Al gehele ervaring
Netheid van de touringcar
Eenvoud boeken
Klantvriendelijkheid chauffeur

Jan

Juli 2018 zijn wij met Bak Reizen naar Schotland geweest. Er was geen gids, de chauffeur was er niet bekend. Hioj schrapte ondanks protesten op eigen gezag onderdelen uit het programma. Beschreven toeristische routes werden slechts deels gereden. Fotostopjes werden nauwelijks gemaakt en dienden vooral als rookpauzes voor de chauffeur. Zijn motto: Dan zijn we lekker vroeg bij ons hotel. Die hotels waren overigens van matige kwaliteit: dat in Oban was rijp voor de sloop. Een uitzondering was Aberdeen. Daar hebben we ook heel lekker gegeten. We kwamen voor het prachtige landschap, maar niet om dat slechts vanuit een rijdende bus te zien.

Al tijdens de reis hebben wij en anderen dit bij de chauffeur aangekaart. Zijn reactie: Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. De heer Olaf Bak reageerde na ruim een maand en diverse brieven en mails op dezelfde wijze: Andere routes deden er niet toe want tenslotte was heel Schotland mooi. Ook wilde hij ons doen geloven dat een gids zo'n 200 euro per persoon zou hebben gekost. Wij weten uit ervaring dat je overal plaatselijke gidsen kunt huren die voor een habbekrats werken. In Edinburgh, Aberdeen en Glasgow zou dat een aangewezen oplossing zijn geweest. Eigenlijk zaten we volgens de heer Olaf Bak te zeuren.
Eens kijken of de Geschillencommissie Reizen er net zo over denkt. De reis krijgt van ons een mager 5je, alleen omdat het land zo mooi is.

Sterke punten tijdens uw reis

Zie bovenstaande

Score voor Bak Reizen: 2.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Soort kamer/ arrangement: 2-persoons kamers