VAB

Franki Olieu

Na pech werd mijn auto getakeld en naar de Midasgarage gebracht waar ik herstellingen en onderhoud laat doen. Daarna kreeg ik van VAB een vervangwagen (waarvoor ik in mijn lidmaatschap betaal). Twee dagen later werd ik door de garage verwittigd dat de dieselpomp in mijn wagen defect is en dat het vervangen van brandstofpompen niet wordt gedaan in Midasgarages.
Daarom ging ik onmiddellijk op zoek naar iemand die de pomp zou kunnen vervangen bij mij thuis in de garage. Nu moest ik alleen nog mijn wagen terug bij mij thuis krijgen. Ik dacht dat het een kleine moeite zou zijn voor VAB om mijn wagen op te halen en bij af te zetten bij mij thuis. Maar dat bleek bij telefonisch contact redelijk verkeerd gerekend. Ik wees erop dat ik nog altijd pech had met mijn wagen en niet kon rijden. Als antwoord kreeg ik dat het mijn schuld was dat de wagen in een Midasgarage stond en dat ik maar op de hoogte moest zijn dat die geen herstellingen doen van brandstofpompen. Alsof ik op voorhand wist wat het pechprobleem was. Er werd mij ook op gewezen dat de wegenwachter mij van het probleem op de hoogte bracht. Het enige wat die deed was de auto proberen te starten en mij ervan te overtuigen dat er geen diesel meer in mijn tank was, hoewel de brandstofmeter nog een eind boven de reserve stond. Na het opladen van de auto wou hij persé bij een tankstation stoppen om extra diesel te tanken, waarna de auto natuurlijk nog altijd niet startte. Tot zover waarvan de wegenwachter mij op de hoogte bracht.

Dus ik moet van VAB zelf op voorhand weten wat het probleem met mijn auto is en of dat zal kunnen hersteld worden in de garage van mijn keuze. Kortom ik moet als leek meer weten dan een wegenwachter. Mijn kennis over brandstofniveau is in ieder geval al beter, dat is dus al een mooi begin. Conclusie was dat het mij nu 150 euro zal kosten om de auto van de garage naar mij thuis op een andere garage te brengen door de VAB, een ritje van een vijftal minuten...

Ik sta dus nog altijd met pech en moet maar 'mijn plan trekken'. Dat noem ik nogal eens behulpzaamheid! Regeltjes zijn regeltjes bij de VAB... Op de koop toe werd er ook nog subtiel gesuggereerd dat ik een 'profiteur' was, die onnodig de VAB lastigviel. Gelukkig probeer ik altijd beleefd te blijven.

Tenslotte wil ik de commentaar van een andere klant bevestigen. Bij de telefonische melding van pech werd er mij opgewezen dat ik verplicht was een mondmasker of sjaal te dragen bij aankomst van de wegenwachter. Groot was mijn verwondering toen die aankwam zonder mondmasker en zich ook duidelijk geen zorgen maakte over afstand houden. Alleen klanten moeten dus blijkbaar de coronaregels volgen.

Gisteren kwam een sms'je of ik punten wou geven op de interventie. Omdat ik al bij al geholpen werd gaf ik maar een 10. Na vandaag zou dat een dikke nul zijn!! Menselijkheid is hen vreemd.

Reactie VAB:

Beste Franki, wat jammer dat je deze ervaring had. We vinden het jammer dat de communicatie met onze alarmcentrale niet vlot verliep. Als je een bijkomende sleep wenst, dan is dit steeds tegen betaling ongeacht de afstand. Daarnaast doet onze wegenwachter een eerste vaststelling met beperkte middelen. Het is daarom niet altijd mogelijk om concreet uitspraak te doen over het technisch probleem. Hij meldde al dat er een probleem was met het brandstofsysteem, maar ook dit kan veelzijdig zijn. Verder passen onze wegenwachters zoveel mogelijk de coronamaatregelen toe en dragen ze zeker een mondmasker van zodra de afstand van 1,5 m niet kan gewaarborgd worden. Het spijt ons dat onze dienstverlening niet voldeed aan uw verwachtingen.

Score voor VAB: 0.5/5
Zou je dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: pechverhelping