De opleiding heeft me zeer veel gebracht; weet meer achtergronden en kan de leerlingen gerichter ondersteunen. De inhoud van de opleiding is vooral gericht op leerlingen van een reguliere basisschool. Bij de opleiding krijg je enkele leerboeken passend bij de module. Er wordt veel zelfstudie gevraagd wat prima is. Ik heb de opleiding online gevolgd. Dit werkte prima echter dit was niet mijn keuze. Door corona was de eerste module online en daarna hebben we geen enkele module meer op locatie gehad. Bij navraag Scheidegger werd er medegedeeld dat ze geen klas konden vullen en dat er een regel in de voorwaarden hierover stond. Hier werd verder geen compensatie voor aangeboden en ik kreeg niet het gevoel gehoord te zijn. De online leeromgeving was prima in orde en duidelijk. Doordat de lessen online zijn is de inhoud van de module erg afhankelijk van de leerkracht. Dit was bij twee modules iemand die boven de stof stond en wist waar het over ging. Bij twee modules was dit iemand beneden de maat van HBO onderwijs. Ook bij het melden van deze klacht voelde ik me niet gehoord door Scheidegger. De eindopdrachten waren mijn inziens niet altijd helemaal duidelijk maar wel passend bij de inhoud van de module.
Bij een fout van de beoordelaar van de moduleopdracht wordt er mijn inziens nonchalant omgegaan met dit gegeven. Je kunt alleen een mail sturen en kan dan maar weer afwachten. Ook hier voelde ik me weer niet echt gehoord. Dus kortom; als je je zelf goed in kunt zetten om veel zelfstudie te doen is het een prima opleiding om te verdiepen. Het instituut Scheidegger is zakelijk en hard, er wordt weinig met klachten gedaan. Ik vraag me oprecht af of er ooit de intentie is geweest op locatie les te krijgen aangezien de omgevingssamenstelling van de groep vanaf module 1 erg breed was. Van het noorden van Nederland tot het zuiden. Ik zou de opleiding adviseren maar weet niet of ik het nog eens bij Scheidegger zou doen.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor het delen van je beoordeling. We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Scheidegger Opleidingen

Score voor Scheidegger Opleidingen: 3/5