Stefan van Veen

Vandaag zouden we onze zonnepanelen moeten krijgen, maar dat is op het laatste moment afgebroken. Het zoveelste incident met Zonneplan in de laatste weken.

Maar eerst even terug naar het begin: ons contact met zonneplan begon goed, er werd tijd voor ons genomen, de adviezen waren duidelijk en de offerte in orde. Na het tekenen van de overeenkomt begon de ellende echter. Vier tot vijf weken na het tekenen hadden we nog niks gehoord over een installatiedatum, terwijl dit eigenlijk de termijn van installatie zou zijn. Vervolgens namen we zelf contact op met Zonneplan en kregen we te horen dat we terug gebeld zouden worden, dit is niet gebeurd. Vier dagen later hebben we zelf teruggebeld en werd ons weer verteld dat we terug gebeld zouden worden. Dit hebben we niet geaccepteerd en na lang in de wacht hangen, kregen we toch een datum: woensdag 24 juli. Vandaag om 12.00 zouden de installateurs komen, om 12.30 werden we gebeld dat ze vanwege de temperatuur het werk niet konden uitvoeren. Voor het weer heb ik alle begrip, maar dat het deze temperaturen zouden worden is ook al een week duidelijk, waarom wordt er dan niet eerder met een concreet niet voorstel gebeld? Om dan op de dag zelf af te bellen op het moment dat de installatie zou plaats vinden, is onbegrijpelijk, ook weer zonder concreet nieuw voorstel. We hebben beiden vrij genomen om aanwezig te zijn bij de installatie.

Nadat ik aangaf klaar te zijn met alle slechte afspraken en communicatie, werd mij verteld dat het hoofd klantenservice contact zal opnemen. Uiteraard wachten we daar nu nog steeds op. Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat dit zsm gebeurt. Voor ons hoeft de installatie niet door te gaan, dit contact en deze nazorg is absoluut niet wat wij willen en wij raden niemand Zonneplan aan. Het begint goed, maar zodra je iets toezegt sta je op de laatste plaats.

Goed contact voor het tekenen van de overeenkomst, duidelijke offerte

Verschrikkelijke nazorg, zeer slecht contact na het tekenen van de overeenkomt, afspraken worden niet nagekomen, alle moeite die gedaan wordt om uit deze situatie te komen, komt van onze kant.

Score voor Zonneplan.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Zonnepanelen