KO1831166

Ik ben via een zeer correct klinkende tussenpersoon aangemeld die mij ongesanctioneerd veel lagere tarieven doorgaf en die mij verzekerde dat de overstapkosten 100% zouden worden vergoed.
"En omdat ze zo groot zijn kunnen ze ook lagere tarieven in rekening brengen dan anderen."
Ik was wel vaker overgestapt en dat was altijd eerlijk gegaan. Vandaar dat ik het contract niet had gecheckt. Toen ik zag dat de tarieven én de vergoedingen niet klopten werd ik evenwel door Engie aan hun contract gehouden, en de gegevens van de tussenpersoon worden door de Klantenservice niet aan de klanten door gegeven, dus dat opgenomen verkoopbandje daar heb je als klant niets aan, omdat je je daar in de praktijk niet op kunt beroepen. Engie vergoed max. € 200 en zelf brengen zij ingeval van een overstap € 350 in rekening, terwijl bij andere energie aanbieders "gewoon" € 250 wordt vergoed en € 250 in rekening wordt gebracht. Dit is dus ook nog € 150 Overstapwinst voor Engie middels de kleine Lettertjes, boven op hun forse Tarieven van resp. € 0,23 normaal elektra tarief en € 0,80 voor gas. Ik betaal nu ter vergelijking € 0,206 en € 0,72 voor een kub m3 gas. Concluderend; Weinig solidarité met hun eigen clientèle.

Transparantie over de tussenpersonen van wie Engie en dus ook hun klanten gebruik maken. Tot 2018 verrekenden Energiemaatschappijen onderling die € 250 overstapkosten. Door de Privacywet van 2019 mag dat niet meer en moeten klanten dit zelf voorschieten en terug vragen. En Engie neemt dit dan tegelijkertijd ongestraft ter hand om € 50 minder te vergoeden en € 100 meer te vragen aan hun klanten. Ik vind dit een afkeurenswaardige Moralité.

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van uw ervaring met ENGIE. Ik lees uw verhaal en merk dat u het niet helemaal eens bent met hoe dit verlopen is. Verder zie ik ook dat er meerdere malen contact is geweest met onze klantenservice en wij u zo goed mogelijk hebben geprobeerd te helpen hierbij.
Helaas kan ik aan uw klacht niets veranderen gezien wij al alle stappen hebben ondernomen hiervoor.
Wel wil ik u nog meegeven dat de opzegkosten die ENGIE kan vergoeden altijd maximaal € 125,00 per aansluiting zijn. Als uw vorige leverancier andere kosten terug vordert van bijvoorbeeld een reeds door hen vergoedde boete of een welkomstgeschenk krijgt u dit bij geen enkele leverancier terug betaald. De boete die ENGIE in rekening mag brengen als u vroegtijdig een vast contract verbreekt is ook € 125,00 maximaal per aansluiting.
Echter mogen wij volgens de voorwaarden een reeds door ENGIE vergoedde boete van uw vorige leverancier (deels) terug vorderen op uw eindafrekening als ENGIE niet 12 maanden aaneengesloten uw energie heeft geleverd.
Ik hoop dat het zo wellicht iets duidelijker voor u is hoe het precies werkt met de opzegkosten en vergoedingen.
Hartelijke groet,
Charnella - ENGIE Webcare

Score voor ENGIE Energie Nederland: 0.5/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: 3 Jaar Gas en Elektra, Engie Opgewekt