VAB

Hans en Katelijne Danssaert

Annuleringsverzekering voor een Poolexpeditie: door Corona wordt de reis een jaar uitgesteld naar september 2022. Groenland op deze manier is alleen in september mogelijk. VAB volgt dit uitstel niet en geeft - in tegenstelling tot de annuleringsverzekeringen van de andere reizigers die tot december 2022 verlengen - slechts verlenging tot 30/6/22. De belangrijkste maanden vlak voor vertrek worden dus niet meegenomen. Het gaat hier over een substantiële verzekering van een poolexpeditie naar Groenland voor 2 personen.
We zagen deze houding totaal niet aankomen. Eerdere ervaringen met de reisverzekering van VAB waren ronduit positief. Vandaar onze keuze voor VAB.

Reactie VAB:

Beste Hans en Katelijne,
Bedankt voor je reactie. We begrijpen dat het vervelend was voor veel personen die hun reis in het water zagen vallen door het reisverbod. Om hieraan tegemoet te komen, bieden we onze klanten de mogelijkheid hun tijdelijke contract te verschuiven in de tijd voor een latere reis. Met de verlenging tot uiterlijk 30/06/2022 bieden we al heel wat flexibiliteit. Het spijt ons dat we geen andere datum kunnen hanteren en dit niet aan jullie verwachtingen voldoet. We hopen met het huidige vooruitzicht dat de reis nu wel vlot kan doorgaan.

Score voor VAB: 1/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Annuleringsverzekering