Kees

Zonneplan werd ons aangeboden door de gemeente. Keurige brochure en duidelijke uitleg. Niet veel anders dan de andere bedrijven die je aanbiedingen doen. Maar wat ze niet zeggen is dat een 300 W paneel geen 300 W oplevert maar, zoals tijdens de hete zomerdagen, maar 200 W. Als ze eenmaal liggen en je belt hierover dan krijg je allerlei redenen te horen waarom de panelen minder opleveren. Niet eerlijk bij het verkooppraatje dus.
De app/website die bij de omvormer hoort belooft allerlei informatie maar toont niets van dat alles, enkel het vermogen dat gegenereerd wordt. En dat komt niet eens overeen met de informatie op de omvormer.
Uitleg van Zonneplan: wij garanderen alleen dat u per jaar een bepaalde hoeveelheid elektriciteit opwekt. Alleen als dat minder is dan in de offerte is geldt de garantie.
En over de installateur: dat wordt uitbesteed aan ZZP-ers die kennelijk wurgcontracten hebben. Ongezekerd bij een flinke storm en stromende regen weerhielden hem niet van het plaatsen. Het ging gelukkig goed, maar ik hield mijn hart vast.
En het schoon opleveren, zoals beloofd: vergeet het maar. Er moest nog een klant geholpen worden dus de ZZP-er was alweer onderweg.

Ik wek nu stroom op en draag mijn steentje bij aan het milieu.
De opbrengst is inderdaad (iets) hoger dan in de offerte werd beloofd.

Zie mijn ervaring

Score voor Zonneplan.nl: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: 10 panelen van 300 w