ISBW

Inge

Ik vond het een heel leerzame, leuke en interessante opleiding. Niet direct toepasbaar op mijn eigen werkzaamheden, maar dat heeft alles te maken met mijn functie en mijn groei naar een andere functie. De lesstof is goed te lezen en zeer herkenbaar toepasbaar op mijn eigen organisatie. Het heeft voor mij veel inzichtelijk gemaakt. Een mooie vraag die paste binnen de organisatiepsychologie was 'en hoe vaak vragen ze op je werk naar je studie? En waren ze trots dat je de eerste modulen hebt gehaald? Op welke manier mag je nu deze informatie toepassen op je werk?' Toen werd ik me heel bewust van het feit dat ik de opleiding vanuit mijn werk mag volgen, maar dat ze verder nooit meer iets vragen over de studie aan mij. Dus daarmee dacht ik.... he hier ligt nog wel iets te winnen voor onze organisatie.

Het aantal opgegeven uren voor de opleiding per week, dat was voor mij zeker niet voldoende. Enkel het lezen van de stof was de tijd voor nodig. Voor het maken van beide moduleopdrachten heb ik een week vrij genomen van mijn werk en dat had ik ook werkelijk nodig.

Door COVID was de opleiding online en dit vond ik een groot nadeel. Ik zat de hele dag online naar een scherm te kijken en de dynamiek onderling was er niet of nauwelijks. Het is dan erg zenden vanuit de leerkracht in plaats van samen de opleiding volgen. Er ontstaat geen band met andere deelnemers en dat is jammer want juist het discussiëren samen levert veel inzichten op.

Bij verandermanagement was de groep iets kleiner en daarbij zaten we allemaal online live in de meeting. Bij organisatiepsychologie was de groep groter en waren we alleen via een tegeltje aanwezig. Dus dan zie je alleen de leerkracht en presentatie. Dat vond ik echt een dooddoener. Om dan je concentratie erbij te houden, vond ik heel erg lastig.

Privé vond ik het vrij pittig omdat ik naast mijn studie 34 uur werk en twee kinderen thuis heb. Vooral dat de kinderen niet meer vroeg op bed liggen, maakt dat ik 's avonds niet veel kon doen. Dus al het leeswerk kwam neer op de weekenden en de opdracht daar heb ik dus twee keer een week vrij voor genomen. De opdracht is ook groter dan ik in eerste instantie dacht. Overigens wel heel erg leuk om te doen.

Reactie ISBW:

Bedankt voor je feedback, Inge! Je feedback zullen we intern doorzetten ter verbetering van de opleiding. Verder kunnen wij ons goed voorstellen dat online les, niet de vorm naar je voorkeur is geweest. Echter door de COVID-19 maatregelen was dit buiten onze macht om. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
ISBW

Score voor ISBW: 3/5