Jos

Greenchoice weigert de terugleververgoeding te verhogen nu de prijzen voor stroom zo gestegen zijn. Schandalig en niet uit te leggen. Greenchoice wacht tot de minister een fatsoenlijk vergoeding dwingend voorschrijft.

Reactie Greenchoice:

Beste Jos,
Wij hebben mensen die zelf stroom opwekken altijd graag willen stimuleren en willen dat nog steeds. We doen daarom graag een poging toch uit te leggen waarom onze teruglevergoeding niet net zo hoog is als de leveringstarieven.
Wij krijgen stroom die aan ons wordt teruggeleverd vaak nauwelijks verkocht, omdat dit op momenten is dat er een overschot aan zonne-energie is. Vaak krijgen we voor deze stroom daardoor veel minder dan ons teruglevertarief van 11,5 cent of zelfs niets. Het deze dagen populaire idee dat wij flink verdienen aan de teruglevering van onze klanten klopt dus niet, integendeel: wij investeren hier veel geld in, want wij zijn de energieleverancier met relatief gezien de meeste klanten die zelf energie opwekken.
Om een hogere vergoeding te kunnen geven, zouden we nog meer geld hierin moeten investeren. Dit zal ergens vandaan moeten komen en kan er toe leiden dat we bijvoorbeeld onze vaste kosten zullen moeten verhogen.
Het is dus geen onwil om een hogere vergoeding te geven. We hebben alleen niet oneindige middelen en moeten dus afwegingen maken waarin we die investeren. We willen bijvoorbeeld ook steun kunnen blijven leveren aan energiecooperaties, een hoge vergoedinig geven aan mensen met Zonnedelen, mensen met Winddelen faciliteren, bosprojecten blijven ondersteunen en ons spaarprogramma voor trouwe klanten doorzetten en uitbreiden, om een greep te doen uit de initiativen die wij uitvoeren en ondersteunen.
Hopelijk helpt dit iets om onze overwegingen bij de terugleververgoeding te begrijpen.
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 0.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee