Wouter

Voor mijn algemene ontwikkeling heb ik mij voor de studie HBO Toegepaste Psychologie ingeschreven met het idee elke twee weken 3 uur les te krijgen in Amsterdam. Deze optie werd en wordt ook geboden bij aanmelding. Echter is dit in de praktijk geen enkele keer gelukt. Door het lage aantal studenten (volgens Scheidegger) worden de lessen gegroepeerd in Utrecht en wordt 3 x om de 4 weken 6 uur les gegeven. Dit is voor mij qua frequentie te weinig en in aantal uur per keer te veel.
De eerste drie vakken Algemene psychologie, Sociale psychologie en Ontwikkelingspsychologie vond ik interessant. Echter werd als 4e vak weer Ontwikkelingspsychologie aangeboden maar dan op mbo niveau, gericht op de pedagogisch medewerker. Dit vak sluit niet aan bij een HBO studie en waarom weer het vak ontwikkelingspsychologie? Dit moet toch een fout in de opzet zijn geweest. Wel fijn dat ik in overleg kon switchen naar het vak Inleiding in de psychiatrie. Echter is dit vak alleen op basis van zelfstudie te volgen in deze fase.
Over de literatuur ben ik zeer tevreden, mooie boeken. De docenten wisselend van niveau, de locaties sober. Al met al niet echt een inspirerende omgeving en ik ben dan ook matig tevreden.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je beoordeling, Wouter! We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Met vriendelijke groet
Scheidegger Opleidingen