M. Hartmans

Sinds een half jaar volgend onze oudste zoon Nederlandse les via de wereldschool.
Jitse zit hier in Indonesië in K2 (groep 2 NL), maar als je naar de lesstof kijkt is het al groep 3. Vandaar ook dat wij met rekenen & schrijven voor groep 3 zijn begonnen. Het heeft wel enige uitleg naar de wereldschool toe gekost om dit voor elkaar te krijgen. Ik denk dat het goed zou zijn als de wereldschool ook meer naar het onderwijs in het buitenland kijkt en op internationale scholen. Zodat de aansluiting qua lesstof beter aansluit op dit van school.

Daarnaast moet ik zeggen dat de begeleiding vanuit de wereldschool erg gelimiteerd is. Onze docent is alleen beschikbaar voor skype op zaterdag & zondag. Met het tijdsverschil betekend dit dat Jitse op zaterdagmiddag om 17.00 uur nog voor de skype moet om met een vreemde juf in Nederland te praten. Heerlijk bekennen onze gedachten zijn op zaterdag en zondagmiddag niet bij school... Enige flexibiliteit hierin zou wel fijn zijn.

Toch denk ik wel dat de Wereldschool de beste keuze is mocht je als expat in het buitenland wonen voor een paar jaar.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en feedback. Het is zeker iets wat we mee zullen nemen in de ontwikkeling van het lesmateriaal!

Score voor Wereldschool: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja