren te zijn. Jan en Marianne hebben ook nog een dag georganiseerd waarin we een bezoek brachten aan een gezin op het platteland en 's middags een visite in de stad. Dat is zeker een aanrader om te doen. Ook de Be Wild Experience op Zelda Farm is erg leuk en interessant. Jan en Marianne hadden op alle campings een prachtige plek voor ons gereserveerd en dat was duidelijk een meerwaarde. Je kunt echt merken dat ze het land en de accommodaties kennen omdat ze die ze zelf bezocht hebben. Voor wie niet opziet tegen een beetje avontuur en de dieren van écht dichtbij wil ervaren is deze reis een grote aanrader.

Lody Crabbendam en Ineke Floor

Rondreis door Botswana

Beschrijf hier uw ervaringen

Geweldige reis door Botswana gemaakt, vanuit het niets in onze top 3 van velen vakanties! Marianne en Jan hadden een goed uitgebalanceerd progamma samengesteld met prima lodges, mooie camping sites... Geweldige reis door Botswana gemaakt, vanuit het niets in onze top 3 van velen vakanties! Marianne en Jan hadden een goed uitgebalanceerd progamma samengesteld met prima lodges, mooie camping sites en avontuurlijke excursies. Een ieder die plannen heeft om naar Botswana te gaan : Laat het regelen door Khuduga!!

sem

Afrika selfdrive

Wat ik het leukste vond aan Afrika/vakantie

Dat er soms zwembaden bij de hotels of lodges
want ik hou heel erg zwemmen.
Ook vond ik het leuk om met de 4 by 4
safari...
Wat ik het leukste vond aan Afrika/vakantie

Dat er soms zwembaden bij de hotels of lodges
want ik hou heel erg zwemmen.
Ook vond ik het leuk om met de 4 by 4
safari te doen.En om dan het gevoel te krijgen
dat je in de bush zit met allemaal wilde dieren om je heen.
En vond ik het ook leuk om elke avond een groot vuur te maken
en om op het dak van de auto te slapen.Voor de rest was
het heel leuk om de kick te krijgen als je als eerste een dier had
gezien.

Wat ik niet leuk vond aan Afrika/vakantie

Dat we soms best ver moesten rijden maar dat was
gelukkig deze reis maar een dag want de vorige
reis naar Afrika moesten we elke dag ongeveer
3 uur rijden maar ja als je helemaal niet rijd
dan zie je nauwelijks wat van de natuur.

T was heel leuk en een groot avontuur :)))

groetjes v sem

Tamara Richardson

Een self drive safari, van Johannesburg in Zuid-Afrika naar Kasane in Botswana. We zijn door verschillende nationaal parken gereden en zelfs door de Okavango Delta. Het was een fantastische reis, de... Een self drive safari, van Johannesburg in Zuid-Afrika naar Kasane in Botswana. We zijn door verschillende nationaal parken gereden en zelfs door de Okavango Delta. Het was een fantastische reis, de locatie was prachtig en alles was goed geregeld!

Beschrijf hier uw ervaringen

Het is een open cultuur en de mensen zijn heel vriendelijk. De natuur is gewoon prachtig en er is zo veel te zien! Veel olifanten en mooie vogelsoorten, zelfs neushoorns en luipaarden.

Peter & Marleen de Bruin

Een 14 daagse self-drive safari door Botswana met begin en einde punt in Johannesburg.

Beschrijf hier uw ervaringen

Meteen vanaf het eerste contact hadden wij een goed gevoel bij Khuduga. Het persoonlijke contact en de uitgebreide informatie voorafgaande de reis was erg prettig en hierdoor begonnen we met een... Meteen vanaf het eerste contact hadden wij een goed gevoel bij Khuduga. Het persoonlijke contact en de uitgebreide informatie voorafgaande de reis was erg prettig en hierdoor begonnen we met een goed gevoel aan ons avontuur. Het was onze eerste reis in Afrika en hebben een fantastische tijd gehad. Op vrijwel elke camp-site was het beste plekje gereserveerd. De route die voor ons was uitgestippeld voldoet volledig aan onze verwachtingen en met de uitgebreide routebeschrijving konden we ons prima voorbereiden op wat die dag zou komen. De excursies die bij sommige locaties waren bijgevoegd hadden zeker een meer waarde aan de reis en een welkome afwisseling van de auto ritjes! Het was iedere dag weer een verassing op wat voor locatie we zouden overnachten maar we zijn geen enkele keer teleurgesteld. Vrijwel iedere dag zeiden we tegen elkaar: 'Dat hebben Jan en Marianne goed geregeld'.

