DvandeH

In het woud van zonnepaneel aanbieders bij zonneplan uitgekomen.
offerte opgevraagd en deze kwam toch redelijk snel binnen.
De offerte specificeerde de panelen niet, maar ze garandeerde dat ze alleen maar met de kwalitatief bewezen materialen werkten (achteraf klopt dit ook).

Offerte geaccepteerd, en toen bleef het stil voor een tijdje maar dat kwam ongetwijfeld door de vakantieperiode.
Terwijl ik de franse bieren aan het pproeven was telefoon van zonneplan voor de afspraak.
Datum afgesproken op de 5e maar na het telefoongesprek kreeg ik de mail binnen dat de afspraak op de 13e zou zijn????
Na mijn vakantie toch maar eens gebeld wat het nu is, was toch de 5e, prima!

In de tussentijd kreeg ik de vraag binnen via email of ik een gratis upgrade wou hebben van de 1500 watt Zeversolar omvormer naar de 4000 watt Zonneplan One (inclusief 10jr 4G verbinding) wou hebben.
Als Hollander zeg je daar geen nee tegen, dus gedaan.

De Installatiedag,
De installateurs waren ruim een uur te laat, maar dat had ik al verwacht omdat ik bij het verifieren van de datum met zonneplan al te horen had gekregen dat ik niet de eerste van de dag was.
De mannen die kwamen waren van een ingehuurd bedrijf, maar zeker vakkundig en leverden goed werk.
Goeie gasten die echt kunnen werken maar ook een leuk praatje hadden.
De inverter (zonneplan one) aan de gang krijgen was voor de installateur echter nieuw, die had er echt geen kennis van.
Het was ook de eerste die hij installeerde maar we zijn er samen vrij snel uit gekomen.

Vanuit zonneplan krijg je bij oplevering ook een handleiding voor een Zeversolar omvormer, maar die hangt er niet.
Dus ze mogen nieuwe handleidingen maken.
Verder is het op de planning voor de datum na, prima gegaan en het systeem heeft tot nu toe prima gedraaid.
Afterservice nog geen idee van, de toekomst zal het leren.

niet vooraf betalenof aanbetalen
de kwaliteitscontrole van de installatie, de installateur moet overal fotos van maken in opdracht van zonneplan zodat ze kunnen zien dat het netjes en conform de regels word opgeleverd.

planning, via telefoon een andere datum dan via de email bevestiging

Reactie Zonneplan.nl:

Heel erg bedankt voor deze uitgebreide, eerlijke en duidelijke review! Fijn om te horen dat er veel goed is gegaan, maar we zijn ook zeker blij met de verbeterpunten die je aandraagt. Daar gaan we mee aan de slag. Ik wens je veel plezier met de zonne-installatie! ^Saskia

Score voor Zonneplan.nl: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: