Michelle

De docenten waar het NCOI mee samenwerkt zijn erg goed. Ook het studiemateriaal en de hoeveelheid zelfstudie zijn prima. Waar het bij het NCOI helaas mis gaat is de communicatie. Dat het NCOI een commerciële instelling is, merk je aan alles. Je bent als student gewoon een nummer. Als je je hele studie doorloopt volgens de reguliere weg, dan is er niets aan de hand en zul je vast positief zijn. Mijn ervaringen met het NCOI zijn helaas behoorlijk slecht.

Ik heb mijn scriptie ingeleverd, alleen deze mocht ik nog niet verdedigen omdat ik nog een module moest herkansen. Logisch. Ook geen discussie over mogelijk. Na het doen van mijn laatste examen heb ik het NCOI gevraagd om alvast achter een datum aan te gaan voor een verdediging. De reactie was dat de beoordelaars waren geïnformeerd, maar het moment pas gepland kon worden als de uitslag van mijn examen ook echt bekend was. Ook helemaal logisch. Een week later was mijn uitslag bekend en heb ik wederom gevraagd om een datum. Wegens omstandigheden moest ik mijn scriptie van de examencommissie vóór 31-01 hebben verdedigd, dus dat was een van de redenen waarom ik zo nadrukkelijk om een datum vroeg bij het examenbureau van NCOI. Wederom kreeg ik de reactie dat de vraag bij de beoordelaars was gelegd. Na meerdere keren te hebben gemaild wanneer mijn datum nou bekend werd, kreeg ik 1,5 week van te voren een uitnodiging met de datum van de scriptieverdediging. Normaal gesproken krijg je dit zo'n 4 weken van de voren. Ik heb het examenbureau toen gevraagd of het mogelijk was dat er een nieuwe datum gepland kon worden, ik had niets geannuleerd, het was een open vraag. Helaas kreeg ik daarop geen reactie. Ik heb een paar dagen later gebeld met de vraag of mijn verdediging wel door ging, omdat ik nog geen reactie op mijn mail had gehad. De dame aan de telefoon vroeg het op dat moment na bij het examenbureau en kwam bij mij terug met het antwoord: Ja, het gaat door. Veel succes!

Vervolgens stond ik vol goede zin in Rotterdam om mijn scriptie te verdedigen, maar helaas waren er geen beoordelaars. De dame van het BCN gebouw nam contact op met het examenbureau en daar werd gezegd dat de verdediging niet door ging, want ik zou het zelf geannuleerd hebben. Wat behoorlijk bijzonder is, want ik had gebeld en doorgekregen dat het wel door ging. De reactie was dat ik gebeld zou worden voor een nieuwe afspraak. Ik heb die dag vervolgens zelf 4 keer moeten bellen om uiteindelijk aan het einde van de dag eindelijk een keer teruggebeld te worden. Ook toen werd ik slecht geholpen, omdat de reactie alleen maar was: we gaan een nieuwe datum voor je plannen. Om een excuus heb ik zelf moeten vragen, want dat werd niet aangeboden. Alle signalen van het gesprek wezen erop dat deze dame totaal geen zin had in het gesprek met mij, en zo snel mogelijk van me af wilde. Jammer. Misschien moet deze dame zelf een cursus communicatie volgen bij het NCOI? Iets waar je leert over luisteren, samenvatten en doorvragen.

Hoe dan ook heb ik nog steeds geen datum om mijn scriptie te verdedigen en voel ik me totaal niet gehoord of geholpen door het NCOI. Ruim 15.000 euro verder, maar een klein beetje empathie van hen? Ho maar.

Grappig overigens dat bij het kopje "zou u het NCOI aanbevelen" de voorinvulling standaard op "ja" staat. Men is behoorlijk vol van zichzelf zo te zien :)

Reactie NCOI Opleidingen:

Het is erg spijtig dat er rondom de planning van de scriptieverdediging onverhoopt een aantal zaken niet goed zijn verlopen. De student is voor niets op de locatie verschenen en heeft onze opvolging niet als prettig ervaren. Dat is allerminst onze bedoeling. We hebben de feedback uit deze review meegenomen ter verbetering van onze dienstverlening.
NCOI Opleidingen

Score voor NCOI Opleidingen: 0.5/5