ZONZ

Kwaliteit van de producten

Bert Jan van den Berg

Zonz levert opzich prima producten. Minpuntjes zijn wel dat ik nog net een ouder model harmonicadoek had waarbij de staaldraadconstructie en de stabilisatiestangen niet geheel aan mijn verwachtingen voldoen. Het doek hangt nu te snel door en niet meer strak. De spanning van de een-staaldraadconstructie is te beperkt waardoor het open en dichttrekken steeds zwaarder wordt. Ook de bijgeleverde werkinstructie was onvoldoende. Filmpjes op de site heb daarnaast herhaalderlijk moeten bekijken om voor mijzelf een goed werkinstructie te maken. Nu het doek hangt biedt het wel de schaduw die je wilt hebben. Uiteindelijk gaat het daar om.

Vlotte levering, voldoende keus in materialen.

Zie beschrijving hierboven.

Reactie ZONZ:

Beste Bert Jan,
Bedankt voor je feedback. We zullen nog meer aandacht steken in de werkinstructie, te vinden op: https://www.zonz.nl/montage-schaduwdoek-harmonicadoek/
Hopelijk heb je wel een draadspanner aan het begin en aan het einde van de staaldraad gemonteerd. Als die voldoende op spanning staat, zou het schuiven goed moeten gaan. Anders hebben we nog deze oplossingen:
-Heb je gecontroleerd of de staaldraden exact recht boven de doekogen hangen (montagefout)? Zo niet, dan hangen de karabijnhaakjes (bij een maatwerk harmonicadoek) scheef en staat er teveel spanning op.
-Is de staaldraad voldoende opgespannen, zodat deze minimaal doorhangt? Draai de draadspanners aan.
-Smeer de staaldraad in met vaseline! Je zult zien dat dit helpt 😉

Score voor ZONZ: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja