Benno en Miranda

Maandag 3 juli was het voor ons de eerste keer dat we met een busreis weg gingen, 8 dagen Karinthië. Aangezien het centrale punt bij ons bijna in de achtertuin ligt ;), gingen we met ff weg/bolderman, wel zo gemakkelijk dachten wij!
Het was voor meerdere stellen de eerste keer dat ze met de bus op vakantie gingen en deze vonden het allemaal in één woord geweldig!! Ook andere stellen die al vaker weg waren geweest zeiden dat dit toch wel het beste was!
Dit omdat we een TOP chauffeur/reisleider hadden, onze Otto, wat kan die man rijden, regelen en vertellen, chapeau!!!
Hij wist ondanks dat hij deze route bijna niet rijdt overal de weg, van alles te vertellen en te regelen. Hij bereidt zich namelijk goed voor. Top!!
Ff de bus opruimen, ff verse koffie zetten, ff de koeling aanvullen, noem het maar op. De bus, uit het zuiden van het land, was ook super, lekkere stoelen, goed verstelbaar, veel beenruimte, goede airco en we hadden veel plek omdat we maar met 29 personen zaten, wat een luxe!
Het was een super gezellige groep die altijd op tijd weer in de bus zat! Wat hebben we veel gelachen!
We zaten in hotel Rossmann in Greifenburg! Een eenvoudig gezellig familiehotel met super vriendelijk personeel, die bijna altijd aan het werk waren. De dames Mathilda en Melanie waren een super duo, wat een energie zat daar in!! Wel jammer dat het zo dicht aan de doorgaande straat staat. Veel verkeer. Met slapen hadden wij er geen last van, we sliepen achter het hotel in een dependance met uitzicht op de bergen!
Verder hebben we van alles gezien en gedaan wat er in de folder stond en meer. Ook Spittal an der Drau maar die mogen ze vervangen door iets anders want dat geeft geen toegevoegde waarde aan de reis.
De terugreis was ook weer een feestje via de Grossglockner naar Denkendorf waar onze overnachting was, Gasthof-pension Post. Eten en ontbijt was prima. Maar wat een vreselijk verschrikkelijk chagrijnig personeel pfffff, jammer want ze zijn toch het visite plaatje. Moest het toch ff noteren!
Dus deze reis is erg aan te raden, zeker met een chauffeur als Otto!! Nog ff zijn naam noemen want die man is in één woord GEWELDIG!! Heeft enorme passie voor dit beroep. Volgende reis zouden we graag Otto weer als chauffeur/reisleider willen!!
Grtjssss van Benno en Miranda

Welke reis heeft u gemaakt?

8 dagen Karinthië

Score voor Effeweg.nl: 5/5