Filip

Ik ben sinds begin september begonnen met de aanvraag en aanvankelijk verliep alles vlot en correct. Alles zag er goed uit, alles kon, etc. In de tussentijd ook al onze netbeheerder ingelicht op verzoek van Zonneplan. Begin november (na 2 maanden dus) wordt er aangegeven dat er iemand langskomt, want er is onduidelijkheid of er in onze voortuin wel een steiger geplaatst kan worden. 9 december (!, een maand later dus) komt er een elektricien langs, die aangeeft dat hij ook even moet kijken i.v.m. het plaatsen van een steiger (ik moest allemaal foto's maken, want zijn telefoon was leeg). Ik heb al op meerdere momenten allerlei foto's aangeleverd, maar ok. Op 11 december belt Zonneplan met de mededeling dat zij de panelen toch niet kunnen plaatsen (datum van plaatsing was begin januari gepland), mede i.v.m. de hellingshoek van het dak, waarover nooit enige discussie was!. Dit op basis van installateurs die een aantal foto's beoordelen. Er is nooit een degelijke schouwing gedaan. Wij zijn 3 maanden lang aan het lijntje gehouden. En wat krijgen we: helemaal niets!! Onbegrijpelijk. In het begin allemaal prima, maar verder in het proces: moeizaam en uiteindelijk: Anticlimax.

Goed begin is het halve werk, maar in dit geval helemaal geen werk!

Kom afspraken na! Doe een schouwing in het begin en niet op allerlaatste moment!!

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze duidelijke feedback op onze manier van werken.
Wij brengen inderdaad op afstand een advies uit, omdat wij op basis van luchtfoto's tot op de centimeter nauwkeurig het dak kunnen inmeten. Als er echter twijfel over de geschiktheid van dak is, dan plannen we een schouwing in. We hadden echter al eerder bij u moeten aangeven dat we geen zonnepanelen op uw dak kunnen plaatsen. Er waren namelijk al signalen waaruit dit bleek en een schouwing was dan niet nodig geweest. Daarin hebben wij dus steken laten vallen en daardoor heeft u onnodig lang moeten wachten op een duidelijk advies. Wij bieden onze oprechte excuses hiervoor aan. De adviseur heeft hier nog uitgebreid contact met u over gehad.
Het maakt de uitkomst helaas niet anders, maar wij hopen dat u alsnog snel van uw eigen zonnestroom geniet, al dan niet via Zonneplan.^Saskia

Score voor Zonneplan.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: zonnepanelen