1928 beoordelingen

Hans Lincherie

Altijd zeer tevreden

goede service

Koelman

Vandaag bij xenonlamp Sittard geweest en na een korte gesprek wat ik graag wenste, kreeg ik een uitgebreide uitleg over de mogelijkheden voor mijn auto en kwamen we bij een mooi setje van Phillips... Vandaag bij xenonlamp Sittard geweest en na een korte gesprek wat ik graag wenste, kreeg ik een uitgebreide uitleg over de mogelijkheden voor mijn auto en kwamen we bij een mooi setje van Phillips Led uit. Terplaatse ingebouwd en getest en was perfect! Uiteindelijk gewacht tot het donker was en een goeie testrit gemaakt en wat een feest. Eindelijk fatsoenlijk zicht..

Nemen de tijd, denken goed mee, zelfs ff de situatie in de auto zelf bekeken.. dus niet alleen vanaf een laptop, maar na gecontroleerd of het allemaal correct te plaatsen was.. top!

Wichard

Na een aantal keer bellen voor vragen over de transitie van xenon/halogeen naar led, ben ik enorm goed geholpen door Xenonlamp.

Nu komt het mooiste nog, na een aantal keer bellen, krijg...

Nu komt het mooiste nog, na een aantal keer bellen, krijg ik het alsnog voor elkaar om de verkeerde ledlamp te bestellen 🙈. Xenonlamp viel en heeft mij hierover ingelicht en direct de order veranderd.

Chapeau en hartelijk bedankt 🫶

Betrokkenheid

Jelle

Prima service en klantenservice en dat al 20 jaar!

klantenservice

Annoniem

Ondertussen wat gekalmeerd wat mijn woordkeuze ten goede zal komen. 2 ledlampen besteld voor dimlichten bij Xenonlamp.nl uit Sittard. Deze moesten d.m.v. een adapter worden geplaatst in de auto. De... Ondertussen wat gekalmeerd wat mijn woordkeuze ten goede zal komen. 2 ledlampen besteld voor dimlichten bij Xenonlamp.nl uit Sittard. Deze moesten d.m.v. een adapter worden geplaatst in de auto. De geleverde adapter paste niet. Na wat Googlen/YouTube zelf ontdekt dat de verkoper de verkeerde adapter adviseerde. Contact opgenomen en hem wat wijzer gemaakt. Hoewel op de foto op zijn website lijkt dat een 2e wel de juiste moest zijn paste ook deze niet. Mogelijk was het een idee geweest om de adapters eerst zelf te proberen op de lampen voordat hij ze opstuurd. Alles dus retour. PTT post heeft hier niet juist gehandeld maar ik werd door Xenonlamp.nl beticht van het niet juist retourneren/inpakken (dezelfde verpakking maar met een grijs stuk tape) en de boete die hij had ontvangen kwam door ondergetekende. Juist PTT koerier heeft aangegeven dat het pakketje deugdelijk was ingepakt en het juist ZIJN (de koerier) idee was om het zo gratis te mogen retourneren. Jammer dat daar waar de toonzetting in zijn mailtje vrij direct was hij toch meer moeite had om zijn excuses hiervoor aan mij aan te bieden en PTT post te benaderen. Tevens geeft Xenonlamp.nl aan dat bij ontvangst één van de lampen beschadigd was. Na zijn lachwekkende metaforen was het voor mij een reden om de discussie niet aan te gaan want zou toch tot niets leiden. De verkoper had het geld namelijk al op zijn rekening. Verzendkosten was ook een punt van discussie. 1 product via bol.com en het andere direct via zijn website besteld. Toen ik beiden producten direct (tegelijk)had geretourneerd aan bedrijfsadres en niet via bol.com moest ik ook maar voor alle verzendkosten opdraaien. Na het telefonisch contact, ongepast mailverkeer, gebrekkig vakmanschap (2x verkeerd adviseren), PTT post problematiek, mijn tijd, geld en effort die het heeft gekost is dit blijkbaar nog geen reden voor Xenonlamp.nl om de schuld enigzins bij zichzelf te zoeken. In goed vertrouwen had ik helaas ondertussen ook led mistlichten besteld bij hem t.w.v. €50,= maar welke ik uit rancune echt niet ga retourneren hoewel de wet dit gewoon zou toestaan. Uitkomst van dit hele verhaal is dus dat van de €115,- euro ik mischien €40,- euro terugkrijg ofwel €75,- kwijt ben en hem een winst marge geeft van 200%. Na contact op te hebben genomen met Bol.com, gaven zei aan hem te mailen maar tot nu toe 0 euro terugbetaling of reactie. Ook heeft hij beiden producten gehouden terwijl 50% van mij is. Deze gaat hij waarschijnlijk gewoon weer verkopen. Ik heb hem erop geattendeerd dat mijn review de digitale snelweg zal vinden maar deed hem weinig. Men mag zelf uiteraard bepalen om met Xenonlamp.nl in zee te gaan of niet. Het is slechts mijn ervaring en mogelijk een waarschuwing. Een reactie van hem op deze review zal privé naar mij (maar zal ik hier dan met u delen) of via dit forum ongetwijfeld volgen en zal ook veelzeggend zijn over klantgerichtheid van Xenonlamp.nl.

