Marcel Lebouille

Zeer slecht.
Tijdens kraamperiode werden we gebeld voor een offerte en werd dat via email gestuurd. en nu bleek dat in de kleine letters van email stond dat als we niet reageerden we automatisch overgezet werden van vattenfall naar engie. We hadden opsich wel naar de offerte willen kijken, maar deze aggresieve verkoopmanier bevalt ons niet. En na paar keer met engie en vattenfall gebeld te hebben, is het blijkbaar onmogelijk om in een systeem het stop te zetten. Hoe dan? Een klant toevoegen en geld innen gaat prima blijkbaar, maar aangeven dat er iets helemaal niet correct is gegaan, is blijkbaar moeilijk of not done voor hun systeem. Belachelijk. Onmiddellijk hebben we via vattenfall (want dat kon niet via engie) geregeld dat we weer werden omgezet. Maar dit leuke telefoontje van engie gaat ons meer dan 300 euro kosten! Je kunt je voorstellen dat we dia via social media aan onze vriendenkring gaan doorvertellen en alles behalve blij zijn met Engie’s verkooptactiek. Bedankt voor jullie kraamcadeau Engie. Met vriendelijke groet, Fam. Lebouille

Geen agressieve verkoop of kleine letters als men aangeeft naar een offerte te kijken. Pas de systemen aan voor dit soort situaties.

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Hallo Marcel,
Bedankt voor je toelichting op je eerdere review. Het is uiteraard erg vervelend als je een aanbod toegestuurd krijgt en het niet duidelijk is dat de aanmelding voortgezet wordt zonder annulering binnen de bedenktijd.
Inmiddels ben je ook geen klant meer van ENGIE. Ik zie dat hier eerder ook contact over opgenomen is en mijn collega een klacht heeft doorgezet naar de betreffende tussenpartij.
Charnella

Score voor ENGIE Energie Nederland: 0.5/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: Stroom en gas (verplicht via agressieve verkoop)