Een rondreis per 4x4 auto van 10 dagen

Beschrijf hier uw ervaringen

Alle verblijfplaatsen en de autohuur waren uitstekend geregeld. De informatie vooraf over de route, wegcondities etc klopte en was naar verwachting.
Wat meer informatie met een kaart of gps...
Wat meer informatie met een kaart of gps indicaties voor een gamedrive-route bij de Xanakgiae camp zou mooi geweest zijn, maar zo ging het ook prima.

Bas Evers

Een drietal meerdaagse trips naar de Okavango Delta, Moremi en Makgadigadi zoutpannen in Botswana.

Beschrijf hier uw ervaringen

De trips waren uitstekend voorbereid. Tevens kregen we een zeer duidelijke beschrijving van onze reis. Khuduga is gevestigd in Botswana en ze kennen alle accommodaties persoonlijk. Daarom zijn ze... De trips waren uitstekend voorbereid. Tevens kregen we een zeer duidelijke beschrijving van onze reis. Khuduga is gevestigd in Botswana en ze kennen alle accommodaties persoonlijk. Daarom zijn ze zeer goed in staat om maatwerk te leveren en passend advies te geven. De trip sloot daarom precies aan bij onze wensen. De bezochte gebieden waren prachtig met veel wildlife. We hebben er enorm van genoten!

Laura Joop en Conny

Rondreis van de Kalahari naar Chobe, via Savuti terug naar Maun

Beschrijf hier uw ervaringen

Een geweldige reis die ons nog lang zal heugen. Eer zat een mooie opbouw in. Waar de Kalahari in zijn uitgestrektheid ons trakteerde op gemsbokken, zadeljakhalzen en leeuwen, was Kubu Island met... Een geweldige reis die ons nog lang zal heugen. Eer zat een mooie opbouw in. Waar de Kalahari in zijn uitgestrektheid ons trakteerde op gemsbokken, zadeljakhalzen en leeuwen, was Kubu Island met zijn witte zoutpannen een totaal andere wereld. Chobe national park met een boottocht over de rivier was een overtreffende trap. In het park teveel dieren gezien om op te noemen maar vooral de badderende olifanten en nijlpaarden in de rivier waren indrukwekkend. Doordat we onderweg op zoek gingen naar geocaches kwamen we op bijzonder plekjes. Het camperen met de daktenten op de auto is ons zeer goed bevallen. Je kunt volledig je eigen gang gaan, bent weer 1 met de natuur ('s nachts hoor je de leeuw brullen die je dan 's morgens aantreft bij the waterhole). 's Avonds bij een kampvuurtje je potje koken onder een fantastische sterrenhemel. Je waant je alleen op de wereld. De weinige mensen die we tegenkwamen waren allemaal zeer vriendelijk en behulpzaam. Marianne en Jan doen er alles aan om je reis volledig af te stemmen op jouw wensen, wat voor ons inhield dat we op bezoek konden bij een schooltje en wat ouderen bezoeken (beroepsdeformatie zullen we maar zeggen). Een onvergetelijke reis die wie iedereen kunnen aanraden die van een beetje avontuur houdt.

Milene en Lex

Vanuit Tshima Bushcamp meerdaagse trips gemaakt

Beste Marianne en Jan,

Beste Marianne en Jan,

Inmiddels zijn we weer een week terug uit Botswana en we kijken terug op een prima verblijf waar jullie een belangrijke bijdrage aan hebben geleverd. Om te beginnen hebben we genoten van onze tocht naar de delta waar we veel dieren hebben gezien, vooral heel veel olifanten. De wandelingen die we hebben gemaakt waren indrukwekkend, soms een beetje spannend. De verzorging was prima, goed geslapen in de tent en de tocht in de mokoro, heel apart.
De trip naar Moremi was weer heel anders. Het vervoer was goed geregeld, prima auto en de accommodaties idem. De game drives waren erg interessant en ook hier allerlei verschillende dieren gezien. De rit naar Third Bridge was heel apart. We moesten de brug over, maar die hield midden in de rivier op. Op aanwijzingen van locals zijn we met de auto het water in gedoken en zonder problemen aan de overkant gekomen. Op de terugweg naar tshima Bush camp hebben we nog een omweggetje gemaakt om een kudde Olifanten te ontwijken.
Tot slot Planet Baobab. Ook weer heel anders. Wat een enorme bomen. En dan slapen op de zoutpan. Jammer dat het volle maan was, waardoor de sterren niet zo overweldigend waren.
Kortom, het waren prima georganiseerde trips.
Dank daarvoor.