K. Grts

Zeer slechte ervaring mee. Tot op heden nog nooit zo afgezet door een webshop. Topservice? Dikke zever. Op een paar vaste klanten en kennissen na, tussen de fake profielen die zogenaamd allemaal een 10 geven, kan je de echte reacties terug vinden op verschillende reviews. Mijn verhaal, wat ik graag uit de doeken doe, omdat de verkoper graag reageert op reviews volgt hier...Ik koop 2 kledingstukken. Ten eerste de maten die vermeld worden kloppen niet. Op eerste zicht lijkt de opmerking van de webshop "valt kleiner of groter dan normaal" een goed hulpmiddel. Na ontvangst van de goederen bleken de maten die zogezegd veel te klein gingen uitvallen, eigenlijk zelfs redelijk in de buurt te komen van de echte fabrieksmaat. Op dat punt, persoonlijk, al op het verkeerde been gezet. Dan na de bestelling te hebben geplaatst krijg ik de volgende dag een bericht dat de maten in kwestie niet in stock zijn. Website vermeldt wel "in stock". Ook de optie "achteraf betalen" lijkt bij het plaatsen van de bestelling plots met een technisch probleem te kampen, waardoor je dus verplicht wordt om met kaart of vooruit te betalen. Meer dan 100€ betaald en maten dus niet op voorraad. Ik reply dat ik dan graag voor de terugbetaling wil opteren. Tenslotte gewoon even +100€ storten voor de fun doe je niet en je wilt je geld direct terug. De verkoper begint toch andere voorstellen te doen van "we hebben een soortgelijk artikel of ik kan een ander maatje bestellen". Op zich lijkt dit een soort van service, waardoor ik me eigenlijk laat misleiden en dus niet achter een directe terugbetaling vraag v/h volledige bedrag. De voorgestelde maat zou snel worden geleverd (toch een week moeten wachten) maar ok, ik ontvang mijn pakketje. Een week later, maar binnen de verplichte 14 dagen na aankoop, ontvang ik het bedrag teruggestort van 1 artikel. Bij nazicht, lijkt er per ongeluk te weinig gestort. Ook al spreken we hier over een paar centen, terugbetaling hoort correct te zijn. Hier gaat het dus weeral mis. Vol enthousiasme doe ik mijn pakketje open en daar zit het kledingstuk dat ik besteld had op "maat van de verkoper". Aangezien deze site een weinig klantvriendelijk of easy retourbeleid heeft, lees ik eerst goed al hun regeltjes na...want zo ben ik, een mens met normen en waarden, correct en beleefd. Ik zorg dat ik fris gewassen zonder parfum of sterk ruikende zeep (zoals men ergens vermeldt op hun voorwaarden) het kledingstuk aantrek. Ik heb het amper aan gehad om te passen wanneer ik besluit dat de maat toch niet de juiste is voor mij. Ik vul het retourformulier in en stuur een mail naar de shop dat ik het ga terugsturen. Ik pak het zeer netjes in, mooi opgevouwd steek ik het in de enveloppe. De volgende dag gaat het op de post. Krijg ik een paar dagen later ineens te horen dat het topje naar rook ruikt. Nu daar val ik dus stijl van achterover. Ikzelf rook niet en er waren ook geen rokende mensen aanwezig in mijn huis wanneer ik het paste. Wel gezegd dat een familielid wel rookt in huis. Nu kan ik er in komen wanneer men een kledingstuk ligt te passen terwijl je al dampend aan een sigaret zou trekken dat de kans wel is zou bestaan dat er een geurtje zou hangen in de kleding. Wat dus niet het geval is, maar ik probeer even te redeneren als de verkoper. Iets dat zogezegd totaal onverkoopbaar is verteld men mij. Alsof het pakket al smeulend in hun magazijn retour binnen kwam zo hard zou het kledingstuk stinken. Alsof er een theekransje mee gehouden is in een coffeeshop? In jaren internet shoppen en af en toe retourneren heb ik nooit een opmerking gekregen. En nu beweert deze webshop dat ik bijna een crimineel ben die misbruik zou maken van het retourbeleid? Men zou het moeten buiten hangen om te verluchten en als ik dan heel veel geluk zou hebben zouden ze het misschien terugbetalen. Maar indien niet, zonder pardon retour niet ontvankelijk, maw fluiten achter uw geld en opgescheept zitten met iets dat niet past. Wanneer ik de bovennatuurlijke reukzin van de verkoper even in twijfel trek zou ik de verkoopster zo hard hebben geschoffeerd dat ze zonder boe of bah het pakketje terugstuurt. Alsof een schooljuf haar studenten (lees klanten) even op de vingers tikt, want zij is baas. Rechten van de koper daar trekken ze hun niks van aan. Dit is in mijn ogen gewoon profiteren op de kap van de koper. Retour nee hoor, 8 op 10 zal jij als koper kunnen fluiten achter je geld omdat ze een of ander flauw excuus gaan vinden.... ik wil graag mijn geld terug!

Reactie Clubwear Company:

Beste Ken,
Een retour insturen die vervolgens niet geaccepteerd word omdat deze niet voldoet aan de algemene voorwaarden van de webshop ( volledig getoetst aan europese wetgeving) is nooit leuk. We hebben je retour ontvangen en deze stonk zodanig naar rook dat het product voor ons onverkoopbaar is. Jij zou immers ook geen nieuw produkt willen bestellen om vervolgens de envelop open te maken waarna de geur van rook je tegemoet komt, toch? Ook al rook je zelf niet, als een produkt een paar dagen in de kamer ligt waar een ander wel rookt, stinkt het naar rook. We hebben het produkt op onze kosten aan U geretourneerd. Uiteraard is elke ontevreden klant er 1 te veel, het spijt ons dan ook dat we u niet tevreden kunnen stellen.

Score voor Clubwear Company: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
2 tops