Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Rosalie Kies

Ik heb meegedaan aan een cursus bij Stichting Landmerk en ik vond het buitengewoon bijzonder. Ik heb in 8 weken zoveel geleerd, me zo erg verdiept in onderwerpen en zoveel bijzondere mensen gesproken. Ik had redelijk hoge verwachtingen van de cursus, maar die verwachtingen zijn meer dan overtroffen. Ik vind Stichting Landmerk een enorm bijzonder instituut en hoop het nog een keer tegen te komen in mijn leven.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Retorica en Politiek

De bijzondere locaties waar we onze colleges hebben gekregen.
Personen van allerlei politieke niveaus die ons persoonlijk wat kwamen vertellen en de tijd voor ons namen.
De docenten die heel professioneel en tegelijkertijd ook heel leuk zijn.
De diversiteit in onderwerpen die voor bijkwamen bij de colleges en de speeches.

Meer vrouwelijke gastsprekers. Dit is iets wat ik persoonlijk qua diversiteit wel leuk zou vinden om te zien.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Het trainen met retorica. Ik denk dat dat komt omdat ik nergens ooit een plek heb gehad waar je in alle veiligheid en openheid kan oefenen met spreken, en dan ook vaak. De afgelopen cursus heb ik zoveel speeches gegeven en zoveel geleerd over hoe ik die kan vormgeven. Daar heb ik enorm veel van geleerd. Ook heb ik geleerd dat de colleges eigenlijk door middel van een gesprek de lessen vormde. Het gesprek werd af en toe een beetje bijgestuurd maar het was enorm interactief waardoor ik constant aanstond. Daar heb ik ook super veel van geleerd.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

De website is erg overzichtelijk en daagt ook uit om verder te kijken. Ik kon het aanmelden voor de cursus dan ook makkelijk vinden. Het aanmeldproces zelf vond ik erg fijn, omdat ik snel na mijn motivatiebrief, een e-mail terugkreeg. Een ander pluspunt aan de website is de informatie over alle docenten. Ik vond dat er fijn om even door te lezen zodat ik een beter beeld kon schetsen bij wie jullie waren.

Score voor Landmerk: 4.5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Retorica en Politiek