A Kruiningen

De opbrengst blijft ver achter bij de beloofde opbrengst. Er worden veel excuses verzonnen maar ik kan goed vergelijken met andere panelen op het dak. De servicedienst is niet bereid om te komen kijken. Benieuwd of deze recensie ook op internet komt ...

gewoon nakomen wat beloofd wordt.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review waarin u aangeeft dat de opbrengsten van uw installatie achterblijven ten opzichte van de prognose.
Wij hebben uitvoerig naar de opbrengsten gekeken, we hebben ze vergeleken met andere installaties in de buurt en we hebben contact met u hierover gehad. De volgende factoren spelen een belangrijke rol in het achterblijven van uw opbrengsten:
- De opbrengsten van de installatie op uw schuine dak zullen in de winter hoger zijn dan de opbrengsten op uw platte dak, omdat deze hellingshoek gunstiger is voor de laagstaande zon. De opbrengsten van de installatie op uw platte dak zullen in de zomer juist hoger zijn, als de zon hoger staat. Het klopt dus dat uw andere installatie op het schuine dak nu hogere opbrengsten heeft.
- Ten tijde van de installatie stond er een boom in de tuin die voor schaduwwerking op het platte dak zorgde. Dat heeft invloed op de opbrengsten. De boom is 4 weken geleden, half november, gesnoeid. Helaas is het weer afgelopen oktober en november niet gunstig voor de zonnepanelen geweest, waardoor u niet direct effect van het snoeien van de boom heeft gehad. U zult dit in de lente echter direct merken.
- Onze werkvoorbereider heeft uw installatie gecheckt en er is technisch gezien niks mis. De installatie werkt naar behoren en de opbrengsten komen overeen met vergelijkbare installaties.
- Zoals aangegeven stijgen de opbrengsten in de lente, vanaf maart, behoorlijk. De maanden november t/m februari tellen slechts voor 10% van de jaarprognose mee. Daarom is ons advies om in de lentemaanden een vergelijking met de opbrengsten en de prognose te maken.
Wij hebben contact met u hierover gehad en bovenstaand advies besproken. Als u vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.^Saskia

Score voor Zonneplan.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: zonnepanelen