Gillian E Newell

Erg fijn, flexibel en professioneel. De kinderen vinden de lessen leuk en maken vooruitgang. Het lesmateriaal is goed te gebruiken en goed afgestemd op het niveau van de kinderen. Elke week les... Erg fijn, flexibel en professioneel. De kinderen vinden de lessen leuk en maken vooruitgang. Het lesmateriaal is goed te gebruiken en goed afgestemd op het niveau van de kinderen. Elke week les helpt goed en brengt ook regelmaat in het huis om Nederlands te praten, Kortom, erg tevreden!

Dag Gillian,

Fijn dat je vooruitgang ziet en de lessen jullie goed bevallen! Daar doen we het voor. Op naar een leerzaam jaar.

Groet,

De Wereldschool

Familie Hummelen

Wij zijn in 2016 gestart in groep 7/8, inmiddels bezig met brugklas 2 havo/vwo. Wij zijn heel tevreden over de constante kwaliteit en de ondersteuning voor kind en ouder.

Reactie Wereldschool:

Leuk om te horen! Bedankt voor je positieve reactie en nog veel succes dit schooljaar!

Groet,

De Wereldschool

Leanne

Wij zijn gestart met de Wereldschool voor onze dochter in 2015, nu starten we dit jaar ook voor ons zoontje. We zijn erg tevreden over het pakket en de begeleiding. Het enige waarin ik vind dat de... Wij zijn gestart met de Wereldschool voor onze dochter in 2015, nu starten we dit jaar ook voor ons zoontje. We zijn erg tevreden over het pakket en de begeleiding. Het enige waarin ik vind dat de Wereldschool in achter loopt is het Leerlingvolgsysteem. Deze vind ik persoonlijk wat verouderd, traag en geeft mij ook altijd extra werk met het versturen van oefeningen & toetsen. Vooral omdat de opnames via telefoon of iPad gemaakt worden, zou het zo fijn zijn als er bijvoorbeeld een app zou zijn waarin je een persoonlijk profiel zou kunnen hebben en het meteen kunt doorzetten.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review! Fijn om te lezen dat jullie tevreden zijn. Het Leerlingvolgsysteem is inderdaad vaak traag, daarom zijn we bezig met een nieuw systeem!

M. Hartmans

Sinds een half jaar volgend onze oudste zoon Nederlandse les via de wereldschool.
Jitse zit hier in Indonesië in K2 (groep 2 NL), maar als je naar de lesstof kijkt is het al groep 3. Vandaar ook dat wij met rekenen & schrijven voor groep 3 zijn begonnen. Het heeft wel enige uitleg naar de wereldschool toe gekost om dit voor elkaar te krijgen. Ik denk dat het goed zou zijn als de wereldschool ook meer naar het onderwijs in het buitenland kijkt en op internationale scholen. Zodat de aansluiting qua lesstof beter aansluit op dit van school.

Daarnaast moet ik zeggen dat de begeleiding vanuit de wereldschool erg gelimiteerd is. Onze docent is alleen beschikbaar voor skype op zaterdag & zondag. Met het tijdsverschil betekend dit dat Jitse op zaterdagmiddag om 17.00 uur nog voor de skype moet om met een vreemde juf in Nederland te praten. Heerlijk bekennen onze gedachten zijn op zaterdag en zondagmiddag niet bij school... Enige flexibiliteit hierin zou wel fijn zijn.

Toch denk ik wel dat de Wereldschool de beste keuze is mocht je als expat in het buitenland wonen voor een paar jaar.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en feedback. Het is zeker iets wat we mee zullen nemen in de ontwikkeling van het lesmateriaal!

