Anke D.

Waw, onze dochters volgden met plezier typles!! Echt zot om zien met hoeveel enthousiasme ze dagelijks (écht DAGELIJKS) wilden typen. Hun diploma was dus nog sneller binnen de 12 weken. Onzeoudste had 3 jaar geleden als eens typles gevolgd en toen moesten we haar echt iédere dag smeken om te oefenen. Nu smeekte zij zélf om te mogen oefenen. Per lesdag zijn er 5 oefeningen, gaande van letters, over woorden naar zinnen. Wel even opletten, want de letteroefeningen zijn de moeilijkste voor onze hersenen, de woordoefeningen iets gemakkelijker en de zinnen het gemakkelijkste. Dus in zekere zin begin je bij het moeilijkste, wat frustrerend is. Mijn meiden deden elk type oefening 2 keer en ook al waren ze na de 2de keer niét geslaagd, dan gingen ze toch verder. Wanneer ze dan bij de zinnen kwamen (= de eindopdracht van de dag) dan slaagden ze steeds (omdat die dus gemakkelijker zijn voor onze hersenen). Dus: niet moedeloos worden als je de letter- of woordoefeningen te moeilijk vindt, zelfs dan lukt het. De belangrijkste tip is gewoon om ze allemaal 2 keer te doen. En misschien ook om het scherm af te dekken met een post-it bij de herhaling, zo spieken ze niet meer en zit het er beter in. Zij waren op die manier ongeveer 10 minuten per dag bezig en behaalden op 2 maanden hun diploma.

Score voor Picatypen: 5/5
Zou u ons aanbevelen? Ja