Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
8.2/10
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

David Hetterschijt

Ik zou deze cursus omschrijven als een cursus waar je vooral bezig bent om wetenschappelijk na te denken. vooral het theoretische deel was op hoog niveau. op het gebied van retorica was het iets... Ik zou deze cursus omschrijven als een cursus waar je vooral bezig bent om wetenschappelijk na te denken. vooral het theoretische deel was op hoog niveau. op het gebied van retorica was het iets minder dan ik verwacht had.

aanwezigheid van kennis

retorisch gedeelte kan breder getrokken worden

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

het lezen van de teksten en het daarna met de groep overleggen

Nina Han

Het was een hele intense en interessante cursus. Nog nooit ben ik zo diep ingegaan op een onderwerp en deze cursus stimuleert je daar zeker wel in. Ik heb het gevoel dat ik vol kennis van het recht,... Het was een hele intense en interessante cursus. Nog nooit ben ik zo diep ingegaan op een onderwerp en deze cursus stimuleert je daar zeker wel in. Ik heb het gevoel dat ik vol kennis van het recht, maar ook van veel filosofische aspecten wegga.

Ik vind de discussies het interessantst, hierdoor leer je heel anders kijken en denken. Ook was het supervet om op speciale locaties les te krijgen zoals de Hoge Raad, Gerechtshof, het OM.

De teksten waren erg moeilijk, waardoor ik soms niet zo veel ervan begreep.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Ik denk van retorica, omdat je daar elke week mee oefent en feedback krijgt.

Mariëlle van Berkum

De cursus Rechtvaardigheid, retorica en het Nederlandse recht van stichting Landmerk was een intensieve en leerzame cursus. In zeven middagen kregen we een goed beeld van de basisbeginselen van het... De cursus Rechtvaardigheid, retorica en het Nederlandse recht van stichting Landmerk was een intensieve en leerzame cursus. In zeven middagen kregen we een goed beeld van de basisbeginselen van het Nederlandse recht en kregen we nuttige tips over welsprekendheid.

* Het kleinschalige karakter, waardoor er veel ruimte was voor vragen en je elkaar redelijk goed leerde kennen.
* De indeling van de les: eerst een paar uur toehoren en daarna een wat vrijer gedeelte, waarin we konden speechen.
* De vrij strikte controle van het leerwerk, waardoor we echt gedwongen werden ons werk op orde te hebben.

Niet direct.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het deel over het Nederlandse recht en het begrip rechtvaardigheid, omdat we daar aardig wat uren leeswerk voor hadden en er dus in korte tijd veel van opgestoken hebben.

Je krijgt veel extra kennis, die je zeker niet op de middelbare school krijgt. Je eigen retorica vaardigheden laat je zien, waarop je later feedback krijgt zodat je steeds beter wordt.

Stof die echt verdiept in het onderwerp. De locaties. Mensen van wie je in contact komt. Echt actief bezig

Heb ik niet

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica en opbouw. Op de middelbare school krijg je niet meer dan inleiding, middenstuk en slot. Dit gaat dus veel meer de diepte in.

Annebeth Adler

Ik vond het leerzaam en interessant om op zo’n manier naar het recht te kijken. Ook hebben we mooie plekken bezocht en heb ik ontzetten veel geleerd.

Veel bijzondere plekken gezien en ervaren. Ook vooral de leerlingen het werk laten doen en vooral ze laten nadenken.

Misschien iets vaker pauzes inplannen omdat iedereen na een tijdje een beetje duf wordt.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De speeches, ik heb vooral geleerd hoe ik goed kan presenteren en goed de klemtoon kan gebruiken.

Esra Sariyurek

Ik heb zeer veel kennis opgedaan, die ik zeker op vele gebieden toe kan passen.

Er wordt heel diep op dingen ingegaan, waardoor je uitgedaagd wordt verder te denken dan alleen wat de basisbegrippen inhouden.

De rolverdeling bij de wekelijkse casussen zou meer kunnen variëren.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het samen hebben van discussies, omdat ik hier het meest van opgestoken ben. Zo werden ieders ideeën aangehoord.

Anne

Erg goed! Ik heb erg veel opgestoken van de praatjes en veel kunnen oppikken van de constructieve feedback die aan mij is gegeven

Goede feedback en een erg gemotiveerde leider

Vrij weinig

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De colleges, daarin pikte je echt veel nieuwe kennis en theorieën op

Madelief Poppelaars

Erg interessant en echt heel erg veel geleerd. Ik ben veel te weten gekomen over bepaalde onderwerpen waar ik nog niet zo veel van af wist, of zo diep over na had gedacht.

Goed aangeleerd gekregen hoe je nu het beste een (juridische) speech kan houden.

Iets meer pauzes, van enkele minuten, programma mogelijk half uurtje daardoor uit laten lopen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Retorica, ik weet nu goed hoe ik een speech moet houden.

Mooi

Wow. Dit is hoe onderwijs dus ook kan. Ik heb veel geleerd, maar ook de kennis die ik al had is door dit progamma verbonden.

Ik zou het leuk vinden als we na de speeches de casus nog iets meer zouden bespreken

De filosofische intermetsels

Het was enorm leerzaam en leuk

Heel veel goede uitleg op een dusdanige manier dat iedereen het uiteindelijk goed snapt

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het theoretische onderdeel, omdat ik ook al aan een andere cursus meedeed waardoor ik al goed kon spreken