Beste Stefan,
Beste Stefan,
We hebben vrijdagmiddag 11-11 telefonisch contact gehad en het probleem besproken en afgesproken dat wij, zonder dat wij iets kunnen doen aan de defecte lamp omdat de H7 ring is doorgedraaid in de houder en je deze nu niet meer vast kunt zetten en gebruiken, je uit coulance 50% korting zou geven op de set.
M.a.w. je hoefde maar 50% van de factuur van je bestelling op Bol.com te betalen. Hiermee ging je akkoord en door deze oplossing uit coulance nemen wij een deel van de kosten van je over.
Je vroeg nog of ik dit per mail aan je wilde bevestigen en dat heb ik ook meteen gedaan:
Beste Bol.com
Van bestelling ….. is er een defect geconstateerd aan product ….. (H7 ledset osram)
De ring die om de H7 lamp zit is doorgedraaid waardoor deze lamp niet meer gemonteerd kan worden.
Met de klant (staat in cc) ben ik overeengekomen dat zowel de klant als ikzelf 50% van het bedrag van deze set (89,95 euro) voor onze rekening zullen nemen.
Kunnen jullie dat als Bol zijnde bevestigen en financieel op deze manier afhandelen?
Met de defecte lamp kunnen we niks meer en de lamp die het wel nog doet zou ik gaan gebruiken voor garantie en niet zoals jij aangeeft om deze opnieuw te verkopen. Dit alles is ook telefonisch aan je medegedeeld.
Vreemd genoeg kreeg ik op maandagmorgen (1 werkdag / 3 uur later), nog voordat ik een bevestiging had van Bol.com, een mail van de klantenservice van Bol dat je hebt aangegeven dat je het er opeens niet meer mee eens bent.
Ik heb aangegeven dat er al een case loopt en dat we dit al overeen zijn gekomen en ze gaven aan dat ik het conform de afspraak kon afhandelen.
Dat je aangeeft dat er nog geen terugbetaling of reactie is, is niet terecht omdat bol.com de case nog niet eens heeft kunnen bekijken omdat er pas 1 werkdag / 3 uur verstreken waren en Bol.com beheert de betalingen, niet de verkopers.
Ik heb de bestellingen en mails bekeken en ik zie dat we je de adapter voor de Tuscon geadviseerd hebben, maar dat je via bol.com een andere adapter besteld hebt dan degene die wij adviseren. Als het dan niet past ligt dat echter niet aan onze “gebrekkige vakkennis” zoals je dat noemt maar aan het feit dat je een andere adapter besteld hebt.
Daarna heb je de juiste adapter besteld waarmee je de ledset kon monteren. Het monteren lukte je echter niet en vervolgens heb je de set teruggestuurd. Wellicht was toen de H7 ring al defect, dan lukt het inderdaad niet om de set te monteren, ook niet met de juiste adapter.
De set heb je vervolgens retour afzender gestuurd middels het ‘weigeren’ van de levering. Dit wordt door Postnl niet geaccepteerd omdat het niet is toegestaan.
De ontvanger van het pakket krijgt vervolgens de rekening van de retourkosten en daarbovenop een verhoging vanwege het misbruik van het postsysteem. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik deze manier van handelen niet prettig vind.
Na telefonisch contact gaf je aan dat de postbezorger dit voor je had gedaan en dat dit niet jouw schuld was.
Feit blijft echter wel dat de set onjuist geretourneerd is met bijbehorende onnodige kosten.
Geheel onnodig omdat je de set ook gratis had kunnen retourneren als je de set had teruggestuurd zoals dit hoort – retour aanmelden bij Bol en dan een retourlabel printen en op het pakket plakken.
Als je hierin correct had gehandeld had je je ergernis eenvoudig kunnen voorkomen en had je ook Postnl en ons niet de schuld hoeven te geven.
Nadat je de review hebt geplaatst heb ik je proberen te bellen maar helaas nam je niet op. Wederom hebben we geprobeerd om het netjes met je af te handelen maar we hebben dan uiteraard wel je medewerking nodig.
Je kiest er echter voor om een onterechte negatieve review te plaatsen met onjuistheden met als doel om ons zwart te maken. Ook dit vind ik niet netjes van je.
Van de defecte set is 50% van het aankoopbedrag teruggestort cf afspraak met Bol.com. Hiermee is deze case opgelost en afgesloten

