Beursman

Tevreden over bestelling
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
Gebruiksvriendelijkheid website

Jeff

Op de eerste plaats zijn de week- en maand updates altijd interessant om te lezen. Ik heb vanaf begin dit jaar voor € 12.000 ingelegd door mee te gaan met de adviezen van de Beursman. Eigenlijk kwam de Beursman hoofdzakelijk met koopadviezen van grondstoffen zoals olie, koffie en suiker, goud en zilver. Inmiddels sta ik 20% in de RODE cijfers. € 2500 verdampt!

Veel ETF's hebben Amerikaanse bedrijven onderliggend. De economie is daar momenteel niet erg florissant en de verwachting ook zeker niet! Daarom staat de Dollar ook nog eens zwak en opzichte van de EURO. Pas daar goed voor op! Als je een aankoop doet in de DOLLAR valuta dan raad ik je aan om een dollarrekening aan te houden. Bij mij gaan de verliezen nu dubbel zo hard!

Daarnaast vind ik de aankoop strategie van de Beursman enigszins ondoorzichtig. Ik leg uit waarom. Als Beursman een aankoop doet dat weet je nooit voor welk bedrag dat is. Of hij bijkoopt of dat het een volledig nieuwe aankoop is.
Bij een verkoop weet je nooit of de Beursman alle ETF's verkoopt of dat hij ook nog een aantal aanhoudt. Daarnaast voert hij een dollar rekening. Dat betekent dat als hij op 5% winst zit, jij wel op -5% kan zitten omdat de valutakoers negatief is. Pas daar dus voor op en ga nooit blindelings mee!
Daarnaast de korte en lange termijn strategie. Een leuk idee. 80% kans dat er binnen een maand 5% of meer rendement behaald wordt. Maar als dat niet wordt behaald dan schuift de Beursman hem net zo lang door totdat hij ooit een keer op dat rendement komt. Desnoods tussen tijds nog een keer bijkopen op een dieptepunt. Daardoor zijn de resultaten altijd positief. Voor de Beursman natuurlijk prima. Maar jij kunt geheel andere doelen hebben en hebt het geld misschien wel weer eens nodig. Hoe dan ook pas op!

Zoals eerder genoemd weet je bij verkoop nooit of de Beursman alle ETF's verkoopt of er ook nog een aantal aanhoudt.
Ik ben in beginsel aardig meegegaan. Ik pakte net nog een topje mee van het positieve sentiment op de beurs waardoor ik dacht; hé, deze formule werkt goed voor mij. Het tegendeel blijkt nu. Gebruik je gezonde verstand en stap niet blindelings in alles wat de Beursman koopt.

Heldere communicatie

Geef de portefeuille weer zodat een gebruiker kan zien wat er gekocht of verkocht wordt ten opzichte van de portefeuille.

Reactie Beursman:

Het is waar dat de resultaten in groep J de grondstoffen en ook groep K de grondstofsector dit jaar nog tegenvallen. In de andere 10 groepen zijn dit jaar wel hele goede resultaten geboekt. Een goede spreiding is noodzakelijk om een goed rendement te behalen. Meer info over spreiding staat op de website: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen/spreiding-ETF-indextracker
Door bij de broker een Dollarrekening aan te houden is het valuta risico beter in de hand te houden. Meer info staat op de website: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen/Dollar-ETF-index-tracker .
Voor de korte termijn strategie wordt maximaal 5 keer gekocht. Bij iedere korte termijn verkoop staat de aankoopdatum. Een verkoop voor de lange termijn strategie is altijd een volledige verkoop met vermelding van het aantal aankopen en de aankoopdatums.

Score voor Beursman: 2.5/5
Zou u Beursman aanbevelen? Nee