Bart

Teleurstellende ervaring met melding stormschade aan motorfiets

Reviewtitel:

Na aanvankelijke afwijzing van de claim (stormschade) op grond van de KNMI gegevens die KNMV had opgevraagd (het heeft in Dordrecht niet gestormd, uw motor zal wel omgegooid zijn) heb ik specifieke meteorologische gegevens aangeleverd waarna de KNMV meldde dat "nadere informatie van het KNMI" aangaf dat het inderdaad toch wel had gestormd in mijn woonplaats.
Het verwijzen naar een FOCWA bedrijf om eigen risico te voorkomen is moeilijk gebleken. Een FOCWA aangesloten motorhersteller is niet in mijn omgeving te vinden. Na telefonisch contact met de KNMV niet verder gekomen dan toch maar 100 km enkele reis met kapotte motor te gaan maken. Dus gekozen voor lokale hersteller en eigen risico voor eigen rekening genomen. Nu nog gedoe over de taxatiekosten: de hersteller moet de motor demonteren om een nauwkeurige schadebepaling vast te stelllen en heeft dat als zodanig vermeld bij de taxatiekosten, €150 ex BTW. Dit wordt voralsnog niet vergoed door de KNMV, vreemd. Na telefonisch contact op aanraden van KNMV aparte nota opgehaald bij hersteller zodat de kosten alsnog vergoed zouden worden maar na ruim een week nog niets gehoord, alleen 2 mails (geautomatiseerde mails natuurlijk) om mijn laatste contact met de KNMV te waarderen. Komt onhandig over.

Score voor KNMV verzekeringen: 2/5