Slecht

Reactie Xenonlamp.nl:

beste kunt u aangeven om welke order het gaat? Ik kan op uw emailadres helaas niks terugvinden

Roy

Ik heb koplampunits besteld waarvan na installeren bleek dat ze niet af te stellen zijn. Ik ben inmiddels bij twee onafhankelijke garages geweest die beiden hebben geconstateerd dat dit het geval... Ik heb koplampunits besteld waarvan na installeren bleek dat ze niet af te stellen zijn. Ik ben inmiddels bij twee onafhankelijke garages geweest die beiden hebben geconstateerd dat dit het geval is. Ook zijn de lampen afgekeurd bij de APK en heb ik mijn oude units terug moeten laten installeren omdat de units geleverd door xenonlamp.nl dusdanig ver omhoog en naar links schijnen dat ik alle tegenliggers verblind. Hierdoor heb ik een hoop onkosten gemaakt maar xenonlamp.nl blijft volhouden dat de units gewoon af te stellen zijn en ik het zelf fout doe, waarmee zij dus ook de kundigheid van twee verschillende vakgarages in twijfel trekken. Je hoeft geen klantenservice te verwachten nadat xenonlamp.nl jou ondeugdelijke producten levert.

Geen verantwoordelijkheid nemen.

Beste Roy,
In je mail geef je echter aan dat er wel een stelschroef op de koplamp unit zit maar dat die niks doet als je er aan draait.
Vandaar mijn vraag / advies om te checken of de...
Beste Roy,
Vandaar mijn vraag / advies om te checken of de stelschroef op de rails ligt want als die niet goed zit dan werkt de afstelschroef inderdaad niet. Dit kan gebeurd zijn tijdens monteren of afstellen, dat weet ik niet, maar dat wil niet zeggen dat de koplamp niet goed is of ondeugdelijk is.
De afstelschroef is te herstellen, dan is je probleem verholpen.
De koplamp heeft een Europees keurmerk. Als de koplamp niet goed zou zijn zoals je beweert dan zou de fabrikant er ook geen keurmerk op kunnen krijgen. Het keurmerk geeft namelijk aan dat alles conform de vereisten voor APK etc is.
Wat ik echter vreemd vind is dat je pas na 5 maanden na je aankoop aangeeft dat de koplamp niet af te stellen is.
Je geeft aan dat je tegenliggers verblind, dan moet dat toch in de eerste 5 maanden ook het geval zijn geweest?

Linssen

Goed.

Snel bereikbaar, reageren ook snel per email en ze denken met je mee. Komen tevens "kosteloos" met een passende oplossing als plan A niet blijkt te werken.

Patrick M

Professional en eerlijk bedrijf.

Duidelijke website en hun aftersale-/klanten-service