Wij volgen nu drie jaar verschillende groepen bij de Wereldschool. De ondersteuning van onze leerkracht is altijd goed geweest.
Het kleuterprogramma vinden wij te veel gericht op 'een groep...
Het kleuterprogramma vinden wij te veel gericht op 'een groep kleuters' terwijl je in werkelijkheid een op een werkt, dit werkt niet goed.
Vanaf groep 3 is het een goed systeem.
Er is niet altijd veel begrip voor de onderwijs situatie in het buitenland in vergelijking met het Nederlands systeem. Kinderen kunnen bijvoorbeeld door een ander systeem voor lopen met lezen. Zo maar een gedeelte of een klas overslaan bij de wereldschool kan lastig worden gemaakt terwijl dit helemaal niet lastig hoeft te zijn. Ik denk dat Wereldschool zich kan verbeteren door meer naar het onderwijs in het buitenland te kijken en waar een kind dan staat in de ontwikkeling in vergelijking met het Nederlands systeem. En dus niet zo zeer in welke groep een kind in Nederland op school 'hoort' te zitten.
Over het algemeen zijn onze ervaringen positief en zijn de vakken goed te volgen. Het online systeem zit goed en duidelijk in elkaar met voldoende uitleg voor de ouders. Door de afwisseling van online werken en werken in werkboekjes/ schriftjes, is het goed vol te houden voor de kinderen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en inhoudelijke punten. Hier kunnen we wat mee!

Ellen Laenen

Een paar weken geleden heb ik de wereldschool benaderd aangaande nederlandse les voor onze zoon.
Wij werden zeer vriendelijk en enthousiast geholpen en over de eerste kennismaking skypesessie zijn wij zeer tevreden.
De lerares was aardig en professioneel en wist onze zoon op zijn gemak te stellen en te laten vertellen over zijn leventje hier in zweden.
Direkt na betaling werd het lespakket opgestuurd.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en op naar een leerzaam jaar!

Harriette

De Wereldschool is een fijne organisatie. Goede materialen, hulp wanneer je het nodig hebt. Ik ben erg blij met de duidelijke handleiding, want ik heb geen onderwijs achtergrond. Wij hebben net... De Wereldschool is een fijne organisatie. Goede materialen, hulp wanneer je het nodig hebt. Ik ben erg blij met de duidelijke handleiding, want ik heb geen onderwijs achtergrond. Wij hebben net groep 1 afgerond. Ik vind het super leuk om te weten wat mijn zoon nu allemaal kan, en waar ik hem nog bij kan helpen volgend jaar. Met dank aan de Wereldschool

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review! Fijn dat het zo goed bevalt.

We zijn pas begonnen met de Wereldschool en hebben pas het schoolpakket gekregen, het verliep erg soepel. Het ziet er heel anders uit dan wat we in Spanje onder "schoolmateriaal" verstaan en we... We zijn pas begonnen met de Wereldschool en hebben pas het schoolpakket gekregen, het verliep erg soepel. Het ziet er heel anders uit dan wat we in Spanje onder "schoolmateriaal" verstaan en we kijken erg uit naar de lessen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en op naar een leerzaam jaar!

Willemijn Schouten

Wij zijn eind 2016 verhuisd naar de USA. Aangezien we over een paar jaar weer terug verhuizen naar NL, vinden we het belangrijk dat onze kinderen ook de Nederlandse taal leren lezen en schrijven.... Wij zijn eind 2016 verhuisd naar de USA. Aangezien we over een paar jaar weer terug verhuizen naar NL, vinden we het belangrijk dat onze kinderen ook de Nederlandse taal leren lezen en schrijven. Wij hebben besloten om dit via de Wereldschool te doen en daar zijn we erg blij mee. Naast de Nederlandse taal kan je alle vakken van peuters t/m 6 VWO volgen, maar onze kinderen volgen verder lokaal onderwijs.
Wij zijn erg tevreden over de werkwijze van de Wereldschool. Het pakket werkt voor ons heel prettig. Duidelijke uitleg voor zowel het kind als de ouder, gevarieerde lessen met thema's die de kinderen aanspreken en voldoende contactmomenten met de vaste docent. In het begin was het soms wel even lastig plannen om naast het reguliere Amerikaanse onderwijs ook nog de Nederlandse les in te plannen, maar daar hebben we nu vaste momenten voor gevonden en dat werkt voor de kinderen heel prettig.
Ook vooraf stonden de medewerkers van de Wereldschool klaar om al onze vragen te beantwoorden om zo een goed overwogen keuze te kunnen maken. Wij kunnen het iedereen aanraden die in het buitenland gaat wonen/reizen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review! Fijn om te lezen dat jullie zo tevreden zijn.