K. de Berg

Minder positief; Ik ben telefonisch benaderd en mij werd een maandbedrag genoemd dat een stuk lager was dan het bedrag dat ik betaalde. Mij werd uitgelegd hoe de berekening tot stand kwam. Vervolgens heb ik aangegeven dat er ten onrechte al de door mij opgewekte energie werd afgetrokken. Dit was niet zo volgens de persoon die ik aan de lijn had. Hij stuurde mij na aandringen de overeenkomst toe en daar bleek inderdaad uit dat hij het verkeerd had gedaan. Na de juiste waardes te hebben ingevuld op gaslicht.com bleek ik via hen goedkoper uit te zijn bij de leverancier Engie dan wanneer ik direct via Engie zou doen. Hierover heb ik contact gehad met een medewerker van Engie en zij heeft het mij uitgelegd hoe dit ontstaat. Ook heb ik haar aangegeven dat ik niet begrijp waarom nieuwe klanten een bespaarpakket krijgen en bestaande klanten zoals ik niet. Dit zou ik wel krijgen als ik via mijnengie mijn contract zou verlengen. Tot op heden heb ik daar niets van gezien. Kortom een lang verhaal met een minder prettige ervaring. Toch heb ik ervoor gekozen om bij Engie te blijven o.a. omdat mijn verbruikshistorie zo niet verloren gaat en ik niet direct de behoefte had om over te stappen naar een andere leverancier.

-Mensen met enige kennis aan het telefoonteam toevoegen
-Duidelijk communiceren wanneer je waarop recht hebt

Reactie ENGIE Energie Nederland:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw review. U geeft aan dat er een duurder contract aangeboden is van ENGIE dan toen u zelf de gegevens heeft ingevuld via een vergelijkingswebsite. Als ik het goed begrijp komt dit deels ook doordat de verbruiken en teruglevering anders zijn ingevuld.
Dat is natuurlijk niet prettig, deze moeten namelijk wel overeenkomen voor een goede vergelijking. Ik lees ook dat u graag een contract inclusief een bespaarpakket had gewild. Dit is niet alleen voor nieuwe klanten want ook bestaande klanten kunnen hier gebruik van maken.
Om de gegevens er even bij te pakken van u zou ik u willen vragen een e-mail te sturen met uw klantnummer, postcode en huisnummer. Dit mag via socialmedia.nl@engie.com. Alvast bedankt!
Charnella - ENGIE Webcare

Score voor ENGIE Energie Nederland: 2/5
Beveel je dit bedrijf aan Nee
Product of looptijd contract: elektra en gas