Wout

De boom was door Van de Berk verkeerd geselecteerd maar ze hebben hun fout perfect rechtgezet.

h

Mooi bedrijf, met een groot sortiment, met deskundige mensen die meedenken. samen maken.

Hoveniersgebroeders

j.b.m. Zuijderwijk

Mooie kwaliteit van de producten, communicatie zeer goed, levering naar tevredenheid

Goede communicatie en correcte aflevering

koen batsleer

Proffesioneel

Wij hebben een Abies geleverd gekregen via vd Berk. Nadat deze dood ging hebben wij de wortelkluit bekeken en zien wij dat de boom niet verplant is geweest en dat er arm dikke wortels zijn... Wij hebben een Abies geleverd gekregen via vd Berk. Nadat deze dood ging hebben wij de wortelkluit bekeken en zien wij dat de boom niet verplant is geweest en dat er arm dikke wortels zijn doorgestoken bij het rooien.

Dit wijst op inferieure kwaliteit van de kluit van de boom.

Ik weet niet wat hier mis is gegaan maar dit had ik niet van een bedrijf als vdBerk verwacht. Waarschijnlijk ingekocht en doorgeleverd.

Reactie Van den Berk Boomkwekerijen:

Hartelijk dank voor uw feedback over de geleverde Abies. Wij hebben ruime ervaring met het leveren en verplanten van coniferen en groenblijvende loofbomen. Het is voor ons belangrijk om te vermelden... Hartelijk dank voor uw feedback over de geleverde Abies. Wij hebben ruime ervaring met het leveren en verplanten van coniferen en groenblijvende loofbomen. Het is voor ons belangrijk om te vermelden dat de gezondheid van deze bomen sterk afhankelijk is van de juiste wateropname. Als een groenblijver onvoldoende water krijgt, kan deze binnen 4 tot 8 weken uitdrogen.
We vinden het daarom bijzonder dat de Abies in 2022 geen tekenen van verval vertoonde, maar in de zomer van 2023 afgestorven is. Dit is ruim één jaar later. Dit kan duiden op een verstoorde balans in wateropname en verdamping. Zoals ook per email aangegeven is het helaas niet mogelijk om voor dergelijke situaties garant te staan. Wij hebben geen invloed op de verzorging van deze boom.

Daar zullen wij nooit meer mee werken !
Twee bomen gepland , twee keer kapot gegaan.

Zeer goed, kennis van zaken, groot assortiment