Yvonne

Kijk uit als je bij deze webwinkel iets koopt en je wilt het retour sturen. Ze zeggen je dat je het product hebt gebruikt en betalen vervolgens maar 50% van het aankoop bedrag terug als je het (op eigen kosten) terug stuurt.

Ik heb een stofzuiger gekocht voor mijn jacuzzi welke universeel zou moeten zijn. Ik heb hem na het lezen van de beschrijving aan proberen te sluiten aan mijn filterpomp en hij bleek niet te passen. Omdat hij aangesloten moet worden aan de uitgang van de filterpomp welke zich in het zwembadwater bevindt zijn er een aantal onderdelen nat geworden. Na de stofzuiger te hebben gepast (niet gebruikt!) Zeggen ze doodleuk dat ik maar 50% van mijn geld terug krijg omdat ik de waterstofzuiger heb gebruikt! Als je schoenen past in de winkel heb je ze toch ook niet gebruikt???

Ik krijg alleen maar slappe excuses van "hygiene" (badwater was de dag ervoor nog helemaal ververst) "kan niet meer als nieuw verkocht worden" terug. Terwijl in de algemene voorwaarden die ik heb ondertekend niks staat over het "niet nat mogen worden van het product" je mag hem alleen niet gebruiken. En ik heb mijn zwembad er NIET mee schoongemaakt. Wat de functie van het apparaat is..
Ik heb meerdere malen gevraagd hoe ik er achter had moeten komen dat deze stofzuiger niet op mijn zwembad past zonder hem nat te laten worden maar hier krijg ik geen antwoord op.

Nog nooit zo'n slecht en onbetrouwbaar bedrijf meegemaakt.

Reactie Zwembadenwebshop.nl:

Hoi Yvonne,
Wat jammer dat je dit zo ervaart! Zeker omdat ik veel met jou heb gemaild om het op te lossen. En je een product hebt besteld voor jacuzzi (bleek later) terwijl het product gemaakt is voor een zwembad met een pompvermogen van minimaal 4m3.
Op het RETOUR formulier waarin je als korte toelichting geeft: "hij past niet op mijn zwembad" heb ik gemaild dat het product in volgende staat geretourneerd mag worden:
ongebruikt (dus niet in het water geweest, opgezet etc) en in originele verpakking (schrijf hierop duidelijk het ordernummer)
Vervolgens heb ik het product nat teruggekregen, de slangen waren helemaal nat van binnen. Daarom heb ik jou gemaild dat je daarom zoals in mijn eerste mailtje al stond 50% van het aankoopbedrag zou krijgen omdat wij deze niet meer regulier kunnen verkopen.
Hier was jij het niet mee eens, waarop ik jou een mailtje heb gestuurd met de specificaties van het product hoe het ook op onze webshop stond. Hieruit had jij voor de aankoop kunnen opmaken of het product geschikt voor je bad of pomp zou zijn of niet.
Toen heb ik ook nog gevraagd of jij een foto kon maken van je zwembad om te kijken of deze toch zou kunnen passen. Mocht dit namelijk het geval zijn, zou ik deze kosteloos weer naar jou retourneren. Ik heb nooit een foto van jou mogen ontvangen.
Als antwoord kreeg ik van jou dat er niet op de doos had gestaan dat het product niet nat mocht zijn geweest. Uiteraard stond dit wel op onze site en kunnen we onmogelijk bij elk product dit los vermelden, aangezien dit een normale voorwaarde is.
Vervolgens heb ik jou proberen te bellen, waarbij ik geen gehoor kreeg.
Later zie ik op Facebook waar je ook een recensie hebt geschreven dat je het hebt gekocht voor een jacuzzi! Echter is Zappy hier absoluut niet voor gemaakt! Vandaar dat deze niet paste. Jammer dat je van ons verwacht dat wij een nat product terug moeten nemen omdat je het zelf verkeerd besteld hebt.
Mvg Bernice
ZwembadenWebshop.nl

Score voor Zwembadenwebshop.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee