Els

24 januari stond de installatie gepland van onze zonnepanelen.
De dag ervoor werden we gebeld met de melding dat het aantal overeengekomen panelen misschien toch niet ging passen.
Vonden wij vreemd dat dit nu pas naar voren kwam. Maar er was een plan B, een andere lay-out en een paneel minder. We zouden ter plaatse verder kijken.

Op de dag van de plaatsing bleek het aantal overeengekomen panelen inderdaad niet mogelijk. Maar ons dak bleek in de huidige staat ook niet geschikt. Onze buren verderop waar dezelfde middag panelen zouden worden geplaatst door Zonneplan kregen dezelfde boodschap. En in onze regio was dit kennelijk vaker het geval. Waarom dan niet eerst schouwen bij oude huizen als dit bekend is. We hebben maanden voor niets gewacht. Een domper.

Van zonneplan hebben we niets meer gehoord. Een belletje achteraf had ik wel op z'n plaats gevonden.

Vriendelijke monteurs

Kom eerst het dak schouwen bij oudere woningen

Reactie Zonneplan.nl:

Vanwege de staat van het dak hebben wij helaas de installatie niet kunnen uitvoeren.
Zonneplan voert een schouwing uit op de dag van installatie. Gezien de huidige levertijden kunnen we ons voorstellen dat de uitkomst dan teleurstellend is.
Het is verstandig het dak te laten vervangen. Samen hebben we afgesproken dat wanneer u hierna zonnepanelen via Zonneplan aanschaft, wij de eerder overeengekomen prijs hanteren. Zo maakt u geen extra kosten voor de zonnepanelen.

Score voor Zonneplan.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: Zonnepanelen